| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Najnowszy Nissan X-Trail mimo podobnych rozmiarów nadwozia do poprzednika, znacznie się od niego różni. Nieco przaśne, kanciaste nadwozie zastąpiono formą bardziej wyszukaną, dobrze komponującą się z architekturą bulwarów. Czy to oznacza, że nie ma już nic wspólnego z pierwszą generacją modelu?

Choć z danych technicznych to nie wynika, jednostka napędowa Nissana jest bardzo ospała w dolnych zakresach obrotów. Auto „budzi się” dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 1700 obr./min.

Jeżdżąc X-Trailem bez kompletu pasażerów i załadunku, można stwierdzić, że 130-konny silnik nieźle radzi sobie z napędem ważącego 1615 kg samochodu. Niedostatki dynamiki (oprócz dolnego zakresu obrotów) pojawiają się w przypadku, gdy kierowca skorzysta w pełni z możliwości przewozowych przestronnego  SUV-a.

Cieszy za to niezłe wyciszenie jednostki napędowej oraz jej umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim w zimowych temperaturach powietrza siedmioosobowy X-Trail zużywał średnio 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

X-Trailem stosunkowo łatwo osiągnąć satysfakcjonujące wyniki zużycia paliwa, bo samochód w żaden sposób nie prowokuje kierowcy do sportowej jazdy. Wysokie nadwozie odczuwalnie się przechyla podczas dynamicznych skrętów i choć pojazd prowadzi się przewidywalnie, a jego układ kierowniczy dodaje kierowcy poczucia pewności, co najwyżej przeciętna dynamika jednostki napędowej zniechęca do popuszczania wodzy fantazji.

Zawieszenie opisywanego Nissana dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności polskich dróg. Podczas jazdy po wybojach z okolic podwozia X-Traila nie dochodzą, żadne stuki, a wstrząsy kół są sprawnie redukowane.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - podsumowanie

Cennik Nissana X-Trail otwiera kwota 114 900 zł. Ale jest to cena za wersję z napędem na przednią oś. Najtańszy X-Trail z napędem 4x4 kosztuje 132 900 zł i jest dostępny od wersji wyposażeniowej Acenta, w której bez konieczności dopłaty nabywca otrzyma m.in.: fotochromatyczne lusterko wsteczne, dwustrefową automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, spryskiwacze reflektorów, system audio z sześcioma głośnikami plus wyposażenie wspomniane w pierwszej połowie tekstu obejmujące m.in. tempomat.

Choć wyposażenie standardowe jest obszerne, a przestronność wnętrza i jakość wykończenia X-Traila nie dają powodów do jakichkolwiek narzekań, koszt zakupu opisywanego Nissana jest wysoki.Zwłaszcza, gdy zdecydujemy się na dokupienie kilku opcji. Wtedy, biorąc pod uwagę poziom wyceny, można już zerkać w stronę oferty klasy Premium.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - dane techniczne

Nissan X-Trail 1.5 dCi 130 KM All Mode 4x4-i
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 130 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,3/182/169 cm
Rozstaw osi 270,6 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,7/5,3 l/100 km
Cena od 132 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Nissan X-Trail 2014
Nissan X-Trail 2014

Nissan X-Trail 2014
Nissan X-Trail 2014

Nissan X-Trail 2014
Nissan X-Trail 2014

Nissan X-Trail 2014
Nissan X-Trail 2014

Nissan X-Trail 2014
Nissan X-Trail 2014

NISSAN X-TRAIL
NISSAN X-TRAIL

NISSAN X-TRAIL
NISSAN X-TRAIL

NISSAN X-TRAIL
NISSAN X-TRAIL

NISSAN X-TRAIL
NISSAN X-TRAIL

NISSAN X-TRAIL
NISSAN X-TRAIL

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Zych

Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy BIK Brokers. Absolwent wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1992-95 jeden z organizatorów i założycieli sieci restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell należącej do PepsiCo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »