| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Emblematem Cupra są oznaczane najmocniejsze wersje modeli hiszpańskiego Seat’a. Tym razem sprawdzamy, jak sprawuje się w codziennej eksploatacji najmniejsza dostępna Cupra – Ibiza Cupra.

Zastosowanie podwójnego doładowania silnika pozwoliło uzyskać dobrą dynamikę już od dolnych zakresów obrotów. Nie oznacza to jednak, ze Cupra rozpędza się w miarę jednostajnie aż do górnych zakresów obrotów. Także i w tym przypadku następuje nagły i typowy dla jednostek z turbodoładowaniem  wzrost dynamiki po przekroczeniu około 3500 obr./min.

Duża moc i spory moment obrotowy są przenoszone na przednią oś. W rezultacie w przypadku startu nawet na suchej nawierzchni łatwo zerwać przyczepność, ale mimo to sprawny sprint choć wymaga wyczucia, jest możliwy. Gorzej, gdy nawierzchnia nie jest idealnie sucha. W takim przypadku, koła błyskawicznie trasą przyczepność i trzeba znacznie odpuścić gaz, by sprawnie ruszyć z miejsca.

180-konny SEAT został wyposażony w układ XDS, czyli tzw. elektroniczną szperę, która ułatwia zachowanie odpowiedniej trakcji podczas szybkiej jazdy po zakrętach. System spełnia swoją rolę, jednak w przypadku tak dynamicznego pojazdu, jak opisywana Ibiza jednocześnie mocno ogranicza jej temperament podczas szybkiej jazdy po ciasnych zakrętach.

Bardzo przyjemnie działa za to układ kierowniczy. Jest wystarczająco bezpośredni i zapewnia kierowcy odpowiednie wyczucie prowadzenia.

Twardo zestrojone zawieszenie zaskakująco sprawnie tłumi wszelkie nierówności. Co prawda krótki rozstaw osi sprawia, że w aucie trzęsie podczas jazdy po nierównościach poprzecznych, niemniej jazda Ibizą Cupra nie jest męcząca na co dzień.

Hiszpański temperament Ibizy okazuje się także dość łaskawy dla portfela. Podczas jazd w ruchu miejskim auto zużywało średnio około 8 l na 100 km. Jeżdżąc dynamiczniej z łatwością można przekroczyć 10 l na 100 km ale to wciąż akceptowalny wynik.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM – podsumowanie

180-konna Ibiza Cupra to drogie auto. Według informacji z cennika trzeba na nią wydać minimum 78 900 zł (74 900 zł w promocji). W zamian dostaniemy trzydrzwiowy pojazd wyposażony m.in. w automatyczną przekładnię (bardzo praktyczna w mieście) oraz biksenonowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej. W standardzie dostaniemy również tempomat i automatyczną klimatyzację. Znajdzie się także podnoszące komfort jazdy po zmroku fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Ponadto wyjedziemy z salonu samochodem ponadprzeciętnie dynamicznym, który sprawdzi się podczas codziennej miejskiej eksploatacji. Ibiza Cupra jest szybka, bywa narowista ale przede wszystkim jest kompromisem pomiędzy bezkompromisowością samochodów sportowych, a pojazdami oferującymi większy komfort użytkownikom.

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Seat Ibiza Cupra - dane techniczne

Seat Ibiza Cupra 1.4 BT 180 KM DSG
Typ silnika benzynowy, podwójnie doładowany
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/6200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/2000-4500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 236 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 405,5/169,3/142 cm
Rozstaw osi 246,9 cm
V-max 228 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 7,5/5,1/5,9 l/100 km
Cena od 78 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

W kokpicie Seata Ibizy Cupry nie doszukamy się awangardowych rozwiązań.
W kokpicie Seata Ibizy Cupry nie doszukamy się awangardowych rozwiązań.

W wyposażeniu standardowym Seata Ibizy Cupra nie znajdziemy modnych dziś, kolorowych wyświetlaczy.
W wyposażeniu standardowym Seata Ibizy Cupra nie znajdziemy modnych dziś, kolorowych wyświetlaczy.

Fotele przednie Seata Ibizy Cupra mają głęboki profil.
Fotele przednie Seata Ibizy Cupra mają głęboki profil.

Bagażnik Seata Ibizy Cupra ma pojemność 236 l.
Bagażnik Seata Ibizy Cupra ma pojemność 236 l.

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Przyciemnione reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej nadają Seatowi Ibizie Cupra "groźny" wygląd.
Przyciemnione reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej nadają Seatowi Ibizie Cupra "groźny" wygląd.

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

O tym, że mamy do czynienia z Seatem Ibizą w wersji Cupra informuje (oprócz wyskalowania prędkościomierza) dyskretne logo Cupry.
O tym, że mamy do czynienia z Seatem Ibizą w wersji Cupra informuje (oprócz wyskalowania prędkościomierza) dyskretne logo Cupry.

Standardowym wyposażeniem Seata Ibizy Cupra jest siemiobiegowa przekładnia DSG.
Standardowym wyposażeniem Seata Ibizy Cupra jest siemiobiegowa przekładnia DSG.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »