REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsze jazdy: nowy Ford S-MAX 2015

Ford S-MAX 2015 facelifting
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford S-MAX to drugie, po C-MAX-ie auto jakie mieliśmy okazję testować na krętych i równych niczym stół pingpongowy drogach Majorki. Przestronność i świetne prowadzenie to kluczowe atuty jego poprzednich wersji. Czy najnowszy model nie stracił swych kluczowych atrybutów?

Nowy Ford S-MAX 2015

Nowy Ford S-MAX to 7-osobowy van oparty na płycie podłogowej najnowszej, V-generacji Forda Mondeo. Jest o ok. 3 cm dłuższy i szerszy od poprzedniego modelu. Mimo ogromnych gabarytów zewnętrznych auto ma niezwykle lekką linię nadwozia. Podobać się może zwłaszcza przedni pas, który wygląda nad wyraz dynamicznie. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny to tylko przedsmak wyraźnych zmian jakie zaszły w tym modelu.

REKLAMA

Ford S-MAX 2015: wnętrze

We wnętrzu uwagę zwracają przede wszystkim analogowo-cyfrowe zegary, masywna konsola środkowa z dużym, 8-calowym dotykowym ekranem oraz wyraźnie większa niż w C-MAX-ie szerokość kabiny. Miejsca w I i II rzędzie foteli jest bardzo dużo i nawet osoby o wzroście ok. 190 cm nie powinny narzekać na brak swobody ruchu. Jedynie dwa ostatnie siedzenia dedykowane są raczej niskim osobom. Bagażnik, w zależności od konfiguracji foteli, ma pojemność od 285 do nawet 2020 l. To co jest jednak w nim wyjątkowego, to możliwość elektrycznego składnia każdego z 5-ciu foteli za pomocą panelu sterującego zlokalizowanego po lewej stronie kufra. Wrażenie robi także wzorowe wyciszenie wnętrza. Zarówno szum powietrza opływającego auto czy praca silnika są prawie niesłyszalne do ok. 150-160 km/h.

Dotykowy ekran nieźle reaguje na dotyk i prezentuje dobrej rozdzielczości obraz. Obsługa multimediów jest dość prosta, ale na całe szczęście sterowanie radiem czy klimatyzacji pozostawiono w gestii analogowym przyciskom i pokrętłom. Mankamentem jest jednak wolno działająca nawigacja, która wyraźnie nie nadąża aktualizować położenia auta na mapie. Podobać się mogą za to wygodne przednie fotele, w które można doposażyć w opcję podgrzewania, wentylacji a nawet masażu!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy S-MAX to samochód o zupełnie nowych rozwiązaniach technicznych. W opcji pojawiła się m.in. specjalna kamera ulokowana na przednim zderzaku z kątem widzenia 180 stopni, ułatwiająca wyjazd zza szpalerów aut czy z ogrodzonej posesji, system ostrzegający o potencjalnej kolizji z pieszym,  światła drogowe z układem zapobiegającym oślepianiu innych kierowców, adaptacyjny układ kierowniczy czy niespotykany dotąd w żadnym innym samochodzie Inteligentny ogranicznik prędkości (więcej o nim przeczytacie tutaj). Nowością są także w pełni aktywne reflektory z wbudowanymi w nie żaluzjami ograniczającymi wiązkę światła w danym obszarze drogi by nie oślepiać kierowców z naprzeciwka (przy stale włączonym „długich” światłach).

Ford S-MAX 2015: zawieszenie

Nowy Ford S-MAX jest nieco inny w prowadzeniu niż jego poprzednik. Kosztem precyzji prowadzenia poprawiono komfort jazdy. Auto nadal pewnie, z niezwykłą zwinnością pokonuje z dużymi prędkościami szybkie zakręty, ale układ kierowniczy nie jest już tak komunikatywny i bezpośredni w działaniu jak w poprzedniku, przechyły w łukach wydają się jakby bardziej wyczuwalne. S-MAX zyskał jednak bardzo wiele na jakości amortyzacji, do czego przyczyniło się sterowane eletronicznie zawieszenie. W zależności od trybu jego pracy, można ograniczyć nieco przechyły w zakrętach bądź wydłużyć nieco skok amortyzatorów poprawiając tłumienie nierówności.

Paleta silników w nowym Fordzie obejmuje benzynowe motory z serii EcoBoost (1.5 EB 160 KM i 2.0 EB 240 KM) oraz wysokoprężne jednostki TDCi (2.0 TDCI 120 KM, 2.0 TDCI 150 KM, 2.0 TDCi 180 KM, 2.0 TDCi bi-turbo 210 KM).  Do jazd mieliśmy udostępnione wersje 2.0 EB 240 KM z automatem i 2.0 TDCi 180 KM z manualną przekładnią. Największe zaskoczenie wzbudził w nas motor wysokoprężny, bowiem sprawiał wrażenie wyraźnie bardziej dynamicznego niż mocniejszy o 60 KM wariant benzynowy. 180-konny diesel chętnie rozpędza S-MAX-a już od 1700 obr./min, jest wzorowo wyciszony i kręci się do 5000 obr./min. Świetnie współpracuje z nim manualną, bardzo precyzyjna skrzynia biegów o 6-ciu przełożeniach.

Ford S-MAX 2015: silniki

Wersja benzynowa sprawiała wrażenie jakby dużo bardziej odczuwała ponad 1700-kilogramową masę S-MAX-a. Mniejszy, a przy tym wyżej położony maksymalny moment obrotowy i mało przyjemny dźwięk silnika w wyższych zakresach obrotowych to nie to czego się spodziewaliśmy po vanie przyspieszającym od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,4 sekundy. Winę za taki stan rzeczy ponosił zapewne po części 6-stopniowy automat nieprzepadający za błyskawicznymi redukcjami biegów.

Kolejną nowością w Fordzie S-MAX jest możliwość wyboru odmiany z napędem 4x4. Niestety dostępny będzie on tylko z silnikiem 2.0 TDCi o mocy 180 KM , ale biorąc pod uwagę możliwości tego motoru będzie pewnie on jednym z najczęściej wybieranych wariantów.

Ford S-MAX 2015: cennik

Pomimo znacznego wzrostu zaawansowania konstrukcji, nowy S-MAX utrzymał rozsądny poziom cenowy. Podstawowa wersja 1.5 EB 160 KM kosztuje 106 600 zł, a odmiana z napędem 4x4 rozpoczyna się od kwoty 127 600 zł. Niedługo postaramy się sprawdzić jak nowy model sprawdza się na dłuższym dystansie.

Silniki Wersja cena z VAT
1.5 EcoBoost 160 KM, M6, FWD Trend               106 600   
2.0 EcoBoost 240 KM, A6, FWD Trend               131 600   
2.0 TDCi 120 KM, M6, FWD Trend               112 600   
2.0 TDCi 150 KM, M6, FWD Trend               118 600   
2.0 TDCi 150 KM, M6, 4WD Trend               127 600   
2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD Trend               127 600   
2.0 TDCi 180 KM, M6, FWD Trend               124 600   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, FWD Trend               133 600   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, 4WD Trend               142 600   
1.5 EcoBoost 160 KM, M6, FWD Titanium               114 800   
2.0 EcoBoost 240 KM, A6, FWD Titanium               139 800   
2.0 TDCi 150 KM, M6, FWD Titanium               126 800   
2.0 TDCi 150 KM, M6, 4WD Titanium               135 800   
2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD Titanium               135 800   
2.0 TDCi 180 KM, M6, FWD Titanium               132 800   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, FWD Titanium               141 800   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, 4WD Titanium               150 800   
2.0 TDCi 210 KM, PowerShift, FWD Titanium               147 800   

Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting kamera cofania
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting nawigacja GPS
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting sterowanie fotelami
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA