REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niedawna modernizacja Forda C-Max objęła nie tylko odświeżenie nadwozia. Pod maskę trafił nowy turbodoładowany silnik o mocy 150 KM.

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Mimo że od momentu debiutu Ford C-Max był chwalony za atrakcyjny design, drobne zmiany stylizacyjne pozytywnie wpłynęły na odbiór auta.

REKLAMA

Ładnie prezentuje się zwłaszcza przednia część nadwozia ze zmienionym wyglądem reflektorów i dużym wlotem powietrza. W tylnej części uwagę zwracają m.in. przyciemnione lampy. Nie można też odmówić kompaktowemu minivanowi Forda odpowiednich proporcji. Całości dopełniają atrakcyjne kolorystyka i wzory obręczy ze stopów lekkich.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford C-MAX 2015 facelifting

REKLAMA

Kurację odmładzającą przeprowadzono także we wnętrzu. Odświeżono wygląd kokpitu redukując liczbę przycisków na konsoli centralnej i instalując duży kolorowy wyświetlacz na górze tablicy przyrządów (przekątna 8 cali, w podstawowych wersjach dostępny za dopłatą). Całość prezentuje się świetnie i jest zmontowana z dobrej jakości tworzyw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach Forda siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i mają odpowiedni profil. Cieszą szeroki zakres regulacji kierownicy i duża ilość przestrzeni. Ale czar pryska, gdy zajmiemy miejsce na tylnej kanapie. Miejsca jest tam mniej, niż sugerowałaby to wielkość nadwozia (choć wciąż wystarczająco dużo dla osób o wzroście do 180 cm). Za to cieszy możliwość przekształcenia tylnej kanapy w wersję dwuosobową, dzięki której w przypadku podróży we czwórkę znacznie rośnie komfort jazdy w drugim rzędzie.

Nie można nic zarzucić przestronności bagażnika. 432 l w standardowym położeniu siedzeń to wynik bardzo dobry, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwość łatwego powiększenia przestrzeni na pakunki.

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost - zużycie paliwa

Najciekawszą nowością w opisywanym Fordzie jest silnik. To nowa, turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,5 l, która rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny od 1600 obr./min.

Jednostka z łatwością napędza ważącego 1394 kg C-Maxa. Auto sprawnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i nie traci wigoru w górnym zakresie obrotomierza.

Silnik pracuje przy tym cicho. Co więcej, wykazuje się dużą elastycznością co sprawia, że kierowca rzadko sięga do precyzyjnie działającej dźwigni manualnej przekładni.

Podczas prowadzenia minivana Forda czuć najlepsze geny Forda. Doskonale zestrojone zawieszenie pracuje cicho i ze sprężystością gwarantującą z jednej strony komfortowe pokonywanie nierówności, z drugiej sprawne pokonywanie ciasnych łuków.

Większość kierowców polubi też sposób pracy układu kierowniczego, który gwarantuje odpowiednie wyczucie prowadzenia. Całość układu jezdnego należy ocenić na piątkę z plusem.

Czy zatem C-Max ma jakieś wady? Jak każdy pojazd, także i minivan Forda nie jest pozbawiony minusów. Podczas jazd testowych dały o sobie znać dwa. Pierwszy to stosunkowo spore zużycie paliwa jednostki benzynowej. W ruchu miejskim należy się liczyć ze „spalaniem” przekraczającym 8,5 l benzyny na 100 km. A drugim niedociągnięciem, które dostrzegliśmy w nowym Fordzie jest jakość spasowania niektórych elementów wnętrza. Podczas jazdy po nierównościach zdarza się usłyszeć poskrzypiwanie. Odgłosy nie pojawiają się zawsze, gdy jedziemy po nierównej nawierzchni ale co jakiś czas dają o sobie znać.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Black Edition: materiał na przebój!

Podsumowanie testu - Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Ford C-Max to jeden z najładniejszych kompaktowych minivanów na rynku. Poza praktycznością wnętrza, które jest oczywistością w tej klasie pojazdów jego niewątpliwym atutem są właściwości jezdne. Naszym zdaniem przewyższa nimi wszystkich konkurentów w klasie. Nie bez znaczenia są również obszerna lista wyposażenia opcjonalnego oraz rozsądnie skalkulowana cena. Widać to zwłaszcza, gdy porównamy najbogatsze wersje wyposażeniowe Forda i wybranych konkurentów. Nie uwzględniając sezonowych promocji, C-Max jest tańszy o koło 3 tys. zł od Golfa Sportsvana, o 2,5 tys zł od KII Carens i o 10 tys. zł od Toyoty Verso.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Dane techniczne - Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Ford C-Max 1.5 150 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 432/1723 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438/185,8/162,6 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 204 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,1/6,1 l/100 km
Cena od 80 550 zł (73 350 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA