| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Odebrać klientów najnowszej Skodzie Fabii, Toyocie Yaris, czy Volkswagenowi Polo to nie lada wyzwanie. Czy najnowszy Opel Corsa ma szansę temu sprostać?

Bryła nadwozia najnowszego Opla Corsy przypomina poprzedniczkę. Mimo zastosowania nowego przedniego pasa, z ciekawymi reflektorami i zmianom w tylnej części nadwozia, wprawni obserwatorzy bez trudu dostrzegą podobne do starszego modelu profile drzwi i linię boczną.

Podobieństwo do poprzedniczki widać także we wnętrzu.

Nie zmieniły się wymiary przedziału pasażerskiego ale z łatwością da się zauważyć, że kabina jest wykończona z materiałów wyższej jakości.

Zmodyfikowano również wygląd kokpitu. Całość wygląda ładnie, jest przejrzysta i nawiązuje stylem do wyglądu kokpitu Opla Adama. Zrezygnowano z dużej ilości przycisków, a na konsoli centralnej wygospodarowano miejsce dla dużego kolorowego, dotykowego wyświetlacza systemu IntelliLink (koszt dopłaty od 1500 do 4000 zł w zależności od wersji wyposażeniowej).

Fotele kierowcy i pasażera są wygodniejsze niż w poprzedniej generacji modelu, choć mogłyby mieć dłuższe siedziska.

Z tyłu, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu, wygospodarowano sporo miejsca na głowę. Gorzej sprawa wygląda z miejscem na kolana.

Bagażnik Corsy ma objętość 265 l, a składając tylną kanapę da się przestrzeń na bagaże zwiększyć do 1120 l.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Opel Corsa 5d 1.4 90 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej najnowszego Opla Corsy znalazło się aż sześć silników (w tym pięć benzynowych, a wśród nich m.in. najnowsze jednostki turbodoładowane) ale aż w ośmiu wariantach mocy (np. silnik 1,3 l CDTI występuje w odmianie 75 oraz 95-konnej).

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez znany silnik wolnossący o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 90 KM. Niestety w konfiguracji ze skrzynią manualną jest dostępna tylko wersja pięciobiegowa.

Jak jeździ 90-konna Corsa? Zaskakująco komfortowo. Konstrukcja sprawia wrażenie bardziej zwartej niż w poprzedniczce, co przekłada się na wyższy komfort podczas jazdy po nierównej drodze. Zawieszenie zestrojono stosunkowo miękko, więc pokonywanie wszelkiego rodzaju torowisk jest dużo przyjemniejsze niż mogłoby się to wydawać, biorąc pod uwagę krótki rozstaw osi.

Lekko pracuje również układ kierowniczy. Pomocny przy parkingowych manewrach jest tryb City, który dodatkowo zwiększa siłę wspomagania (wyposażenie standardowe).

Przedział pasażerski został dokładnie wyciszony, a odgłos pracy silnika nie staje się zbyt natarczywy nawet, gdy wkręcimy jednostkę na wyższe obroty. To istotne, bo silnik w opisywanej Corsie okazuje się bardzo ospały w dolnych zakresach obrotów. Jednostka budzi się, dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość 3,5 tys. obr./min.
Naturalnie jazda z wykorzystaniem wysokich obrotów skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa. Jeżdżąc dynamicznie w ruchu miejskim, bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 10 l na 100 km. Jednak powściągając temperament można łatwo zredukować wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim do 7,6 l  na 100 km.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 08.07.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KPMG

Firma Doradcza KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »