| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota, jak żaden inny producent samochodów konsekwentnie rozszerza swoje portfolio modeli z napędem hybrydowym, które stają się coraz popularniejszą alternatywą dla aut z napędem wysokoprężnym. Hybrydy konkurują z Dieslami nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale także zbliżoną ceną. Doskonałym tego przykładem jest Toyota Auris Hybrid Touring Sports.

Za to zużycie paliwa spada do około 6 l na 100 km, gdy zdecydujemy się utrzymywać prędkość około 110 km/h.

Oprócz zwiększonego „spalania”, kolejnym argumentem, który skutecznie zniechęca kierowcę do jazdy z prędkościami przewyższającymi 130 km/h jest panujący wtedy w kabinie, znacznie zwiększony hałas.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT - podsumowanie

Jeszcze niedawno, zakup hybrydy był kojarzony z fanaberią hollywoodzkiej gwiazdki.

Samochody te były drogie i przez zmniejszony bagażnik mało praktyczne. Na dodatek, nie zużywały dużo mniej paliwa niż pojazdy z tradycyjnym napędem.

Dziś, na przykładzie Toyoty Auris widzimy, że zakup hybrydy ma sens. Biorąc pod uwagę cenę podstawowej odmiany – 86 900 zł, niską utratę wartości i niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim, hybryda stanowi godną rozważenia alternatywę dla samochodów z napędem wysokoprężnym.

Prawdą jest, że większość kompaktowych aut z silnikami Diesla zużyje w trasie mniej paliwa niż hybrydowy Auris i przejedzie po autostradzie większy dystans z wykorzystaniem jednego baku paliwa. Ale w warunkach miejskich to napęd hybrydowy sprawdzi się lepiej. Tym bardziej, że w opisywanym Aurisie, po jakimś czasie nie trzeba będzie wymieniać sprzęgła, turbiny, wtryskiwaczy, dwumasowego koła zamachowego i regularnie oczyszczać zapychającego się w mieście filtra cząstek stałych.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT  - dane techniczne

Toyota Auris Touring Sports Hybrid 1.8 136 KM E-CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 99 KM/5200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm/4000 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 80 KM
Maksymalny moment obrotowy 207 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa/6 ustawień
Pojemność bagażnika 600/1658 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 459,5/176/147,5 cm
Rozstaw osi 260 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Zużycie paliwa* 3,5/3,4/3,4 l/100 km
Cena od 86 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stanisław Trzeciak

Radca prawny (prawo Białorusi), aplikant radcowski OIRP Lublin

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK