| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Emblematem Cupra są oznaczane najmocniejsze wersje modeli hiszpańskiego Seat’a. Tym razem sprawdzamy, jak sprawuje się w codziennej eksploatacji najmniejsza dostępna Cupra – Ibiza Cupra.

O tym, że mamy do czynienia ze sportową odmianą małej Ibizy świadczą skromne detale. Wprawne oko dojrzy siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czy trapezoidalną końcówkę wydechu wyprowadzoną po środku pod tylnym zderzakiem. Bardziej „rzucają się w oczy” czerwone zaciski układu hamulcowego, czy emblematy Cupra umieszczone na przednim grillu i pokrywie bagażnika.

Sugestią, że mamy do czynienia ze 180-konną Ibizą może być również trzydrzwiowe nadwozie, bo najmocniejsza wersja miejskiego Seat’a występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej.

Całość, choć zgrabna, nie onieśmiela agresywną formą i wielu osobom może się wydać wręcz zbyt stonowana, jak na najmocniejszą wersję mieszczucha.

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM  - wnętrze

Stylizacja wnętrza Seat’a Ibizy Cupra jest utrzymana w podobnym tonie do stylizacji nadwozia – bez wyrazistych akcentów.

Jedynymi smaczkami, które przypominają kierowcy o tym że znajduje się w samochodzie sportowym są czarne słupki i podsufitka, kierownica ze spłaszczoną dolną krawędzią oraz bardzo wygodny, głęboko wyprofilowany fotel.

W pierwszej chwili trudno dostrzec nawet znak graficzny Cupra umieszczony w okolicy prędkościomierza.

Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, zestaw audio, komputer pokładowy czy tempomat. Nie znajdziemy tutaj w wyposażeniu standardowym modnych kolorowych wyświetlaczy (system SEAT Portable System z pięciocalowym ekranem dotykowym i nawigacją jest dostępny za dopłatą ok. 1400 zł) . Jest za to prosty i czytelny zestaw wskaźników oraz zautomatyzowana siedmiobiegowa przekładnia DSG.

Ibiza oferuje sporo przestrzeni w przedniej części kabiny. W tylnej, z naturalnych powodów mniej, ale siedzące tam dwie osoby o średnim wzroście nie będą narzekały nawet podczas dłuższej podróży.

Bagażnik trzydniowej Cupry ma pojemność 236 l. To niezbyt dużo, ale można zwiększyć jego pojemność rozkładając tylną kanapę. Tym samym dla dwójki osób wystarczy nawet do spakowania na długie wakacje.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM  - napęd/układ jezdny

Seat’a Ibizę Cupra napędza doładowany silnik (współpracują turbosprężarka i sprężarka) o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 180 KM przy 6200 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 2000 do 4500 obr./min.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

W kokpicie Seata Ibizy Cupry nie doszukamy się awangardowych rozwiązań.
W kokpicie Seata Ibizy Cupry nie doszukamy się awangardowych rozwiązań.

W wyposażeniu standardowym Seata Ibizy Cupra nie znajdziemy modnych dziś, kolorowych wyświetlaczy.
W wyposażeniu standardowym Seata Ibizy Cupra nie znajdziemy modnych dziś, kolorowych wyświetlaczy.

Fotele przednie Seata Ibizy Cupra mają głęboki profil.
Fotele przednie Seata Ibizy Cupra mają głęboki profil.

Bagażnik Seata Ibizy Cupra ma pojemność 236 l.
Bagażnik Seata Ibizy Cupra ma pojemność 236 l.

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Przyciemnione reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej nadają Seatowi Ibizie Cupra "groźny" wygląd.
Przyciemnione reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej nadają Seatowi Ibizie Cupra "groźny" wygląd.

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

O tym, że mamy do czynienia z Seatem Ibizą w wersji Cupra informuje (oprócz wyskalowania prędkościomierza) dyskretne logo Cupry.
O tym, że mamy do czynienia z Seatem Ibizą w wersji Cupra informuje (oprócz wyskalowania prędkościomierza) dyskretne logo Cupry.

Standardowym wyposażeniem Seata Ibizy Cupra jest siemiobiegowa przekładnia DSG.
Standardowym wyposażeniem Seata Ibizy Cupra jest siemiobiegowa przekładnia DSG.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Aleksandrowicz

Ekspert w dziedzinie ogrodów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »