| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Honda Civic Sport po faceliftingu to auto, które przeszło większą metamorfozę niż przypuszczaliśmy. Większe i mniejsze zmiany wprowadzone przez producenta w szerokim spektrum jego elementów pozwoliły istotnie zwiększyć walory użytkowe tego auta. Zobacz, co nowego znajdziesz w Hondzie Civic Sport po liftingu.

Jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu to trzeba przyznać, że praca manualnej skrzyni biegów w Hondzie Civic jest po prostu wzorowa. Im szybciej i gwałtowniej operujemy lewarkiem skrzyni biegów, tym łatwiej docenić lekkość i precyzję jej pracy. Sam lewarek pracuje płynnie, lekko, a jego umiejscowienie tuż obok kierownicy jest wręcz wzorowe.

Honda Civic Sport 2015 facelifting: prowadzenie

Z układem napędowym świetnie współpracuje podwozie odświeżonej Hondy Civic. Zostało ono poddane licznym modyfikacjom i choć nadal opiera się na belce skrętnej z tyłu, to stabilnością prowadzenia i przewidywalnością zachowania wyprzedza wiele aut opartych na konstrukcjach wielowahaczowych pokroju Seata Leona czy Alfy Giulietty. Przednie koła nawet w ciasnym zakręcie nie tracą przyczepności, a tylna oś jak zaczarowana podąża śladem przedniej.

Auto trzyma się drogi jak przyklejone, ale we wprawnych rękach pozwala na wręcz sportową jazdę. Odjęcie gazu w bardzo szybkim zakręcie pozwala na lekki uślizg tylnej osi, dzięki któremu w umiejętny sposób można naprowadzić auto na właściwy tor jazdy. Wyraźnie sztywniejsze nastawy zawieszenia ograniczają nieco komfort jazdy po zniszczonych nawierzchniach, ale zapewniają ogromną przyjemność z jazdy na krętych odcinkach dróg.

Honda Civic Sport 2015 facelifting: układ kierowniczy

Honda Civic po faceliftingu otrzymała również nowe oprogramowanie sterujące elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Nowy układ zdecydowanie lepiej zachowuje się teraz w trakcie bardzo szybkiej jazdy na autostradzie. Przy dużych prędkościach jego bezpośredniość w działaniu została zmniejszona, co zaowocowało tym, że auto płynniej reaguje na delikatne ruchy kierownicą. Przy niższych prędkościach układ kierowniczy nadal działa jednak stanowczo i pewnie. Duża zmiana na plus.

Honda Civic Sport 2015 facelifting: hamulce

Układ hamulcowy Hondy Civic oparto z przodu na 293-milimetrowych, wentylowanych a z tyłu na 276-milimetrowych, litych tarczach hamulcowych. Siła hamowania jest bardzo wysoka, a korektor odpowiedzialny za jej podział na poszczególne koła skuteczny - auto stabilnie wytraca prędkość i pewnie utrzymuje prawidłowy tor jazdy.

Przy gwałtownym hamowaniu automatycznie załączają się światła awaryjne, ale po odpuszczeniu hamulca, z powrotem się wyłączają. Przy bardzo dynamicznej, wręcz sportowej jeździe funkcja ta nieco to przeszkadza i przydałaby się możliwość jej dezaktywacji.

Aktualizacja: 27.05.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Macuga

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »