REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy dokładne dane techniczne Renault Grand Scenic 1.2 TCe - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, rozmiar tarcz hamulcowych wymiary nadwozia i wiele innych informacji.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM

Renault Scenic III generacji pojawił się na rynku w 2009 roku. Trzy lata później został gruntowanie zmodernizowany. Nowy model poznać można za sprawą przede wszystkim zmian poczynionych w przedniej części pojazdu. Nowe są : reflektory, błotniki, maska, zderzak, a nawet przednie słupki wraz z obramowaniem przedniej szyby. Projektanci nie poskąpili nowemu Scenicowi chromowanych inkrustacji. Pojawiły się one m.in. na listwach ciągnących się wzdłuż drzwi, tylnej klapie, przednim pasie i wokół obudów przednich halogenów przeciwmgłowych. Auto mimo sporych gabarytów zewnętrznych wygląda nowocześnie a bryła nadwozia ma dobre proporcje. Prezentowana wersja to odmiana Grand z karoserią wydłużoną aż o 207 mm czyli ponad 20 cm, mogącą pomieści siedmiu pasażerów.

REKLAMA

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Renault Scenic III został zbudowany na płycie podłogowej modelu Megane III generacji. Jego wnętrze nie przypomina jednak mniejszego modelu. Z fantazją zaprojektowana deska rozdzielcza, z potężnym daszkiem, pod którym umieszczono cyfrowe ekrany i wskaźniki wygląda ciekawie i nie sprawia problemów w obsłudze. Jakość wyświetlaczy jest tak dobra, że nawet w słoneczny dzień nie ma problemów z ich czytelnością. Co więcej podobać się może ich rozdzielczość i kolorystyka, zwłaszcza przy korzystaniu z nawigacji, przeglądarki zdjęć czy filmów.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

W kontekście tych ostatnich pojawił się jednak pewien zgrzyt. Prezentowany egzemplarz to wersja Bose posiadająca m.in. dwa dodatkowe monitory w zagłówkach przednich siedzeń. Nie można jednak na nich wyświetlać filmów odtwarzanych z pendrive’a na przednim ekranie, który jest do dyspozycji kierowcy. Pasażerowie muszą się zadowolić jedynie filmami DVD, odtwarzanych z umieszczonej w bagażniku zmieniarki płyt.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Poza tym pasażerowie nie powinny narzekać specjalnie na podróż francuskim vanem. Fotele choć twarde, są wygodne, zwłaszcza te przednie posiadające świetne zagłówki i wystarczająco długie siedziska aby utrzymać w ryzach nawet wysokiego kierowcę. Miejsca w kabinie może zabraknąć jedynie dwóm pasażerom ostatniego rzędu siedzeń, które zadowolą jedynie bardzo niskie osoby. Aby było im nieco wygodniej siedzenia w drugim rzędzie można swobodnie przesuwać. Siedzenia dodatkowo pokryte zostały powłoką DuPont Teflon, która ma lepiej chronić przed plamami i zabrudzeniami. Bagażnik jest duży (564 – 702 l) i jest zupełnie pozbawiony progu, dzięki czemu załadunek ciężkich przedmiotów jest wygodny. Gdy autem podróżuje 7-osób jego kubatura obniża się do 208 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kierowca oprócz foteli doceni także świetnie leżącą w dłoniach kierownice obszytą skórą, wygodne sterowanie radiem za pomocą pilota umieszczonego na kolumnie kierowniczej, duży i umieszczony na właściwej wysokości podłokietnik czy niezłej jakości dźwięk systemu audio marki BOSE (9 głośników plus wzmacniacz). Sterowanie funkcjami systemu multimedialnego za pomocą joysticka jest całkiem łatwe, ale wymaga nauki. Dużo prostsze byłoby obsługiwanie ekranu systemu za pomocą dotyku, tylko jest on zlokalizowany w zbyt dużej odległości od pasażerów. To pozostałość po dawnym, przestarzałym już nieco sposobie projektowania kokpitów. Skutecznie działa za to system Air Quality Sensor, który nie pozwala na przedostawanie się do kabiny nieprzyjemnych zapachów z zewnątrz.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Dużą nowością wprowadzoną w nowym Renault Scenic jest benzynowy silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM. Pierwsze wrażenie zza kierownicy Scenica z tym silnikiem jest bardzo dobre. Auto płynnie nabiera prędkości już od 2-2,5 tys. obr./min i a dynamika jazdy wydaje się lepsza aniżeli w przypadku Renault Fluence 2.0 140 KM. Takie odczucia utrzymują się do prędkości ok. 80-90 km/h. Przy około 110-120 km/h silnik dostaje już zadyszki, choć nadal dzielnie rozpędza auto do prędkości ok. 135-140 km/h. Duże nadwozie i częste korzystanie z wysokich obrotów, których silnik potrzebuje do dynamicznej jazdy z większym ładunkiem sprawia, że średnie zużycia paliwa oscyluje wokół 10,0 l na 100 km. To nie mało, choć osoby o słabszym temperamencie są w stanie osiągnąć wynik o 2 litry mniejszy.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Kamil Fraszkiewicz

Do szybkiej jazdy nie zachęca jednak silnie wspomagany układ kierowniczy, który przy próbie nieco bardziej sportowej jazdy wprowadza pewną nerwowość w zachowaniu auta. Poza tym Scenic ma jednak w sobie to coś co sprawia, że prowadząc go nie zależy Ci na szybkim dotarciu na miejsce, tylko na płynnej jeździe i precyzyjnej jeździe po łukach. Cieszysz się z jak najskuteczniejszego pokonania zakrętu bez uszczerbku na komforcie podróżnych, Przyznam, że mimo mało dynamicznego charakteru podwozia, jazda Renault Scenic przyniosła mi wiele przyjemności. Szkoda tylko, że zawieszenie zostało nieco za bardzo usztywnione, gdyż po takim aucie spodziewać się można lepszej amortyzacji nierówności. Poprawić można by też układ hamulcowy,który przy mocniej obciążonym pojeździe mocno traci na skuteczności działania.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Renault Grand Scenic to auto, które powinno świetnie spełnić się w roli pojazdu rodzinnego. Jest naprawdę przestronne, funkcjonalne i nieźle radzi sobie na drodze. Trudno mówić o nim jednak jako o pełnoprawnym 7-miejscowym aucie, bowiem dwa ostatnie fotele oferuje niski komfort jazdy i adresowane są tylko do bardzo niskich osób, a właściwie dzieci. W tej klasie jest to jednak zjawisko bardzo powszechne. Z kolei silnik 1.2 TCe to ciekawa konstrukcja, jednak biorąc pod uwagę jego osiągi i zużycie paliwa, nadal ciekawszym wyborem w mojej opinii jest motor 1.5 dCi a jeszcze lepiej 1.6 dCi 130 KM.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA