| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Kia Cee’d Face Lifting 2015

Kia Cee’d Face Lifting 2015

Kia zaprezentowała zmodernizowaną gamę kompaktowego modelu Cee’d. Oprócz odświeżenia wyglądu producent zdecydował się wprowadzić do oferty nową jednostkę napędową – 1.0 T-GDI oraz nową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię DCT.

Ofertę poszerzono również o nową dwusprzęgłową, siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię, która jest dostępna w parze ze 136-konnym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Kia Cee’d Face Lifting 2015 – jak jeździ 1.0 T-GDI?

Podczas pierwszych jazd testowych mogliśmy sprawdzić, jak jeździ najnowszy Cee’d napędzany przez nową trzycylindrową jednostkę. Trzeba przyznać, że dane techniczne 120-konnego silnika, a zwłaszcza przebieg linii momentu obrotowego pozwoliły przypuszczać, że stanowi sprawne źródło napędu dla sporego przecież samochodu. Według danych producenta silnik rozpędza ważącą ok. 1250 kg Kię od 0 do 100 km/h w czasie 11,1 s.

Rzeczywiście w praktyce, nowa jednostka spisuje się dobrze. Bez ociągania przyspiesza od dolnych zakresów obrotów, jest dobrze wyciszona i nie traci wigoru również podczas prób przyspieszania od 110 do 140 km/h.

Oprócz nowego silnika sprawdziliśmy także efektywność działania najnowszej dwusprzęgłowej przekładni. Ta, w zestawie ze 136-konnym silnikiem Diesla sprawuje się doskonale. Mechanizm szybko zmienia poszczególne przełożenia i sprawnie reaguje na tzw. kick down.

Najnowszy Cee’d jest lepiej wyciszony niż poprzednik, słychać to zwłaszcza w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Praca jednostki napędowej nie jest uciążliwa nawet w wyższych partiach obrotów.

Producent zdecydował się również zmodyfikować ustawienia układu kierowniczego. Działa precyzyjniej, zapewnia lepsze wyczucie prowadzenia niż w modelu sprzed modernizacji.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Kia Cee’d 2015 FL – podsumowanie

Kia podąża w dobrym kierunku. Najnowsza modernizacja modelu Cee’d jeszcze bardziej zbliżyła go do konkurentów z europejskiej czołówki klasy kompaktowej. Biorąc pod uwagę bardzo dobrą jakość wykończenia, coraz szerszą gamę jednostek napędowych, dostępność wersji kombi i hatchback, długą listę wyposażenia standardowego i opcjonalnego, rozbudowany komputer pokładowy i system multimedialny, kompaktowa Kia ma dużą szansę zdobyć jeszcze większą część rynku.

Cennik nowego Cee’da otwiera kwota 56 990 zł (za wersję benzynową 1.4/100 KM). Najtańsza odmiana z nowym silnikiem trzycylindrowym kosztuje 67 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Z kolei najtańsza wersja z nową siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią kosztuje 77 040 zł (wersja wyposażeniowa M). Za wersję GT Line trzeba zapłacić minimum 81 040 zł (z silnikiem 1.0 T-GDI).

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Kia Cee'd GT Line 2015
Kia Cee'd GT Line 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Kia Cee'd FL 2015
Kia Cee'd FL 2015

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu

Ekspert w dziedzinie ociepleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »