| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Wielu malkontentów wyszydza wysoką cenę, za którą jest dostępny największy SUV Hyundaia. Prawda jest taka, że jest to jeden z największych i najlepszych siedmioosobowych aut na rynku. A porównując go do bezpośrednich konkurentów okazuje się, że Grand Santa Fe jest jednym z najtańszych modeli tego segmentu.

M.in. duży moment obrotowy dostępny od niskich obrotów sprawia, że silnik Hyundaia jest bardzo elastyczny. Oszczędza to pracy sześciobiegowej zautomatyzowanej przekładni, która w razie potrzeby zmienia poszczególne przełożenia bardzo płynnie, choć leniwie, zwłaszcza gdy wymusimy redukcję biegu.

Grand Santa Fe prowadzi się bardzo stabilnie. Duża masa sprawia, że nie jest przesadnie podatny na boczne podmuchy wiatru, ale jednocześnie nie zachęca do dynamicznej jazdy.

Auto bywa podsterowne, a nadwozie ma tendencję do przechyłów, choć jednocześnie jest w prowadzeniu bardzo przewidywalne.

Zużycie paliwa w ruchu miejskim lekko przekracza 10 l na 100 km. Biorąc pod uwagę moc maksymalną, napęd na obie osie, zautomatyzowaną skrzynię biegów i masę samochodu jest to wynik zadowalający. Zwłaszcza, że podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa poniżej 7 l/100 km, co w zestawieniu ze zbiornikiem paliwa objętości 71 l, znacznie zwiększa zasięg podczas wakacyjnych wojaży.

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT - podsumowanie

Hyndai Grand Santa Fe zdecydowanie zyskuje przy bliższym poznaniu. Zazwyczaj zwraca uwagę nietuzinkowym kształtem, a także logiem producenta, który nie jest kojarzony z drogimi modelami. Dlatego u części osób, po tym jak poznają cenę zakupu koreańskiego SUVa, występuje rodzaj dysonansu poznawczego.

Żeby go pokonać trzeba trochę Hyundaiem pojeździć i przejrzeć listę wyposażenia standardowego. Okaże się, że to bardzo dobra oferta.

Hyundai Grand Santa Fe 2,2 CRDi AT 4WD – dane techniczne

Hyundai Grand Santa Fe 2,2 CRDi AT 4WD 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 197 KM/3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 436 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 634/1842 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 491,5/188,5/168,5 cm
Rozstaw osi 280 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Zużycie paliwa* 9,9/6,2/7,6 l/100 km
Cena od 216 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W przedniej części nadwozia Hyundaia Grand Santa Fe uwagę zwracają wyraziste profile karoserii.
W przedniej części nadwozia Hyundaia Grand Santa Fe uwagę zwracają wyraziste profile karoserii.

Ksenonowe reflektory to wyposażenie standardowe Hyundaia Grand Santa Fe.
Ksenonowe reflektory to wyposażenie standardowe Hyundaia Grand Santa Fe.

Stonowany tył Hyundaia Grand Santa Fe
Stonowany tył Hyundaia Grand Santa Fe

Tablica przyrządów Hyundaia Grand Santa Fe przyciąga wzrok. Jakość zastosowanych materiałów jest przeciętna.
Tablica przyrządów Hyundaia Grand Santa Fe przyciąga wzrok. Jakość zastosowanych materiałów jest przeciętna.

Ładnie podświetlone "zegary" Hyundaia Grand Santa Fe
Ładnie podświetlone "zegary" Hyundaia Grand Santa Fe

Sześciobiegowa automatyczna przekładnia to wyposażenie standardowe Grand Santa Fe.
Sześciobiegowa automatyczna przekładnia to wyposażenie standardowe Grand Santa Fe.

Po złożeniu oparć tylnej kanapy użytkownik Hyundaia Grand Santa Fe uzyskuje przepastną przestrzeń bagażową.
Po złożeniu oparć tylnej kanapy użytkownik Hyundaia Grand Santa Fe uzyskuje przepastną przestrzeń bagażową.

Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń Hyundaia Grand Santa Fe nie jest zbyt wygodne.
Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń Hyundaia Grand Santa Fe nie jest zbyt wygodne.

W zależności od życzenia nabywcy Grand Santa Fe może być sześcio lub siedmiomiejscowy.
W zależności od życzenia nabywcy Grand Santa Fe może być sześcio lub siedmiomiejscowy.

Rozbudowany komputer pokładowy z systemem nawigacji satelitarnej i kolorowym dotykowym ekranem to wyposażenie standardowe Hyundaia Grand Santa Fe.
Rozbudowany komputer pokładowy z systemem nawigacji satelitarnej i kolorowym dotykowym ekranem to wyposażenie standardowe Hyundaia Grand Santa Fe.

Napęd na obie osie i zwiększony prześwit znacznie ułatwiają kierowcy Grand Santa Fe poruszanie się po gruntowych drogach. jednak zapuszczanie się w trudniejszy teren nie ma sensu.
Napęd na obie osie i zwiększony prześwit znacznie ułatwiają kierowcy Grand Santa Fe poruszanie się po gruntowych drogach. jednak zapuszczanie się w trudniejszy teren nie ma sensu.

Rozmiar Hyundaia Grand Santa Fe każe go porównywać m.in. z BMW X5, czy nawet Audi Q7.
Rozmiar Hyundaia Grand Santa Fe każe go porównywać m.in. z BMW X5, czy nawet Audi Q7.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KPRF Law Office

Nowy wymiar obsługi prawnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »