| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron

Kompaktowa hybryda Audi - A3 e-tron, dysponuje mocą maksymalną 204 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,6 s. Producent obiecuje, że pojazd zużywa 1,5 l benzyny na 100 km. Mrzonki?

Niestety, przejechanie dystansu 50 km „na prądzie” w normalnej, miejskiej eksploatacji wydaje się nierealne. Byliśmy blisko deklarowanego zasięgu, ale przejechaliśmy 45 km.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Gdy bateria zostanie rozładowana możemy ją naładować z gniazdka elektrycznego – trwa to od ok. 2 godzin w przypadku gdy użyjemy stacji ładowania bądź sieci przemysłowej lub do ok. 4 godzin, gdy używamy sieci domowej.

Możemy też przełączyć samochód w tryb Hybrid Charge i użyć silnika spalinowego do napędu pojazdu oraz jako generatora ładującego baterię. Akumulator będzie ładowany również z wykorzystaniem energii kinetycznej. Niestety w tym przypadku, zużycie paliwa znacząco wzrasta, co w zestawieniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 50 l, skutkuje znacznym ograniczeniem zasięgu. Według informacji producenta należy przejechać w tym trybie ok. 80 km (w trasie), by naładować w pełni rozładowany akumulator.

Pozostałe dwa tryby jazdy to Hybrid Auto, w którym komputer automatycznie steruje pracą układu wykorzystując cały potencjał napędu hybrydowego, oraz tryb Hybrid Hold - oszczędności energii elektrycznej, w którym komputer sterujący wykorzystuje silnik spalinowy, ale nie obciąża go ładowaniem akumulatora. Po prostu oszczędza zmagazynowaną energię do wykorzystania np. podczas przejazdu przez miasto.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Test Audi A3 Sportback e-tron - 1,5 l na 100 km? To nie mrzonki

A jak Audi A3 e-tron radzi sobie na drodze? Jak na pojazd hybrydowy świetnie. Precyzyjny układ kierowniczy i tradycyjna przekładnia (zamiast bezstopniowej) sprawiają, że kierowca ma sporo frajdy. Zabawę za kierownicą poprawia dość sztywne zawieszenie. Ale na nierównej drodze nie jest już tak różowo. Hybryda jest cięższa o 180 kg od A3 z benzynowym silnikiem o mocy 180 KM, co przekłada się negatywnie na komfort tłumienia nierówności.

Ale to nie wszystko. Zwiększona masa i przesunięty środek ciężkości rodzą konsekwencje w postaci podsterowności podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Hybrydowe Audi jeździ co prawda lepiej niż niejedno auto kompaktowe z tradycyjnym napędem, ale gorzej niż klasyczne odmiany A3.

Okazuje się, że deklarowane przez producenta zużycie paliwa na poziomie 1,5 l na 100 km jest możliwe do osiągnięcia. Jednak na krótkich, kilkunastokilometrowych odcinkach miejskich, na których w większości będziemy korzystać z w pełni naładowanego akumulatora. Z pewnością z tak niskiego zużycia paliwa będą się mogły cieszyć osoby, które mają możliwość ładowania samochodu z gniazdka także w miejscu pracy.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi A3 Sportback e-tron komputer

Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi A3 Sportback e-tron wnętrze

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Teper

Adwokat amerykański

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »