| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Honda Civic Sport po faceliftingu to auto, które przeszło większą metamorfozę niż przypuszczaliśmy. Większe i mniejsze zmiany wprowadzone przez producenta w szerokim spektrum jego elementów pozwoliły istotnie zwiększyć walory użytkowe tego auta. Zobacz, co nowego znajdziesz w Hondzie Civic Sport po liftingu.

Ogromną zaletą nowej Hondy Civic jest oczywiście jej ogromny bagażnik. Ma on pojemność aż 477 litrów co jej rekordowym wynikiem w klasie aut kompaktowych. Do tego ma regularny kształt oraz dodatkową skrytkę pod podłogą (o pojemności 75 l). Do ideału zabrakło siatek mocujących drobny bagaż i zabezpieczających go przed uszkodzeniem.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Oprócz bagażnika Civic oferuje jeszcze coś, czego nie znajdziemy w żadnym innym aucie spoza koncernu Hondy – system Magic Seats. Pozwala on w łatwy i szybki sposób podnieść siedziska tylnych foteli, tworząc tym samym przestrzeń, zdolną pomieścić dużych rozmiarów przedmioty jak donice z kwiatami, telewizor czy nawet rower! Okazuje się zatem, że ten nacechowany sportowym stylem hatchback oferuje bardziej funkcjonalną kabinę niż niejedno kompaktowe kombi.

Honda Civic Sport 2015 facelifting: silnik 1.8 i-VTEC 142 KM

Honda Civic to zaskakująco funkcjonalny i przestronny kompakt, ale prawdziwi sympatycy marki cenią ją za coś zupełnie innego. Najważniejszy jest jej silnik, układ przeniesienia napędu oraz zawieszenie. I tu odświeżony Civic w wersji Sport pozytywnie zaskakuje. Silnik 1.8 142 KM napędzający testowany egzemplarz to ta sama jednostka, jaka do tej pory napędzała Civica IX generacji. W porównaniu do wersji sprzed liftingu nowy model Civica wydaje się nam jednak wyraźniej bardziej żywiołowy. Jego silnik łatwiej wkręca się na obroty, chętnie napędza pojazd, a przy tym brzmi bardziej rasowo.

Jednostka napędowa oznaczona symbolem R18Z4 najlepiej czuje się zakresie od 4 do prawie 7 tys. obr./min, ale w codziennej eksploatacji całkiem lekko rozkręca się nawet od 2 tys. obr./min. Pracuje przy tym niezwykle równo i harmonijnie (nawet na zimno), nie przenosząc do kabiny żadnych drgań i wibracji.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Przy tym wszystkim, jednostka 1.8 i-VTEC okazuje się bardzo oszczędna w gospodarowaniu paliwem. Spokojna jazda w trybie ECO pozwala ograniczyć zużycie paliwa w mieście do ok. 7,3 l benzyny na 100 km, dynamiczniejsza wiąże się ze spalaniem na poziomie 8,0-8,6 l. W trakcie jazdy autostradą do głosu dochodzi dość krótkie przełożenie 6-tego biegu, które podnosi spalanie do ok. 8,0 litrów (przy 140 km/h). Średnie zużycie paliwa to jednak zaskakujące 6,6 l na 100 km. Naprawdę świetny wynik. Mówimy w końcu o silniku przeczącym idei downsizingu. Duża pojemność, spora moc, ale dzięki braku dodatkowego osprzętu w postaci turbosprężarki czy kompresora, wysoka bezawaryjność. Nic dziwnego, że wersja ta jest najchętniej wybieranym motorem do tego auta.

Aktualizacja: 27.05.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Szkoła Jazdy Subaru

Kursy z doskonalenia techniki jazdy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »