| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 to najnowszy crossover japońskiego producenta. Według zapewnień producenta o jego sukcesie ma zadecydować nie tylko efektowny wygląd, ale i bardzo nowoczesna technologia. Postanowiliśmy to sprawdzić na krętych drogach pod Barceloną.

Pewne zastrzeżenia budzi system nawigacji, który choć bardzo czytelny, nieprecyzyjnie wskazuje pozycję auta na rondach, a przed ważnymi zjazdami z autostrady potrafi przysłonić część mapy tablicą informacyjną z rozpiską kierunków poszczególnych kierunków jazdy. Nie udało nam się także odnaleźć w niej opcji pozwalającej omijać drogi płatne (można jedynie aktywować funkcję omijania autostrad co nie zawsze jest tożsame z omijaniem dróg płatnych).

Z punktu widzenia kierowcy, Mazda CX-3 jest bardzo przyjemnym w prowadzeniu pojazdem. Fotel kierowcy bardzo dobrze podtrzymuje ciało w szybko przejeżdżanych zakrętach, kierownica jest nieduża i świetnie leży w dłoniach, hamulec ręczny i lewarek skrzyni biegów znajdują się tuż pod ręką, a sterowaniem systemem audio (BOSE) za pomocą dedykowanego, multifunkcyjnego pokrętła jest niezwykle wygodne. Zegary są czytelne (zależności od wersji w centralnej ich części znajduje się albo prędkościomierz, albo obrotomierz), podobnie jak opcjonalny wyświetlacz HUD. Producent nie zapomniał także o ulokowaniu tuż przed lewarkiem skrzyni biegów odtwarzacza płyt CD. Szkoda tylko, że nie zdecydował się na umieszczenie pod nim dodatkowych przycisków dedykowanych ulubionym stacjom radiowym.

Mazdę CX-3 należy także pochwalić za porządne wyciszenie przedziału pasażerskiego. W kabinie jest cicho nawet powyżej 140 km/h. Dzięki temu długa podróż nie jest tak męcząca, a pasażerowie auta mogą spokojnie oddać się konwersacji.

Pod względem przestronności Mazda CX-3 prezentuje poziom podobny temu z Fiata 500X. Z przodu nawet wysocy pasażerowie będą usatysfakcjonowani, natomiast z tyłu może brakować im swobody na wysokości kolan. W drugim rzędzie jest po prostu mniej przestronnie niż sugerują to gabaryty auta. Na pierwszy rzut oka także bagażnik nie rozpieszcza swoją pojemnością, ale po wyjęciu jego podłogi, okazuję się całkiem pakowny (350 litrów) jak na miejskiego crossovera.

Mazda CX-3: prowadzenie

Bardzo mocną stroną Mazdy CX-3 jest jej prowadzenie. Niezwykle kręte drogi pod Barceloną, pozwoliły docenić wkład pracy inżynierów włożony przy projektowaniu podwozia Mazdy. Auto chętnie reaguje nawet na delikatne ruchy kierownicy, a dzięki neutralnej charakterystyce prowadzenia pewnie utrzymuje tor jazdy w zakręcie. Niezwykle równe asfalty, jakimi wyściełano drogi pod Barceloną nie pozwoliły ocenić w pełni jakości amortyzacji jaką oferuje CX-3, ale naszą uwagę przykuła przede wszystkim cicha praca układu resorującego. Nawet na szybko pokonywanych poprzecznych nierównościach zawieszenie pracowało bez wydawania z siebie jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Jedynie tylna oś oparta na belce skrętnej potrafiła nieco podskoczyć na szybko przejeżdżanych „policjantach”.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 02.06.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PPW Group

PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »