REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG

REKLAMA

REKLAMA

Montaż instalacji LPG w samochodzie kojarzy się z koniecznością zamontowania w okolicach kokpitu dodatkowych wskaźników i przełączników. Tymczasem w najnowszym Oplu Astra Sports Tourer 1.4 LPGTEC instalacja została zamontowana w fabryce i w związku z tym o montażu żadnych dodatkowych wskaźników i przełączników nie ma mowy.

Niewątpliwie jednym z minusów montowania instalacji LPG w samochodzie jest konieczność montażu dodatkowych wskaźników i przełączników w okolicach deski rozdzielczej.

REKLAMA

Niestety, takie zabiegi są stosowane także w przypadku, gdy montujemy instalację do nowo zakupionego samochodu w salonie sprzedaży. Szkopuł w tym, że w przypadku większości tego typu ofert, wciąż nie jest to instalacja montowana w fabryce, lecz przez serwis działający przy salonie sprzedaży.

Tymczasem Opel, przygotował ofertę dla nabywców  Astry Sports Tourer (czyli kombi) napędzanej przez turbodoładowany silnik 1,4 l o mocy 140 KM, w ramach której za dopłatą 2000 zł, można wyposażyć auto w sekwencyjną instalację LPG montowaną w fabryce.

Taki zabieg pociąga za sobą głównie konsekwencje estetyczne.

Spoglądając na sylwetkę Opla Astry Sports Tourer 1.4 100 KM LPGTEC nie sposób dostrzec jakichkolwiek detali świadczących o tym, że w auto jest zasilane LPG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wlew gazu, został sprytnie zainstalowany pod klapką, tuż obok wlewu paliwa i zasłonięty zaślepką.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

A we wnętrzu?

O tym, że mamy do czynienia z egzemplarzem zasilanym LPG informuje przycisk umieszczony na konsoli centralnej. Poza tym, tablica przyrządów jest identyczna z tą z tradycyjnie zasilanych wersji modelu.

Nie zmieniły się również przestronność kabiny, jakość wykończenia przedziału pasażerskiego oraz pojemność bagażnika (500 l). W Astrze LPGTEC, zbiornik z gazem (o pojemności 47 l) został umieszczony we wnęce na koło zapasowe, pod podłogą bagażnika dlatego przedział bagażowy nie został zmniejszony w stosunku do odmiany zasilanej benzyną.

A jak fabryczna instalacja LPG sprawuje się w praktyce?

Według danych producenta 140-konna Astra Sports Tourer zasilana benzyną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Z kolei zasilana LPG o 0,4 s dłużej.

Jednak subiektywne odczucie podczas prowadzenia każde przypuszczać, że straty dynamiki są większe.

To, co cieszy, to świetne wyciszenie przedziału pasażerskiego i  brak jakichkolwiek symptomów podczas przełączania zasilania.

REKLAMA

Odbywa się to tak, że po uruchomieniu jednostki napędowej na benzynie (system zawsze uruchamia silnik na benzynie), dioda w przycisku LPG zacznie migać. Komputer sterujący automatycznie włączy zasilanie LPG, gdy jednostka rozgrzeje się do temperatury 67 stopni Celcjusza. O fakcie, że silnik zmienił zasilanie informuje nas to, że dioda zamiast migać, zaczyna świecić ciągłym światłem. Poza tym, nie jest odczuwalne jakiekolwiek szarpnięcie, czy nierówność w pracy silnika.

Nie można mieć wątpliwości, że opisywana wersja Opla Astry to propozycja dla kierowców, dla których priorytetem są niskie koszty eksploatacji, a nie silne wrażenia związane z dynamiczną jazdą.

Podróżując Oplem po autostradzie, z czterema osobami na pokładzie i załadowanym bagażnikiem, warto mieć na uwadze zasadę „szanuj prędkość”, bo rozpędzanie się do 140 km/h chwilę trwa.

Niemniej, zasięg jaki Opel może pokonać wykorzystując jeden zbiornik LPG to około 400 km. Dokładając do tego zasięg z wykorzystaniem benzyny, uzyskujemy wynik ok. 1300 km. To znacznie obniża koszty dojazdu na wakacje!

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Według regularnego cennika, najtańsza wersja wyposażeniowa Opla Astry Sports Tourer 1.4 100 KM LPGTEC kosztuje 82 300 zł. To o około 6000 zł drożej od wersji zasilanej tylko benzyną. Od dłuższego czasu trwa promocja na model, w wyniku której opisywanego Opla można kupić za 71 300 zł, to o 3400 zł drożej od promocyjnej ceny wersji zasilanej benzyną.

Za wspomnianą kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w radioodtwarzacz CD z MP3, manualną klimatyzację, czy elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne.

Ponadto, w standardzie dostaniemy bardzo przestronne wnętrze i przepastny bagażnik. A przejazd za 100 zł około 400 km z pewnością pozwala przymknąć oko na niedostatki w dynamice jazdy i konieczność robienia przeglądów co rok (mimo, że kupujemy nowe auto).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Opel Astra 1.4 140 KM LPGTEC – dane techniczne

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC
Typ silnika benzynowy/LPG, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 500/1550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,8/181,4/153,5 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,0/6,1 l/100 km
Zużycie paliwa* (LPG) 10.8/6,6/8,1 l/100 km
Cena od 73 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA