| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic

Najmniejszy SUV Audi ma stosunkowo niewielkie wnętrze i jest dostępny za astronomiczną cenę. Mimo to statystyki sprzedaży jasno pokazują, że wielu klientów po krótkim kontakcie z Q3 z łatwością sięga do portfela. O co chodzi?

Spoglądając na rozmiary zewnętrzne Audi Q3, trudno nie dostrzec podobieństwa do większego modelu – Q5. Jednak w tym przypadku, to nawiązanie stylizacyjne sprawia, że najmniejszy SUV Audi prezentuje się mniej poważnie od większego brata.

Audi Q3 wygląda jakby najmniejsze A1 przebrało się w szaty Q5. W rezultacie wyszło z tego coś pomiędzy, czyli Q3.

W rzeczywistości, pojazd jest dłuższy nie tylko od A1, ale też od kompaktowego modelu A3 i to aż o 7,8 cm, jest od niego wyższy o ok. 18 cm i szerszy o 4,6 cm. Za to ma mniejszy o 3,3 cm rozstaw osi.

Mimo to, najmniejszy SUV Audi wygląda na samochód stosunkowo niewielki. Co więcej, to wrażenie nie znika także, gdy zajmiemy miejsce za kierownicą.

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – wnętrze

Przednia część przedziału pasażerskiego jest co najwyżej przeciętnie przestronna. Materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej nie prezentują poziomu, do którego przyzwyczaił nas niemiecki producent, choć jakość spasowania poszczególnych elementów jest bardzo wysoka.

W Audi Q3 zaskakuje pozycja za kierownicą. Siedzisko jest umieszczone wysoko nad podłogą i w rezultacie w małym SUV-ie siedzi się jak na krześle. Wymaga to przyzwyczajenia.

Za to nie można mieć zastrzeżeń do foteli. Są obszerne, odpowiednio wyprofilowane i sprzyjają wielogodzinnym podróżom.

Z tyłu jest ciaśniej niż z przodu. Wysocy pasażerowie będą narzekać na zbyt małą ilość miejsca nad głową.

Ale nie rozmiar wnętrza jest największym zaskoczeniem w Audi Q3. Zwłaszcza, że auto ma całkiem pojemny bagażnik – 460 l (A3 ma bagażnik o pojemności 380 l). Razi fakt, że 220 konne Q3 kosztuje 170 500 zł.  
Przy czym bez konieczności dopłaty dostaniemy manualną (!) klimatyzację, sportowe fotele, czy system Audi Driver Selekt. Ale za asystenta parkowania dopłacimy minimum 540 zł. Żeby zainstalować klimatyzację automatyczną, trzeba kupić rozbudowany pakiet, który oprócz schładzacza wnętrza obejmuje m.in. dodatkowe oświetlenie kabiny, czujnik zmierzchu świateł, rozbudowany Audi Parking System Plus, czy autoalarm. Pakiet jest dostępny w promocji za 6820 zł. Regularna cena to 14 150 zł. Drogo.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi Q3 2.0 TFSI 220 KM Quattro S tronic – napęd/układ jezdny

Całe szczęście, za wspomniane 170 tys. zł dostaniemy od Audi 220 konny silnik i napęd na obie osie. Co prawda w tym przypadku pod emblematem quattro skrywa się układ ze sprzęgłem Haldex, ale i tak jest to lepsze rozwiązanie niż napęd na jedną oś.

reklama

Aktualizacja: 17.08.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM
Audi Q3 2.0 TFSI 230 KM

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Wiśniewski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »