| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Peugeot 308 SW GT oznaczony symbolem GT to usportowiona wersja francuskiego kombi. Ponad 200-konny silnik, potężne hamulce i obniżone zawieszenie to jedne z kluczowych usprawnień jakim poddano ten model. Jakie wrażenia towarzyszą jeździe nim?

Przednie fotele są bardzo wygodne i pewnie otulają ciało kierowcy, ale daleko im do miana „kubełkowych”. Kierujący powinien za to zadowolony z pozycji za kierownicą. Fotel umieszczony jest nisko, kierownica ma szeroki zakres regulacji a deska rozdzielcza jest w zasięgu jego ręki. Także tylna kanapa ucieszy swych pasażerów wysokim komfortem i dobrym wyprofilowaniem siedzisk. Wbrew pozorom, mimo zwiększonego o 110 mm rozstawu osi w porównaniu do hatchbacka, wysokim osobom może nieco brakować miejsca na wysokości kolan, jeśli z przodu usiądzie osoba o wzroście 185 cm. Bardzo dobre opinie zbiera bagażnik 308 SW. Jest elegancko wykończony, ma niski próg załadunku, szyny mocujące bagaż, a do tego oferuje kubaturę sięgającą aż 610 litrów.

Wśród głównych mankamentów wnętrza wymienić należy powierzenie sterowania radiem, klimatyzacji i nawigacją jednemu, dotykowemu panelowi. Nie dość, że obsługa 9,7-calowego ekranu wymaga oderwania wzroku od drogi, to na dodatek jest ona czasochłonna. Aby zmienić temperaturę w kabinie (zwłaszcza zaraz po uruchomieniu mocno nagrzanego lub wychłodzonego auta) trzeba poświęcić sporo czasu zanim ustawimy właściwą jej wartość. To co klasyczne pokrętło załatwia w 1 sekundę, tu zostaje wydłużone do kilku a nawet kilkunastu sekund. Co więcej, w trakcie korzystania z nawigacji jakakolwiek zmiana ustawień radia, odtwarzacza muzyki czy temperatury wymusza chwilowe wyłączenie mapy. Oprócz tego nie każdemu przypadną do gustu wysoko umieszczone zegary. Kierowcy preferujący kierownicę umieszczoną tuż pod brodą, muszą pogodzić się z częściowo zasłoniętym komputerem pokładowym i końcowymi zakresami obu zegarów.

Peugeot 308 SW GT: silnik e-1.6 THP 205 KM

Pora jednak przejść do meritum testu czyli układu napędowego i jezdnego 308 SW. Odmiana GT została wyposażona w benzynowy silnik 1.6 e-THP o mocy 205 KM (w ofercie dostępny jest też diesel). Wysoka moc jednostkowa została osiągnięta dzięki zastosowaniu m.in. turbosprężarki typu twin-scroll, bezpośredniego wtrysku paliwa oraz techniki zmiennego skoku zaworu ssącego połączonego z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (układy VTi i VVT).

W rezultacie silnik już przy 1750 obr./min osiąga maksymalny moment obrotowy sięgający 285 Nm i utrzymuje go do 4500 obr./min., dzięki czemu zachwyca swą wysoką elastycznością i pozwala na płynne rozpędzanie auta w ruchu miejskim nawet na 5-tym przełożeniu. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak dopiero po przekroczeniu 3500 obr./min kiedy to silnik łapie drugi oddech i z jeszcze większą łatwością napędza pojazd. Silnik charakteryzuje niezwykle płynne rozwijanie mocy właściwie w całym zakresie obrotów i bardzo dobre osiągi. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 7,5 sekundy a prędkość maksymalna sięga 235 km/h. W praktyce 308-mka chętnie przyspiesza do ok. 195 km/h, później jej wigor odczuwalnie opada.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

Peugeot 308 SW GT 2015
Peugeot 308 SW GT 2015

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Da Wanda

DaWanda to platforma online z produktami hand-made i designem.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »