| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Mazda CX-5 lada moment doczeka się wersji po modernizacji, ale rzutem na taśmę, postawiliśmy jeszcze sprawdzić jej ostatnią, przed liftingową wersję, napędzaną najmocniejszym, 175-konnym dieslem. W końcu do tej pory Mazda wyprodukowała ponad 1 milion egzemplarzy tego modelu. Co ma w sobie ten japoński SUV, że osiąga tak dobre wyniki sprzedażowe?

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Bardzo dobrze z silnikiem współpracuje także 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów z klasycznym konwerterem. Działa szybko, przy redukowaniu potrafi podtrzymać obroty silnika, a do zmienia biegi gładko i bez szarpnięć.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Mankamentem Mazdy CX-5 jest jednak słąbe wyciszenie jej kabiny. Głośno robi się zwłaszcza po przekroczeniu 120 km/h. Do głosu dochodzi wtedy nie tylko dźwięk motoru, ale przede wszystkim szum opływającego pojazd powietrza.

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: zużycie paliwa

Zużycie paliwa w Mazdzie CX-5 2.2 SkyActive-D kształtuje się na przyzwoitym poziomie, choć 175 KM każe sobie niemało płacić w trakcie miejskiej jazdy (jak na diesla). Przeciętnie jest to ok. 9,0 l na 100 km, ale dynamiczna jazda może podnieść ten wynik nawet do 10,8 l na 100 km. Na trasie jest już zauważalnie lepiej. Apetyt motoru można ograniczyć nawet do 5,5 l  na 100 km, a średnie zużycie sięga ok. 7,3 l na 100 km.

Zobacz też: Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: zawieszenie

Mocną stroną Mazdy CX-5 jest jej zawieszenie. Z jednej strony pozwala pewnie pokonywać nawet szybkie zakręty (przy dość wyraźnie odczuwalnych przechyłach), z drugiej zapewnia przyzwoity komfort resorowania. Na pewno nie prowadzi się tak dobrze jak limuzyna średniej klasy, ale jak na SUV-a zachowuje się bardzo dobrze. Na szybko postępujących po sobie poprzecznych nierównościach zawieszenie zaczyna lekko hałasować.

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: układ kierowniczy

Układ kierowniczy pracuje z lekkim oporem, dzięki czemu łatwiej jest wyczuć zachowanie przednich kół w trakcie jazdy na granicy ich przyczepności. O tę ostatnia dba jednak dołączany napęd 4x4. Auto samo decyduje o tym jak rozdysponowywać moment obrotowy pomiędzy obie osie. O jeździe w trudnym terenie możemy zapomnieć, ale zaśnieżone drogi, dukty leśne, auto pokonuje bardzo sprawnie. Napęd 4x4 poprawia w sposób zdecydowany trakcję na w trakcie ruszania na śliskiej nawierzchni oraz poprawia stabilność na mało przyczepnych łukach jezdni. Większych uwag nie mamy do układu hamulcowego - auto ma co prawda ma tendencję do nurkowania w trakcie gwałtownego hamowania, ale skuteczność układu stoi na dobrym poziomie.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 27.05.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM
Mazda CX-5 2014 2.2 175 KM

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »