| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron

Kompaktowa hybryda Audi - A3 e-tron, dysponuje mocą maksymalną 204 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,6 s. Producent obiecuje, że pojazd zużywa 1,5 l benzyny na 100 km. Mrzonki?

Jest to wynik spotykany zazwyczaj w samochodach segmentu B, niemniej wystarczający dla pary do spakowania się na dłuższe wakacje. W przypadku wyjazdu we czwórkę przyda się boks dachowy.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Przedział pasażerski e-tron został wykończony na poziomie do którego przyzwyczaiło na Audi. Wysokiej jakości materiały idą w parze z precyzją montażu. Doskonałe są fotele – wygodne, z obszernymi siedziskami i odpowiednim profilem oparć.

Design kokpitu jest identyczny z tradycyjną odmianą modelu. Różnice widać w detalach. Na przykład w zestawie „zegarów”, w którym zamiast obrotomierza umieszczono wskaźnik pracy układu hybrydowego. A zamiast wskaźnika temperatury silnika wstawiono wskaźnik poziomu naładowania baterii.

Poza wspomnianą pojemnością bagażnika, nie zmieniła się obszerność wnętrza – z przodu miejsca jest pod dostatkiem. Z tyłu, wysokim pasażerom (powyżej 185 cm wzrostu) może doskwierać zbyt mała ilość miejsca w okolicach kolan.

Hybrydowe Audi już w podstawowej odmianie Attraction jest bogato wyposażone. Bez dopłaty nabywca otrzyma m.in. dwusprzęgłową skrzynię e-Stronic, tzw. komfortowy kluczyk – umożliwiający zbliżeniowe otwieranie i zamykanie drzwi, system Audi Drive Selekt z 4 trybami pracy, komputer pokładowy, radio MMI, czy automatyczną klimatyzację.

Zobacz też: Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic

Według danych producenta, napęd Audi A3 e-tron składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,4 l z serii TFSI rozwijającego moc maksymalną 150 KM przy 5000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1500 do 3500 obr./min. oraz z silnika elektrycznego rozwijającego moc maksymalną 100 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Przy czym moc systemowa całego układu to 204 KM, a maksymalny moment obrotowy to 350 Nm.

Umożliwia to rozpędzenie ważącej 1540 kg hybrydy od 0 do 100 km/h w 7,6 s.

Co więcej, producent deklaruje że samochód jest w stanie przejechać dystans do 50 km z wykorzystaniem jedynie energii elektrycznej. Może się też poruszać bez uruchamiania silnika spalinowego z prędkością do 130 km/h.

Rzeczywiście kompaktowe Audi to jedna z niewielu hybryd dostępnych na rynku, w których można się cieszyć z komfortu jazdy z wykorzystaniem tylko silnika elektrycznego w ruchu miejskim. Ustawiając tryb jazdy EV, jeżeli stopień naładowania baterii na to pozwoli, bez względu na to jak mocno wciśniemy pedał przyspieszania, auto będzie mknęło bezszelestnie do 130 km/h.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi A3 Sportback e-tron komputer

Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi A3 Sportback e-tron wnętrze

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Słodzińska - Wawrzonek

Prawnik specjalizujący się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym i rodzinnym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »