| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Przedstawiamy dokładne dane techniczne Renault Grand Scenic 1.2 TCe - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, rozmiar tarcz hamulcowych wymiary nadwozia i wiele innych informacji.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: Kamil Fraszkiewicz

Kierowca oprócz foteli doceni także świetnie leżącą w dłoniach kierownice obszytą skórą, wygodne sterowanie radiem za pomocą pilota umieszczonego na kolumnie kierowniczej, duży i umieszczony na właściwej wysokości podłokietnik czy niezłej jakości dźwięk systemu audio marki BOSE (9 głośników plus wzmacniacz). Sterowanie funkcjami systemu multimedialnego za pomocą joysticka jest całkiem łatwe, ale wymaga nauki. Dużo prostsze byłoby obsługiwanie ekranu systemu za pomocą dotyku, tylko jest on zlokalizowany w zbyt dużej odległości od pasażerów. To pozostałość po dawnym, przestarzałym już nieco sposobie projektowania kokpitów. Skutecznie działa za to system Air Quality Sensor, który nie pozwala na przedostawanie się do kabiny nieprzyjemnych zapachów z zewnątrz.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Dużą nowością wprowadzoną w nowym Renault Scenic jest benzynowy silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM. Pierwsze wrażenie zza kierownicy Scenica z tym silnikiem jest bardzo dobre. Auto płynnie nabiera prędkości już od 2-2,5 tys. obr./min i a dynamika jazdy wydaje się lepsza aniżeli w przypadku Renault Fluence 2.0 140 KM. Takie odczucia utrzymują się do prędkości ok. 80-90 km/h. Przy około 110-120 km/h silnik dostaje już zadyszki, choć nadal dzielnie rozpędza auto do prędkości ok. 135-140 km/h. Duże nadwozie i częste korzystanie z wysokich obrotów, których silnik potrzebuje do dynamicznej jazdy z większym ładunkiem sprawia, że średnie zużycia paliwa oscyluje wokół 10,0 l na 100 km. To nie mało, choć osoby o słabszym temperamencie są w stanie osiągnąć wynik o 2 litry mniejszy.

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: Kamil Fraszkiewicz

Do szybkiej jazdy nie zachęca jednak silnie wspomagany układ kierowniczy, który przy próbie nieco bardziej sportowej jazdy wprowadza pewną nerwowość w zachowaniu auta. Poza tym Scenic ma jednak w sobie to coś co sprawia, że prowadząc go nie zależy Ci na szybkim dotarciu na miejsce, tylko na płynnej jeździe i precyzyjnej jeździe po łukach. Cieszysz się z jak najskuteczniejszego pokonania zakrętu bez uszczerbku na komforcie podróżnych, Przyznam, że mimo mało dynamicznego charakteru podwozia, jazda Renault Scenic przyniosła mi wiele przyjemności. Szkoda tylko, że zawieszenie zostało nieco za bardzo usztywnione, gdyż po takim aucie spodziewać się można lepszej amortyzacji nierówności. Poprawić można by też układ hamulcowy,który przy mocniej obciążonym pojeździe mocno traci na skuteczności działania.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Renault Grand Scenic to auto, które powinno świetnie spełnić się w roli pojazdu rodzinnego. Jest naprawdę przestronne, funkcjonalne i nieźle radzi sobie na drodze. Trudno mówić o nim jednak jako o pełnoprawnym 7-miejscowym aucie, bowiem dwa ostatnie fotele oferuje niski komfort jazdy i adresowane są tylko do bardzo niskich osób, a właściwie dzieci. W tej klasie jest to jednak zjawisko bardzo powszechne. Z kolei silnik 1.2 TCe to ciekawa konstrukcja, jednak biorąc pod uwagę jego osiągi i zużycie paliwa, nadal ciekawszym wyborem w mojej opinii jest motor 1.5 dCi a jeszcze lepiej 1.6 dCi 130 KM.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 11.01.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015
Renault Grand Scenic 1.2 TCe 130 KM 2015

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "KM-LEX"

Kancelaria Prawna "KM-LEX" Roszczenia i usługi prawne Krzysztof Konopka. Kancelaria specjalizuje się w świadczeniu usług prawnych z zakresu dochodzenia roszczeń odszkodowawczych z tytułu zawartych umów ubezpieczeniowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK