| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron

Kompaktowa hybryda Audi - A3 e-tron, dysponuje mocą maksymalną 204 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,6 s. Producent obiecuje, że pojazd zużywa 1,5 l benzyny na 100 km. Mrzonki?

Jest to wynik spotykany zazwyczaj w samochodach segmentu B, niemniej wystarczający dla pary do spakowania się na dłuższe wakacje. W przypadku wyjazdu we czwórkę przyda się boks dachowy.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Przedział pasażerski e-tron został wykończony na poziomie do którego przyzwyczaiło na Audi. Wysokiej jakości materiały idą w parze z precyzją montażu. Doskonałe są fotele – wygodne, z obszernymi siedziskami i odpowiednim profilem oparć.

Design kokpitu jest identyczny z tradycyjną odmianą modelu. Różnice widać w detalach. Na przykład w zestawie „zegarów”, w którym zamiast obrotomierza umieszczono wskaźnik pracy układu hybrydowego. A zamiast wskaźnika temperatury silnika wstawiono wskaźnik poziomu naładowania baterii.

Poza wspomnianą pojemnością bagażnika, nie zmieniła się obszerność wnętrza – z przodu miejsca jest pod dostatkiem. Z tyłu, wysokim pasażerom (powyżej 185 cm wzrostu) może doskwierać zbyt mała ilość miejsca w okolicach kolan.

Hybrydowe Audi już w podstawowej odmianie Attraction jest bogato wyposażone. Bez dopłaty nabywca otrzyma m.in. dwusprzęgłową skrzynię e-Stronic, tzw. komfortowy kluczyk – umożliwiający zbliżeniowe otwieranie i zamykanie drzwi, system Audi Drive Selekt z 4 trybami pracy, komputer pokładowy, radio MMI, czy automatyczną klimatyzację.

Zobacz też: Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic

Według danych producenta, napęd Audi A3 e-tron składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,4 l z serii TFSI rozwijającego moc maksymalną 150 KM przy 5000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1500 do 3500 obr./min. oraz z silnika elektrycznego rozwijającego moc maksymalną 100 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Przy czym moc systemowa całego układu to 204 KM, a maksymalny moment obrotowy to 350 Nm.

Umożliwia to rozpędzenie ważącej 1540 kg hybrydy od 0 do 100 km/h w 7,6 s.

Co więcej, producent deklaruje że samochód jest w stanie przejechać dystans do 50 km z wykorzystaniem jedynie energii elektrycznej. Może się też poruszać bez uruchamiania silnika spalinowego z prędkością do 130 km/h.

Rzeczywiście kompaktowe Audi to jedna z niewielu hybryd dostępnych na rynku, w których można się cieszyć z komfortu jazdy z wykorzystaniem tylko silnika elektrycznego w ruchu miejskim. Ustawiając tryb jazdy EV, jeżeli stopień naładowania baterii na to pozwoli, bez względu na to jak mocno wciśniemy pedał przyspieszania, auto będzie mknęło bezszelestnie do 130 km/h.

reklama

Aktualizacja: 06.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi A3 Sportback e-tron komputer

Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi A3 Sportback e-tron wnętrze

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Test Audi A3 Sportback e-tron
Test Audi A3 Sportback e-tron

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Czopik

Rajdowy Mistrz Polski, właściciel Szkoły Bezpiecznej Jazdy SBJ

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »