| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM

Obecny na rynku od siedmiu lat, urzekający stylem, Fiat 500, doczekał się modernizacji. Ale w myśl zasady, że lepsze jest wrogiem dobrego, producent ograniczył zmiany do minimum.

Bez wątpienia Fiat 500 to jeden z najładniej zaprojektowanych modeli samochodów w historii motoryzacji. Bez względu na fakt, czy spoglądamy na model historyczny, czy współczesny, ponadczasowa linia nadwozia urzeka kształtem i wysmakowanymi detalami.

W efekcie „Pięćsetka” najnowszej generacji, choć jest obecna w sprzedaży od siedmiu lat, wciąż prezentuje się świetnie.

Mając na uwadze fakt, że auto nadal jest modne, producent zdecydował się na przeprowadzenie drobnego liftingu, poprawiając detale, ale nie przeprowadzając stylizacyjnej rewolucji.

Oprócz zmiany w ofercie kolorystycznej, wprawni obserwatorzy zauważą, że można teraz zamówić Fiata 500 z reflektorami ksenonowymi (koszt 3000 zł). Dotychczas, reflektory ksenonowe były zarezerwowane jedynie dla topowych odmian modelu (Cabrio i wersji Abarth).

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – wnętrze

Dyskrecję zmian, widać również we wnętrzu. Nie zmienił się design deski rozdzielczej, ale w miejscu analogowych „zegarów” może pojawić się kolorowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali (standard w wersji Sport, w wersji Lounge dostępny za dopłatą 1000 zł, niedostępny w wersji podstawowej POP).

Nie zmieniły się również fotele przednie i ilość dostępnej przestrzeni. Kierowca Fiata 500 wciąż musi się przyzwyczaić do oryginalnej pozycji za kierownicą (siedzisko umieszczone jest wysoko nad podłogą) oraz do skromnego zakresu regulacji kierownicy.

Na tylnej kanapie - choć trudno się tam dostać – miejsca jest więcej niż można się tego spodziewać. Oczywiście nie jest tak, że wysocy pasażerowie zmieszczą się tam bez narzekania na brak komfortu, niemniej osobom o przeciętnym wzroście miejsca wystarczy.

Bagażnik w Fiacie 500 ma pojemność 185 l i można go powiększyć do 520 l. Jest mało ustawny i trzeba mieć na uwadze fakt, że w przypadku, gdy zajdzie konieczność spakowania walizek, może się okazać konieczne rozłożenie tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Fiata 500 znalazła się jedna jednostka wysokoprężna. Szesnastozaworowy silnik Multijet ma pojemność 1,3 l i rozwija moc maksymalną 95 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr./min.

Trzeba przyznać, że jednostka napędowa stanowi świetne źródło napędu dla miejskiego Fiata. Silnik sprawnie rozpędza „Pięćsetkę” od dolnych zakresów obrotów i traci wigor dopiero w górnym polu obrotomierza.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 13.05.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM światła halogeny
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM światła halogeny

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM wlew paliwa
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM wlew paliwa

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM bagażnik
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM bagażnik

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM komputer pokładowy
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM komputer pokładowy

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM fotele
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM fotele

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Sakowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »