| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Dla jednych zbyt pospolita, by mogli dostrzec w niej rasowe auto sportowe. Z kolei dla ortodoksyjnych miłośników marki – zbyt ekstrawagancka. Sprawdziliśmy, jaka naprawdę jest Skoda Octavia RS w wersji z benzynowym silnikiem o mocy 220 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz wyposażony w jednostkę benzynową oraz sześciobiegową przekładnię zautomatyzowaną DSG.

Według danych producenta 220-konna Skoda rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 245 km/h.

W recenzowanym modelu napęd przekazywany jest na przednią oś, co stwarza problemy podczas prób dynamicznego startu na mokrej nawierzchni. Wciśnięcie pedału gazu do końca skutkuje natychmiastową utratą przyczepności. Podczas jazd po zakrętach Octavia RS ma tendencję do podsterowności, choć wtedy wkracza do akcji elektroniczna szpera, która koryguje tor jazdy.

O ile na zewnątrz odgłos pracy jednostki napędowej z jednej strony został dobrze wyciszony, z drugiej nie zachwyca rasowym brzmieniem, o tyle z perspektywy osób siedzących w środku, sytuacja wygląda inaczej. Wszystko przez system nagłośnienia, który emituje rasowe brzmienie silnika przez głośniki. Co więcej, jego głośność zmienia się nie tylko proporcjonalnie do obrotów ale również w zależności od tego, który tryb jazdy wybierze kierowca (do wyboru są cztery – Comfort, Sport, Normal o raz Individual). W trybie sport usztywniają się zawieszenie i układ kierowniczy, skrzynia biegów utrzymuje silnik na wyższych obrotach, co przekłada się na szybszą reakcję na gaz, a z głośników płynie donośniejszy dźwięk silnika.

Octavia RS prowadzi się precyzyjnie. Auto bardzo dynamicznie prze do przodu od dolnych zakresów obrotów i nie dostaje zadyszki, gdy wskazówka wkroczy w górne pole obrotomierza.

Irytująca jest jedynie zwłoka, którą generuje zautomatyzowana przekładnia DSG na tzw. Kick down, wymuszający redukcję biegu. Poza tym, automat działa bez zarzutu sprawnie dobierając przełożenie do aktualnych potrzeb prowadzącego.

Zobacz też: Test Porsche Boxster S: dogonić niedoścignione

Zawieszenie RS-a jest twarde i nie oszczędza pasażerów podczas jazdy po nierównościach. Choć wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni są tłumione cicho.

Niedostatki w komforcie rekompensowane są podczas jazdy po ciasnych łukach po równej nawierzchni. Auto zachowuje przyjemną sztywność, a kierowca może sobie pozwolić na wiele. Wspomniana wcześniej tendencja do podsterowności to problem głównie na śliskiej nawierzchni. Na suchym asfalcie, dzięki elektronicznej szperze tolerancja jest większa, poza tym zachowanie auta jest łatwe do przewidzenia.

W codziennym miejskim użytkowaniu Octavia RS wypada gorzej niż słabsze odmiany modelu. Twarde zawieszenie daje się we znaki na nierównych ulicach i torowiskach, poza tym trzeba się liczyć ze zużyciem paliwa sięgającym 10 l na 100 km. Ponadto obniżone zawieszenie stwarza kłopot podczas poszukiwań miejsca do zaparkowania.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Konik

Współwłaściciel Recrutamos, Konsultant projektów Direct Search/Executive Search

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »