| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

Jeep Grand Cherokee SRT8 ma ośmiocylindrowy silnik o pojemności 6,4 l. Do setki przyspiesza w 5 s. Jest narowisty i trudny w prowadzeniu. Jest wspaniały!

Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

Takich samochodów już się dziś prawie nie produkuje. Olbrzymi silnik skryty pod maską Grand Cherokee SRT jest zaprzeczeniem ekologicznych trendów panoszących się od dłuższego czasu w motoryzacji.

Co więcej, 468-konna wersja amerykańskiego SUV-a ma najgorsze właściwości do jazdy w terenie ze wszystkich dostępnych odmian Grand Cherokee. SRT8 ma najniższy wśród największych Jeepów prześwit poprzeczny - 20,3 cm (w stosunku do standardowych 21,8 cm). Kąta natarcia producent w najszybszej odmianie „Granda” nawet nie podaje. Nie wyposażył go także w reduktor. Czy ktoś jeszcze ma złudzenia? Grand Cherokee SRT8 z seryjnymi oponami w rozmiarze 295/45 R20 samochodem terenowym na pewno nie jest. Czym zatem jest? Autem sportowym? A może bliżej mu do sportowej lokomotywy?

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Po zajęciu miejsca we wnętrzu, sportową odmianę „Granda” demaskują detale.

Gruba, spłaszczona u dołu kierownica ze znaczkiem SRT nieśmiało sugeruje, że mamy do czynienia z niebanalną wersją Jeepa. To samo komunikują głęboko wyprofilowane fotele z wyszytymi emblematami. Poza tym – komputer pokładowy, design kopitu, są analogiczne do pozostałych odmian „Granda”. Poza aktywnym systemem napędu 4x4 SRT8 Selec-Trac. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy: tor, sport, auto, śnieg, holowanie. Jest też funkcja launch control, która tak steruje pracą silnika i napędu by umożliwić możliwie najdynamiczniejszy start z miejsca. A po uruchomieniu silnika nikt nie ma wątpliwości, ze jest się czym bawić.

Metaliczny dźwięk towarzyszący rozruchowi olbrzymiego silnika nie pozostawia złudzeń odnośnie mocy drzemiącej pod maską Jeepa. Dostojny pomruk i drżenie całego nadwozia towarzyszące pracy ośmiocylindrowej jednostki na wolnych obrotach pobudzają wyobraźnię. Wystarczy lekkie muśnięcie gazu, by spod maski wydobyło się rasowe ryknięcie.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

Po wrzuceniu trybu drive w ośmiobiegowej zautomatyzowanej przekładni, 468-konny potwór zbiera się w sobie. Po wciśnięciu gazu szarpie do przodu, jakby prosił żeby wcisnąć gaz do końca i pozwolić mu zerwać się z łańcucha.

Kierowanie Grand Cherokee SRT8 przypomina pracę tresera dzikiego zwierzęcia. Bestia ryczy i wykonuje niesforne ruchy, ale w końcu (choć nie bez ociągania) wykonuje polecenia prowadzącego.

Ale walka o dominację trwa non stop. Bardzo sztywne zawieszenie i ogromne koła sprawiają, że wszelkie nierówności nawierzchni, a zwłaszcza koleiny są mocno odczuwalne przez podróżujących Jeepem.

reklama

Aktualizacja: 10.12.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep Grand Cherokee SRT8

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Skuteczne cv

Przygotowujemy do zmiany pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »