| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota, jak żaden inny producent samochodów konsekwentnie rozszerza swoje portfolio modeli z napędem hybrydowym, które stają się coraz popularniejszą alternatywą dla aut z napędem wysokoprężnym. Hybrydy konkurują z Dieslami nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale także zbliżoną ceną. Doskonałym tego przykładem jest Toyota Auris Hybrid Touring Sports.

Jeszcze całkiem niedawno motoryzacyjny światek wyczekiwał momentu, w którym Toyota przyzna się do wielkiego błędu. W kuluarowych rozmowach szeptało się o tym, że japoński producent pomylił się angażując większość swoich mocy w rozwój technologii hybrydowej. Tym bardziej, że przez dłuższy czas hybrydy z jednej strony były drogie, z drugiej ich oszczędność w zużyciu paliwa była dyskusyjna. Konkurencja bacznie przyglądała się poczynaniami japońskiego producenta i zniechęcona „sukcesami” rynkowymi hybrydowych Toyot zaangażowała się w nowy rynkowy trend, którym był tzw. downsizing, czyli produkcja turbodoładowanych silników o możliwie najmniejszej pojemności skokowej i dużej mocy. Równocześnie trwał rozwój jednostek wysokoprężnych, które obrastały w coraz to bardziej skomplikowany osprzęt mający na celu głównie ograniczenie emisji szkodliwych związków do atmosfery.

Większość obserwatorów rynku motoryzacyjnego wróżyło Toyocie poważne tarapaty, tym bardziej, że producent nie miał w ofercie modnych jednostek napędowych.

Jednak nowoczesność silników spalinowych poniosła ze sobą ich zwiększoną usterkowość, a skomplikowany osprzęt oprócz tego, że okazał się awaryjny to jeszcze piekielnie drogi w naprawach.

Mniej więcej zbiegło się to w czasie z przełomowym dla Toyoty momentem, w którym kolejna generacja samochodów hybrydowych rzeczywiście zaczęła mało „palić”, a badania dotyczące trwałości systemów spalinowo-elektrycznych uwydatniły ich bardzo istotną i coraz rzadziej spotykaną cechę – niezawodność.

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Po latach badań nad eksploatacją samochodów hybrydowych okazało się, że nie tylko są znacznie mniej usterkowe niż przeciętne samochody o tradycyjnym napędzie spalinowym, ale również ich właściciele mniej wydają na elementy ulegające naturalnemu zużyciu. Przejechanie 70 tys, kilometrów z wykorzystaniem jednego kompletu klocków hamulcowych to w przypadku hybrydy nic nadzwyczajnego. Co więcej, w przypadku eksploatacji auta spalinowo-elektrycznego nie trzeba co jakiś czas wymieniać takich elementów jak sprzęgło, czy turbina. Nie ma kosztownych wtryskiwaczy, jak w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych, czy filtra cząstek stałych.

A co więcej, cena pojazdów hybrydowych ostatnimi czasy znacząco spadła, co ostatecznie umożliwia traktowanie ich jako alternatywy dla pojazdów z silnikami Diesla.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK