REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Nissan X-Trail mimo podobnych rozmiarów nadwozia do poprzednika, znacznie się od niego różni. Nieco przaśne, kanciaste nadwozie zastąpiono formą bardziej wyszukaną, dobrze komponującą się z architekturą bulwarów. Czy to oznacza, że nie ma już nic wspólnego z pierwszą generacją modelu?

Wygląd najnowszej generacji Nissana X-Traila zaskoczył wielu fanów motoryzacji. Model, jak dotąd, wyróżniał się oryginalnym na tle konkurentów, klasycznym stylem nadwozia, pozbawionym modnych krągłości i ozdobników. Dzięki temu, wiele osób starało się X-Trailowi przyczepić łatkę samochodu dla prawdziwego mężczyzny.

REKLAMA

Tym samym prezentacja Nissana w obecnej formie nie przemknęła bez echa. Oprócz modnego wyglądu, który jak dotąd nie był wyróżnikiem modelu X-Trail, kontrowersyjne wydaje się być bardzo duże podobieństwo do mniejszego modelu z rodziny Nissana – Qashqai’a.

Qashqai to hit sprzedaży popularnego segmentu crossoverów. Zatem, czy zamysłem producenta było zrobienie z (kojarzącego się dotąd z autem świetnie radzącym sobie z dala od utwardzonych szlaków) X-Traila samochodu do pokazywania się w mieście? Samochodu, którego głównym zadaniem jest rozpychanie się na miejskich ulicach i widowiskowe forsowanie wysokich krawężników?

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i – wnętrze

Przedział pasażerski Nissana X-Trail jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Projekt kokpitu nawiązuje do designu deski rozdzielczej Qashqaia. Całość jest ładna, przejrzysta i ergonomiczna.

REKLAMA

Przedział pasażerski X-Traila jest bardzo przestronny. Może być wyposażony w dwa dodatkowe fotele składane w podłodze bagażnika (opcja za 4000 zł). Niestety w opcji siedmioosobowej przedział bagażowy kurczy się z 550 l do 445 l (przy schowanych w podłodze fotelach).

W konfiguracji pięcioosobowej japoński SUV oferuje ponadprzeciętnie przestronne wnętrze. Z przodu, na obszernych fotelach wygodnie usiądą nawet bardzo wysocy pasażerowie. Z kolei z tyłu, zmieszczą się w przyzwoitych warunkach nawet trzy dorosłe osoby.

W trzecim rzędzie siedzeń, pasażerowie nie będą tak rozpieszczani i w miarę wygodnie spędzą tam podróż osoby o co najwyżej średnim wzroście.

Nieźle X-Trail wypada pod względem wyposażenia standardowego. Już w podstawowej odmianie bez konieczności dopłaty otrzymamy m.in. w manualna klimatyzację, tempomat, elektrycznie regulowane szyby i lusterka boczne, przesuwaną tylną kanapę, system audio i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem TFT, ISOFIX, czy 6 poduszek powietrznych.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i – napęd/układ jezdny

W cenniku Nissana X-Trail znajdziemy tylko jedną jednostkę napędową. Wysokoprężny silnik z serii dCi o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 130 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min.

Choć z danych technicznych to nie wynika, jednostka napędowa Nissana jest bardzo ospała w dolnych zakresach obrotów. Auto „budzi się” dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 1700 obr./min.

Jeżdżąc X-Trailem bez kompletu pasażerów i załadunku, można stwierdzić, że 130-konny silnik nieźle radzi sobie z napędem ważącego 1615 kg samochodu. Niedostatki dynamiki (oprócz dolnego zakresu obrotów) pojawiają się w przypadku, gdy kierowca skorzysta w pełni z możliwości przewozowych przestronnego  SUV-a.

Cieszy za to niezłe wyciszenie jednostki napędowej oraz jej umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim w zimowych temperaturach powietrza siedmioosobowy X-Trail zużywał średnio 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

REKLAMA

X-Trailem stosunkowo łatwo osiągnąć satysfakcjonujące wyniki zużycia paliwa, bo samochód w żaden sposób nie prowokuje kierowcy do sportowej jazdy. Wysokie nadwozie odczuwalnie się przechyla podczas dynamicznych skrętów i choć pojazd prowadzi się przewidywalnie, a jego układ kierowniczy dodaje kierowcy poczucia pewności, co najwyżej przeciętna dynamika jednostki napędowej zniechęca do popuszczania wodzy fantazji.

Zawieszenie opisywanego Nissana dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności polskich dróg. Podczas jazdy po wybojach z okolic podwozia X-Traila nie dochodzą, żadne stuki, a wstrząsy kół są sprawnie redukowane.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - podsumowanie

Cennik Nissana X-Trail otwiera kwota 114 900 zł. Ale jest to cena za wersję z napędem na przednią oś. Najtańszy X-Trail z napędem 4x4 kosztuje 132 900 zł i jest dostępny od wersji wyposażeniowej Acenta, w której bez konieczności dopłaty nabywca otrzyma m.in.: fotochromatyczne lusterko wsteczne, dwustrefową automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, spryskiwacze reflektorów, system audio z sześcioma głośnikami plus wyposażenie wspomniane w pierwszej połowie tekstu obejmujące m.in. tempomat.

Choć wyposażenie standardowe jest obszerne, a przestronność wnętrza i jakość wykończenia X-Traila nie dają powodów do jakichkolwiek narzekań, koszt zakupu opisywanego Nissana jest wysoki.Zwłaszcza, gdy zdecydujemy się na dokupienie kilku opcji. Wtedy, biorąc pod uwagę poziom wyceny, można już zerkać w stronę oferty klasy Premium.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - dane techniczne

Nissan X-Trail 1.5 dCi 130 KM All Mode 4x4-i
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 130 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,3/182/169 cm
Rozstaw osi 270,6 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,7/5,3 l/100 km
Cena od 132 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA