| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota, jak żaden inny producent samochodów konsekwentnie rozszerza swoje portfolio modeli z napędem hybrydowym, które stają się coraz popularniejszą alternatywą dla aut z napędem wysokoprężnym. Hybrydy konkurują z Dieslami nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale także zbliżoną ceną. Doskonałym tego przykładem jest Toyota Auris Hybrid Touring Sports.

Bohater naszej recenzji – Toyota Auris Touring Sports z napędem hybrydowym jest dostępna za kwotę 86 900 zł. Przy czym porównując najbogatszą odmianę wyposażeniową Prestige, wersja hybrydowa jest o 500 zł tańsza niż napędzana przez wysokoprężny silnik 1.6/112 KM.

Zobacz też: Test Toyota Yaris 1,33 Dynamic

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT – pierwsze wrażenie

Designerzy Toyoty przyzwyczaili nas, że konstrukcje hybrydowe mają nietuzinkowy kształt (patrz najbardziej znany model hybrydowy – Prius). Rzeczywiście, na początku modele o napędzie spalinowo-elektrycznym wyróżniały się kanciastym nadwoziem ozdobionym efektownymi światłami.

Dziś, kiedy technologia hybrydowa już nieco spowszedniała, także stylizacja modeli nie różni się znacznie od wersji napędzanych tradycyjnymi napędami. A wyrazisty wygląd nadwozia Auris Touring Sports zawdzięcza zmianie stylizacji w gamie modelowej Toyoty, a nie temu, że jest hybrydą.

Nowością w ofercie Aurisa jest możliwość wyposażenia pojazdu w reflektory LED, które są wyposażeniem standardowym najbogatszej odmiany lub dostępne w pakiecie Style (kosztującym 4000 zł z przyciemnianymi szybami i felgami o średnicy 17 cali) w przypadku wersji Comfort.

Hybrydową odmianę wyróżniają m.in. błękitne obrysy logo, czy napisy hybrid na przednich błotnikach.

Wnętrze hybrydowego Aurisa odróżniają detale. Charakterystyczna dźwignia przekładni E-CVT oraz „zegary”, gdzie w miejscu obrotomierza umieszczony jest wskaźnik dystrybucji energii.

Podczas niedawnego liftingu modelu znacznie poprawiono jakość materiałów wykończeniowych, zwłaszcza w okolicach kokpitu. W najbogatszej wersji Aurisa można znaleźć nawet skórzane obszycia elementów tablicy przyrządów.

Modyfikacji uległ także system multimedialny, a pokrętła i przyciski sterujące m.in. funkcjami zestawu audio zostały zastąpione przez podświetlone na niebiesko przyciski dotykowe.

Wygląda to ładniej, ale system sprawniej się obsługiwało tradycyjnymi pokrętłami.

Nie zmieniła się ilość miejsca, którą mają do dyspozycji pasażerowie kompaktowej Toyoty. W przedniej części nadwozia na brak przestrzeni nie będą narzekać nawet bardzo wysocy pasażerowie, w tylnej w komfortowych warunkach będą podróżowały osoby o wzroście nie większym niż 180 cm.

Cieszy pojemność bagażnika. Mimo że mamy do czynienia z samochodem hybrydowym, użytkownicy mają do dyspozycji aż 600 l przestrzeni na pakunki. To tyle samo, co w wersjach o tradycyjnym napędzie. Jeszcze niedawno powszechnym zjawiskiem w autach hybrydowych było ograniczenie bagażnika przez duże akumulatory zasilające silnik elektryczny.

reklama

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Buchta

Specjalista ds. leasingu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »