REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza IV generacji pojawił się na rynku w 2008 roku. Aby odświeżyć nieco model, hiszpański producent przeprowadził po raz kolejny jego drobny lifting.

Seat Ibiza hatchback 1.0 MPI 75 KM

Z zewnątrz nową wersję Ibizy z 2015 roku poznamy przede wszystkim za sprawą LED-owych świateł do jazdy dziennej, nowej osłony chłodnicy i ostrzejszych przetłoczeń  na masce. Reszta elementów, poza nowymi wzorami felg aluminiowych, pozostała w zasadzie bez zmian.

REKLAMA

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Modyfikacje wnętrza również można określić mianem „kosmetycznych”. Pojawiło się nowe radio z dotykowym ekranem o przekątnej 5,5 cala, kierownica wyposażona w sterowanie radiem i komputerem pokładowym i wloty powietrza wyraźne podkreślone kolorowymi nakładkami. Do tego nowe wzory cyferblatów i tapicerek siedzeń.

Seat Ibiza - wrażenia z jazdy

A jak wrażenie z jazd odświeżoną Ibizą? Pozytywne, choć nie rewelacyjne. Czuć, że auto ma już swoje lata, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę przestronność jego kabiny. O ile miejsca z przodu wystarczy wysokimi tęgim osobom, o tyle w drugim rzędzie siedzeń jest bardzo ciasno (podobnie z resztą jak w nowym VW Polo). Brakuje przede wszystkim miejsca na wysokości kolan. Oprócz tego fotel kierowcy umieszczony jest za wysoko, co nie każdemu przypadnie do gustu.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

Materiały wykończeniowe deski rozdzielczej okazują się przyjemne w dotyku, a nowy panel sterowania radiem jest wygodny w użyciu. Dodatkowo producent nie zapomniał o odtwarzaczu płyt kompaktowych oraz możliwości synchronizacji odtwarzacza z telefonem poprzez Bluetooth.

Dziwi za to fakt, że w ramach oszczędności producent zrezygnował z uchwytów umieszczonych nad bocznymi oknami. Nie uświadczy ich ani kierowca, ani żaden z pasażerów. Przeszkadza także brak oświetlenia drugiego rzędu siedzeń, co utrudnia odnalezienie przedmiotów pozostawionych na tylnej kanapie czy podłodze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Bagażnik ma pojemność 292 litrów co jak na dzisiejsze standardy nie jest rekordowym wynikiem. Cieszy za to fakt, że obity jest w całości miękkim materiałem. Szkoda tylko, że dość mało starannie.

Seat Ibiza - silnik 1.0 MPI 75 KM

Nowa Ibiza przekonała mnie do siebie za to dwoma, bardzo dobrymi elementami. Silnikiem i układem kierowniczym. Jednostka o pojemności 1,0-litra, wyposażona w klasyczny wtrysk wielopunktowy (łątwa instalacja LPG) generuje dokładnie 75 KM. Choć dane techniczne tego nie pokazują, silnik ten bardzo dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków. Lubi pracę na wysokich obrotach (budzi się do życia powyej 3500 obr./min), chętnie sięga czerwonego pola obrotomierza i zapewnia zaskakująco wysoką dynamikę do ok 120 km/h. Co więcej, jest bardzo oszczędna (spalanie od 5,0-7,1 l na 100 km) i prosta w budowie (wtrysk wielopunktowy, brak turbodoładowania) co powinno przełożyć się na niskie koszty eksploatacji. Jest to idealna jednostka dla osób podróżujący maksymalnie we dwójkę. Większe rodziny powinny pomyśleć nad wyborem silnika z turbodoładowaniem generującego większy moment obrotowy np. 1.0 TSI 110 KM, 1.2 TSI 90 KM, 1.4 TDI 90 KM.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Seat Ibiza - układ kierowniczy

REKLAMA

Z punktu widzenia kierowcy niezwykle dobre wrażenie pozostawił po sobie nowy, elektromechaniczny układ C-EPS. W porównaniu do Skody Fabii dysponujący takim samym, ten w Seacie jest dużo lepiej skalibrowany. Pracuje precyzyjniej i w sposób bardziej bezpośredni. W rezultacie pokonywanie zakrętów z dużą prędkością jest niezwykle przyjemne i łatwe. Ibiza nieźle radzi sobie w slalomie i wykazuje niedużą podsterowność.

Komfort jazdy stoi na przyzwoitym poziomie. Praca zawieszenia została dobrze wyciszona, a ono same nieźle wybiera nierówności. Trzeba się za to przyzwyczaić do dość dużego wychylenia nadwozia w zakrętach, które nie ma jednak większego wpływu na stabilność prowadzenia. Ibiza zaskakująco dobrze klei się w zakrętach do drogi.

Seat Ibiza - układ hamulcowy

Układ hamulcowy odświeżonej Ibizy nie został poddany większym zmianom. W rezultacie na tylnej osi nadal pracują hamulce bębnowe. To archaiczne już rozwiązanie ma jednak sporą zaletę - trwałość. W aucie tej wielkości i klasy nie ma potrzeby montowania potężniejszego układu. Tym bardziej, że w przednionapędowym aucie, z mocniej dociążoną przednią osią, tylne hamulce i tak pełnią głównie rolę stabilizującą . Co więcej, siła z jaką auto wytraca prędkość jest zadowalająca. Dopiero przy 4 osobach na pokładzie czuć, że układ hamulcowy zaczyna się forsować.

Seat Ibiza - cena i wyposażenie

To co nieco mnie zaskoczyło w przypadku prezentowanego Seata Ibiza to jego cena, które sięga 56 tys. zł. To naprawdę dużo, zwłaszcza jeśli popatrzymy na podobnie skonfigurowaną nową Skodę Fabię 1.0 MPI 75 KM (wersja Ambition plus radio Swing i pakiet MIXX), którą nie dawno testowaliśmy. Czeskie auto jest o ok. 5 tys zł tańsze, a przy tym jest zauważalnie większe. Atutem Seata jest za to sprawdzona konstrukcja, której obce powinny być problemy wieku dziecięcego. Tego samego nie możemy powiedzieć jednak o Skodzie, która niedawno pojawiła się na rynku.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA