| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota, jak żaden inny producent samochodów konsekwentnie rozszerza swoje portfolio modeli z napędem hybrydowym, które stają się coraz popularniejszą alternatywą dla aut z napędem wysokoprężnym. Hybrydy konkurują z Dieslami nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale także zbliżoną ceną. Doskonałym tego przykładem jest Toyota Auris Hybrid Touring Sports.

Jeszcze całkiem niedawno motoryzacyjny światek wyczekiwał momentu, w którym Toyota przyzna się do wielkiego błędu. W kuluarowych rozmowach szeptało się o tym, że japoński producent pomylił się angażując większość swoich mocy w rozwój technologii hybrydowej. Tym bardziej, że przez dłuższy czas hybrydy z jednej strony były drogie, z drugiej ich oszczędność w zużyciu paliwa była dyskusyjna. Konkurencja bacznie przyglądała się poczynaniami japońskiego producenta i zniechęcona „sukcesami” rynkowymi hybrydowych Toyot zaangażowała się w nowy rynkowy trend, którym był tzw. downsizing, czyli produkcja turbodoładowanych silników o możliwie najmniejszej pojemności skokowej i dużej mocy. Równocześnie trwał rozwój jednostek wysokoprężnych, które obrastały w coraz to bardziej skomplikowany osprzęt mający na celu głównie ograniczenie emisji szkodliwych związków do atmosfery.

Większość obserwatorów rynku motoryzacyjnego wróżyło Toyocie poważne tarapaty, tym bardziej, że producent nie miał w ofercie modnych jednostek napędowych.

Jednak nowoczesność silników spalinowych poniosła ze sobą ich zwiększoną usterkowość, a skomplikowany osprzęt oprócz tego, że okazał się awaryjny to jeszcze piekielnie drogi w naprawach.

Mniej więcej zbiegło się to w czasie z przełomowym dla Toyoty momentem, w którym kolejna generacja samochodów hybrydowych rzeczywiście zaczęła mało „palić”, a badania dotyczące trwałości systemów spalinowo-elektrycznych uwydatniły ich bardzo istotną i coraz rzadziej spotykaną cechę – niezawodność.

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Po latach badań nad eksploatacją samochodów hybrydowych okazało się, że nie tylko są znacznie mniej usterkowe niż przeciętne samochody o tradycyjnym napędzie spalinowym, ale również ich właściciele mniej wydają na elementy ulegające naturalnemu zużyciu. Przejechanie 70 tys, kilometrów z wykorzystaniem jednego kompletu klocków hamulcowych to w przypadku hybrydy nic nadzwyczajnego. Co więcej, w przypadku eksploatacji auta spalinowo-elektrycznego nie trzeba co jakiś czas wymieniać takich elementów jak sprzęgło, czy turbina. Nie ma kosztownych wtryskiwaczy, jak w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych, czy filtra cząstek stałych.

A co więcej, cena pojazdów hybrydowych ostatnimi czasy znacząco spadła, co ostatecznie umożliwia traktowanie ich jako alternatywy dla pojazdów z silnikami Diesla.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Piszcz i Wspólnicy sp.k.

Wszechstronne usługi dla biznesu, samorządów oraz jednostek administracji publicznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »