| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test BMW i3: najlepsze auto elektryczne z Europy?

Test BMW i3: najlepsze auto elektryczne z Europy?

BMW i3 to zaskakujące auto elektryczne. Wygląda, przyspiesza i zachowuje się na drodze w sposób zupełnie odmienny od tego do czego przyzwyczaiły nas samochody z konwencjonalnym napędem. Wersja tzw. Range Xxtenderem to natomiast rozwiązanie dla osób pokonujących autem większe odległości. Co tak naprawdę potrafi nowe BMW i3?

BMW i3 - w końcu coś się ruszyło!

Powiedzmy sobie jasno – samochody hybrydowe to pojazdy, których mimo wielu prób nie jestem w stanie zaakceptować jako aut dających przyjemność z jazdy. W trakcie dynamicznej jazdy są głośne i mało ekonomiczne, bo ich konstruktorzy najczęściej wyposażają je w świdrujące słuch bezstopniowe skrzynie biegów CVT. Z kolei ich mityczna ekonomiczność, to pochodna nadludzkiego skupienia, ciągłej obserwacji sytuacji na drodze oraz wyeliminowania ze słownika kierowcy słów dynamika i przyjemność z jazdy. Co więcej, ceny hybryd są nadal na tyle wysokie, że tezy o ich rzekomej ekonomiczności to po prostu herezje.

Dużo lepiej, przynajmniej teoretycznie, w roli ekonomicznych aut z pazurem, powinny radzić sobie samochody elektryczne.  Ich silniki pracują praktycznie bezszelestnie, rozwijają moc niezwykle równomiernie od najniższych obrotów, a do tego nie zużywają ani grama paliwa. Niestety mają niewielki zasięg, kiepsko się prowadzą, ładowanie baterii trwa godzinami, a ich ceny są wręcz absurdalne. Mitsubishi i-MIEV, wyglądający i wykończony równie szlachetnie co Daewoo Matiz, kosztuje 122 300 zł!

BMW i3 2015

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Od zeszłego roku sytuacja z samochodami ekologicznymi uległa jednak drastycznej zmianie. Niemiecki koncern BMW zaproponował bowiem auto, które w cenie tandetnego i-MIEVa oferuje nieźle wykończone, zaskakująco szybkie i komfortowe auto elektryczne, które na dodatek może pokonać dystans nawet do 300 km.

BMW i3, bo o nim mowa, to niezwykły samochód. Nie jest to z pewnością prawdziwe BMW, ociekające męskością, butą i splendorem. To  raczej twór, w którym skumulowano najnowsze rozwiązania i technologie BMW z zakresu prac nad alternatywnymi źródłami napędu. Pudełkowate nadwozie, z niecodziennie otwieranymi drzwiami, wąskimi acz wielkimi kołami (155/70/R19), szklaną pokrywą bagażnika, dwoma wlewami paliwa i ciekawie obniżoną linią bocznych szyb w tylnej swej części, wygląda delikatnie rzecz ujmując „nietypowo”. Baczny obserwator nie będzie mieć jednak problemu z rozpoznaniem marki, bowiem przy wysoko umieszczonej masce silnika dumnie pobłyskują dwie charakterystyczne dla BMW nerki. Sam silnik nie jest jednak umieszczony pod przednią maską, a pod podłogą  bagażnika auta, pomiędzy tylnymi kołami. Obok niego znalazło się miejsce na spalinowy agregat, który jako opcjonalne wyposażenie doładowuje baterie i3.

reklama

Aktualizacja: 20.01.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Redlicki

Aplikant radcowski w OIRP w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »