| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron

Kompaktowa hybryda Audi - A3 e-tron, dysponuje mocą maksymalną 204 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,6 s. Producent obiecuje, że pojazd zużywa 1,5 l benzyny na 100 km. Mrzonki?

Mimo że jeszcze całkiem niedawno na rozwój technologii hybrydowej postawiła Toyota, a pozostali producenci głównie przyglądali się jej poczynaniom w tym zakresie, obecnie każdy chcący się liczyć producent samochodów ma w swojej ofercie przynajmniej jeden model hybrydowy.

Także w tym przypadku, firmy motoryzacyjne starają się ze sobą konkurować modyfikując i ulepszając układy hybrydowe. Obecnie rozwiązań jest wiele, począwszy od najbardziej klasycznych układów łączących jednostkę elektryczną ze spalinową zasilaną benzyną i bezstopniową skrzynią biegów, poprzez działające na tej samej zasadzie systemy ale z technologią plug in (możliwość ładowania baterii z sieci), aż po układy przekazujące napęd na obie osie, również ze skrzyniami bezstopnowymi ale łączącymi np. silnik elektryczny napędzający tylną oś i silnik wysokoprężny napędzający przednią oś.

Audi, w modelu A3 Sportback e-tron zdecydowało się połączyć klasykę, czyli układ silnika benzynowego (w tym przypadku 1,4 TSI o mocy 150 KM) z silnikiem elektrycznym o mocy 100 KM, technologią Plug In oraz dwusprzęgłową, sześciobiegową zautomatyzowaną przekładnią e-Stronic.

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Test Audi A3 Sportback e-tron - smaczki klasy Premium

Marki Premium zazwyczaj zdają sobie sprawę z tego, że od ich produktów potencjalni nabywcy oczekują czegoś więcej. Tym czymś więcej w przypadku Audi A3 e-tron jest np. świetny wygląd. Hybrydowy kompakt ze standardowymi siedemnastocalowymi obręczami kół, obniżonym zawieszeniem, spojlerem i dziarsko powyginanym przednim zderzakiem prezentuje się atrakcyjnie. Zwłaszcza, gdy jego kształt podkreśla wyrazisty czerwony kolor, a reflektory rozbłysną światłem LED.

Jednak na tym nie koniec. Właściciel e-tron, zada szyku także wtedy, gdy podjedzie do miejskiej stacji ładowania samochodów elektrycznych i postanowi podłączyć swoje Audi do sieci. Gniazdo ładowania w A3, ukryte jest pod logiem producenta na grillu, a jego odchylanie jest niezwykle efektowne.

O tym, że mamy do czynienia z autem z napędem hybrydowym informują emblematy e-trone umieszczone na atrapie chłodnicy i pokrywie bagażnika. Poza tym, pojazd nie różni się niczym od klasycznej wersji A3 Sportback. Wymiary zewnętrzne są takie same.

Różnią się za to wymiary wewnętrzne, a konkretnie pojemność bagażnika. W hybrydzie przedział bagażowy ma objętość 280 l, czyli jest o 100 l mniejszy niż w klasycznej odmianie modelu.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi A3 Sportback e-tron komputer

Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi A3 Sportback e-tron wnętrze

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agata Bajek

Starszy Specjalista ds. Projektów HR - Grupa Tempo S.C.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »