| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Niektóre samochody są tworzone po to by ich właściciele mogli się chwalić najlepszymi wynikami osiąganymi podczas pomiarów na torach. Inne, mają przede wszystkim cieszyć właściciela nietuzinkowym stylem i dawać masę radości podczas jazdy. I taka jest Giulietta Quadrifoglio Verde!

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Dwie natury Giulietty

Po uruchomieniu silnika Giulietta pokazuje swoją spokojniejszą naturę. Po przesunięciu dźwigni biegów w pozycję Drive i wciśnięciu pedału gazu, auto spokojnie i bez nagłych zrywów rusza do przodu. Układ kierowniczy pracuje lekko. O potencjale czającym się w Giuliettcie QV przypominają kierowcy jedynie twardo zestrojone zawieszenie i wydajny układ hamulcowy.

Kompaktowa Alfa pokazuje pazury, po włączeniu przez kierowcę trybu jazdy Dynamic (do wyboru są trzy: Natural, Dynamic, All Weather). Wtedy m.in. znacznie spada siła wspomagania układu kierowniczego, silnik z dużo większą czułością reaguje na wciskanie gazu, systemy kontroli trakcji pozwalają na więcej, a komputer sterujący pracą skrzyni biegów utrzymuje wyższe obroty.

Oprócz tego, dźwięk wydechu robi się szlachetniejszy i donośniejszy, co znacznie poprawia zabawę za „kółkiem”.

Alfa pozwala kierowcy na popuszczenie wodzy fantazji. Nie przeszkadza w tym nawet spora masa, bo zjawisko podsterowności jest w znacznym stopniu ograniczone przez elektroniczną szperę.

W trybie Dynamic, Giulietta zapomina o dobrych manierach. Po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu do końca, auto pewnie wyrywa do przodu. Dwusprzęgłowa przekładnia czeka ze zmianą poszczególnych przełożeń, aż wskazówka obrotomierza przesunie się w dalszą część czerwonego pola. Przy czym każda zmiana biegów jest wyraźnie zaznaczona.

Aż szkoda, że producent tak skrupulatnie wyciszył przedział pasażerski i kierowca nie może lepiej usłyszeć dźwięków wydobywających się z wydechu.

Mimo poprawy właściwości trakcyjnych w stosunku do wersji sprzed modernizacji, najmocniejsza Alfa wciąż dobrze czuje się przede wszystkim na równym asfalcie. Zwłaszcza, gdy nierówności trafią się podczas dynamicznej jazdy po łuku. Ale nic to, jazda Quadrifoglio Verde to czysta frajda!

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC - Podsumowanie

Alfa Romeo Gliulietta QV to model, w którym czuć legendę włoskiej marki. Samochód wydaje się w odbiorze mniej skomplikowany niż jest w rzeczywistości. Kierowca ma wrażenie, że siedzi za kierownicą sportowego hot hatcha, w którym główną rolę gra mocny silnik, pięknie brzmiący układ wydechowy i twardo zestrojone zawieszenie. Zapomina, że nad trakcją czuwa elektroniczna szpera i masa innych elektronicznych systemów.

Z drugiej strony, Giulietta, pracując w trybie Normal, staje się potulna jak baranek i absolutnie nieuciążliwa w codziennej eksploatacji.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AKSJOM Doradztwo Aktuarialne

Specjalizujemy się zarówno w wycenie rezerw na świadczenie pracownicze (zgodnie z MSR 19 i KSR 6) jak i w usługach konsultingowych na rzecz instytucji finansowych (usługi aktuarialne, Wypłacalność II, zarządzanie ryzykiem, rachunkowość zakładów ubezpieczeń).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »