| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Seat Ibiza IV generacji pojawił się na rynku w 2008 roku. Aby odświeżyć nieco model, hiszpański producent przeprowadził po raz kolejny jego drobny lifting.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Seat Ibiza - układ kierowniczy

Z punktu widzenia kierowcy niezwykle dobre wrażenie pozostawił po sobie nowy, elektromechaniczny układ C-EPS. W porównaniu do Skody Fabii dysponujący takim samym, ten w Seacie jest dużo lepiej skalibrowany. Pracuje precyzyjniej i w sposób bardziej bezpośredni. W rezultacie pokonywanie zakrętów z dużą prędkością jest niezwykle przyjemne i łatwe. Ibiza nieźle radzi sobie w slalomie i wykazuje niedużą podsterowność.

Komfort jazdy stoi na przyzwoitym poziomie. Praca zawieszenia została dobrze wyciszona, a ono same nieźle wybiera nierówności. Trzeba się za to przyzwyczaić do dość dużego wychylenia nadwozia w zakrętach, które nie ma jednak większego wpływu na stabilność prowadzenia. Ibiza zaskakująco dobrze klei się w zakrętach do drogi.

Seat Ibiza - układ hamulcowy

Układ hamulcowy odświeżonej Ibizy nie został poddany większym zmianom. W rezultacie na tylnej osi nadal pracują hamulce bębnowe. To archaiczne już rozwiązanie ma jednak sporą zaletę - trwałość. W aucie tej wielkości i klasy nie ma potrzeby montowania potężniejszego układu. Tym bardziej, że w przednionapędowym aucie, z mocniej dociążoną przednią osią, tylne hamulce i tak pełnią głównie rolę stabilizującą . Co więcej, siła z jaką auto wytraca prędkość jest zadowalająca. Dopiero przy 4 osobach na pokładzie czuć, że układ hamulcowy zaczyna się forsować.

Seat Ibiza - cena i wyposażenie

To co nieco mnie zaskoczyło w przypadku prezentowanego Seata Ibiza to jego cena, które sięga 56 tys. zł. To naprawdę dużo, zwłaszcza jeśli popatrzymy na podobnie skonfigurowaną nową Skodę Fabię 1.0 MPI 75 KM (wersja Ambition plus radio Swing i pakiet MIXX), którą nie dawno testowaliśmy. Czeskie auto jest o ok. 5 tys zł tańsze, a przy tym jest zauważalnie większe. Atutem Seata jest za to sprawdzona konstrukcja, której obce powinny być problemy wieku dziecięcego. Tego samego nie możemy powiedzieć jednak o Skodzie, która niedawno pojawiła się na rynku.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 21.01.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Tagi

Ibiza, seat

Zdjęcia

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Hetman

Adwokat i radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa autorskiego, pracy, handlowego i europejskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »