| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota, jak żaden inny producent samochodów konsekwentnie rozszerza swoje portfolio modeli z napędem hybrydowym, które stają się coraz popularniejszą alternatywą dla aut z napędem wysokoprężnym. Hybrydy konkurują z Dieslami nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale także zbliżoną ceną. Doskonałym tego przykładem jest Toyota Auris Hybrid Touring Sports.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT - napęd/układ jezdny

Hybrydowy napęd Toyoty Auris składa się z benzynowej jednostki spalinowej o pojemności 1,8 l, rozwijającej moc maksymalną 99 KM oraz silnika elektrycznego, który rozwija moc maksymalną 80 KM. Według informacji producenta moc układu to 136 KM.

Zgodnie z zapewnieniami Toyoty, hybrydowy Auris (masa własna w zależności od wyposażenia waha się w przedziale od 1310 do 1465 kg) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ok. 11 s i może się rozpędzić do prędkości maksymalnej 180 km/h.

Japońska hybryda zaskakuje dobrej jakości prowadzeniem. Precyzyjny układ kierowniczy w porównaniu ze sprytnie zestrojonym zawieszeniem (miękko tłumi nierówności nawierzchni jednocześnie zachowuje wymaganą sztywność podczas jazdy po zakrętach) sprawiają, że kierowca czuje się pewnie. Ciekawostką jest, że prowadząc Aurisa w zasadzie nie odczuwa się znacznej zmiany środka ciężkości względem wersji spalinowych. O tym, że jedziemy hybrydą dowiadujemy się podczas hamowania (jest specyficzne, bo system odzyskuje energię do ładowania akumulatorów) oraz podczas przyspieszania, kiedy to po wciśnięciu pedału gazu do końca, komputer sterujący, utrzymuje obroty silnika w stałym, najefektywniejszym punkcie aż do momentu, w którym przestaniemy przyspieszać. Towarzyszy temu jednostajny, irytujący dźwięk silnika.

Jest to zjawisko charakterystyczne dla każdej japońskiej hybrydy i jest związane z wykorzystaniem w układzie bezstopniowej skrzyni e-cvt.

Jednak na wspomniane mankamenty łatwo można przymknąć oko, gdy poruszamy się opisywanym autem po miejskich ulicach. W takich warunkach hybrydowy Auris sprawdza się najlepiej. Przemieszczając się z prędkościami do 50 km/h często używany jest jedynie bezszelestnie pracujący silnik elektryczny. Przekłada się to na zwiększony komfort jazdy i zmniejszone zużycie paliwa. W rezultacie korzystając z hybrydy w ruchu miejskim (nie tylko w korkach ale też wyjeżdżając co jakiś czas na obwodnicę) bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 5 l na 100 km. Co więcej, ten wynik byłby lepszy, gdybyśmy więcej czasu spędzili w korkach!

Paradoksem hybryd jest fakt, że podczas jazdy z wyższymi prędkościami w trasie zużywają więcej paliwa niż podczas eksploatacji w mieście. Nie inaczej jest i w tym przypadku. Opisywany Auris, podczas jazdy autostradą z maksymalna dozwoloną prędkością zużywa około 7,7 l benzyny na 100 km. Biorąc pod uwagę fakt, że ma zbiornik paliwa o pojemności 45 l, zasięg który można przejechać z wykorzystaniem jednego baku ogranicza się do dystansu 500-550 km. To stosunkowo niewiele, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie, że zasięg z wykorzystaniem jednego baku znacznie rośnie (w skrajnych przypadkach nawet podwójnie), gdy eksploatujemy pojazd jedynie w mieście.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Przybył

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK