REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Tomasz Korniejew
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Najmniejszy SUV Audi ma stosunkowo niewielkie wnętrze i jest dostępny za astronomiczną cenę. Mimo to statystyki sprzedaży jasno pokazują, że wielu klientów po krótkim kontakcie z Q3 z łatwością sięga do portfela. O co chodzi?

Spoglądając na rozmiary zewnętrzne Audi Q3, trudno nie dostrzec podobieństwa do większego modelu – Q5. Jednak w tym przypadku, to nawiązanie stylizacyjne sprawia, że najmniejszy SUV Audi prezentuje się mniej poważnie od większego brata.

REKLAMA

Audi Q3 wygląda jakby najmniejsze A1 przebrało się w szaty Q5. W rezultacie wyszło z tego coś pomiędzy, czyli Q3.

W rzeczywistości, pojazd jest dłuższy nie tylko od A1, ale też od kompaktowego modelu A3 i to aż o 7,8 cm, jest od niego wyższy o ok. 18 cm i szerszy o 4,6 cm. Za to ma mniejszy o 3,3 cm rozstaw osi.

Mimo to, najmniejszy SUV Audi wygląda na samochód stosunkowo niewielki. Co więcej, to wrażenie nie znika także, gdy zajmiemy miejsce za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – wnętrze

Przednia część przedziału pasażerskiego jest co najwyżej przeciętnie przestronna. Materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej nie prezentują poziomu, do którego przyzwyczaił nas niemiecki producent, choć jakość spasowania poszczególnych elementów jest bardzo wysoka.

W Audi Q3 zaskakuje pozycja za kierownicą. Siedzisko jest umieszczone wysoko nad podłogą i w rezultacie w małym SUV-ie siedzi się jak na krześle. Wymaga to przyzwyczajenia.

Za to nie można mieć zastrzeżeń do foteli. Są obszerne, odpowiednio wyprofilowane i sprzyjają wielogodzinnym podróżom.

Z tyłu jest ciaśniej niż z przodu. Wysocy pasażerowie będą narzekać na zbyt małą ilość miejsca nad głową.

Ale nie rozmiar wnętrza jest największym zaskoczeniem w Audi Q3. Zwłaszcza, że auto ma całkiem pojemny bagażnik – 460 l (A3 ma bagażnik o pojemności 380 l). Razi fakt, że 220 konne Q3 kosztuje 170 500 zł.  
Przy czym bez konieczności dopłaty dostaniemy manualną (!) klimatyzację, sportowe fotele, czy system Audi Driver Selekt. Ale za asystenta parkowania dopłacimy minimum 540 zł. Żeby zainstalować klimatyzację automatyczną, trzeba kupić rozbudowany pakiet, który oprócz schładzacza wnętrza obejmuje m.in. dodatkowe oświetlenie kabiny, czujnik zmierzchu świateł, rozbudowany Audi Parking System Plus, czy autoalarm. Pakiet jest dostępny w promocji za 6820 zł. Regularna cena to 14 150 zł. Drogo.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – napęd/układ jezdny

Całe szczęście, za wspomniane 170 tys. zł dostaniemy od Audi 220 konny silnik i napęd na obie osie. Co prawda w tym przypadku pod emblematem quattro skrywa się układ ze sprzęgłem Haldex, ale i tak jest to lepsze rozwiązanie niż napęd na jedną oś.

Dodatkowo, samochód jest wyposażony w zautomatyzowaną siedmiobiegową przekładnię S tronic.

W rezultacie ważące 1565 kg Audi Q3 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. i trzeba przyznać, że subiektywne wrażenia z jazdy są więcej niż zadowalające.

Po uruchomieniu silnika, odgłos pracy jednostki jest ledwie słyszalny. Po przełożeniu dźwigni zmiany biegów w pozycję D i zdecydowanym wciśnięciu gazu, Q3 z werwą wyrywa do przodu i nie dostaje „zadyszki” nawet przy prędkościach znacznie przekraczających 100 km/h.

Zobacz też: Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic

Jedynym mankamentem jest zbyt długa redukcja biegu. Gdy poruszamy się z jednostajną prędkością i gwałtownie wciśniemy pedał gazu, S tronic potrzebuje zbyt długiej chwili, by zredukować przełożenia. Bywa to irytujące.

Co istotne, także podczas jazdy po autostradzie z maksymalna dopuszczalną prędkością, we wnętrzu niemieckiego SUVa jest cicho. Spokoju podróżujących nie zakłóca nie tylko silnik lecz także stłumiony odgłos szumu powietrza.

REKLAMA

Zawieszenie recenzowanego modelu zostało zestrojone twardo ale mimo to auto świetnie radzi sobie z łagodnym tłumieniem nierówności. Zaskakująco dobrze Q3 radzi sobie na ciasnych łukach. Podsterowność pojawia się późno i odpowiednio wcześnie można ją wyczuć.

Zautomatyzowana przekładnia S tronic, została zaprogramowana w taki sposób by utrzymywać możliwie najniższe obroty silnika (chyba, że włączymy tryb sport). Przekłada się to na zużycie paliwa.

Średnio 220 konne Audi „spala” 7,4 l benzyny na 100 km. W ruchu miejskim zużycie paliwa oscyluje wokół 10,8-11,2 l/ 100 km. Podróżując w trasie bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa poniżej 7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Podsumowanie

Mimo że Audi Q3 nie wygląda najlepiej można dać mu się uwieść. Tak naprawdę, 220 konne Q3 daje większą frajdę z jazdy niż wiele mocnych kompaktów popularnych marek. Jest ciasne i jak na Audi przeciętnie wykończone. Ale nadrabia właściwościami jezdnymi, dynamiką, sporym bagażnikiem i niskim zużyciem paliwa.
Choć cena przekraczająca 170 tys. zł jest absurdalna.

Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – dane techniczne

Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM  Quattro
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 220 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 460/1365 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438,8/183,1/160,8 cm
Rozstaw osi 260,3 cm
V-max 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,0/5,9/6,6 l/100 km
Cena od 170 780 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA