| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Volkswagen Golf to bez wątpienia pierwszoplanowy gracz segmentu aut kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji ze 150-konnym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Opisywana wersja Golfa to świetny środek transportu na autostradę. Jadąc z maksymalną dopuszczalną prędkością we wnętrzu jest cicho, jak w autach segmentu premium.

Cieszy też zużycie paliwa. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l na 100 km. Z kolei podczas wakacyjnych wyjazdów nie będzie problemu z osiągnięciem wyników zużycia paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km.

Inżynierowie Volkswagena dużą wagę przykładają do nastawu zawieszenia. To w Golfie jest zestrojone na tyle sztywno, by kierowca nie tracił pewności siebie w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji kierownicą ale jednocześnie tłumi nierówności komfortowo. Co więcej samochód zachowuje stabilność na szybko pokonywanych łukach. Niewątpliwie zaskakująco późna tendencja do podsterowności to zasługa elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, czyli tzw. elektronicznej szpery.

Zobacz też: Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg - podsumowanie

Volkswagen Golf to wciąż jeden z najlepszych modeli walczących o klientów w segmencie aut kompaktowych. Tak naprawdę jakość wykończenia przedziału pasażerskiego oraz dopracowanie układu jezdnego pozwalają porównywać go do modeli z klasy Premium.

Pod względem ceny Golf plasuje się pomiędzy markami popularnymi, a uznanymi za prestiżowe.

Bogato wyposażona wersja Highline, czyli podstawowa odmiana pięciodrzwiowej wersji Golfa z napędem 2.0 TDI kosztuje 94 590 zł. To o niespełna 10 tys. zł drożej od najbogatszej odmiany 150-konnej wersji Forda Focusa.

Niewątpliwymi atutami Volkswagena oprócz ponadprzeciętnej przestronności wnętrza, sporego bagażnika i bardzo wysokiej jakości wykonania, dynamiki i niskiego zużycia paliwa jest mnogość konfiguracji. Nie tylko pod względem dostępnych jednostek napędowych i opcjonalnego wyposażenia. Dopłacając ok. 9 tys. zł można wyjechać z salonu VW opisywaną wersją Golfa z napędem na obie osie 4Motion. A to w ofercie konkurencji zdarza się rzadko.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg – dane techniczne

Volkswagen Golf 2.0 TDI 150 KM man.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380/1270 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,5/179,9/145,2 cm
Rozstaw osi 263,7 cm
V-max 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Zużycie paliwa* 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 94 590 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Użytkowników Golfa 2.0 TDI z pewnością ucieszy wykończenie wnętrza. M.in. dlatego, że tę wersję napędową można zamówić jedynie w najbogatszym wariancie wyposażeniowym Highline. Przekłada się to bezpośrednio na wysoką jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych (m.in. obszyte skórą kierownica wielofunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów, tapicerka z Alcantary) i wyposażenie standardowe obejmujące m.in. tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację, wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy rozbudowany komputer pokładowy).
Użytkowników Golfa 2.0 TDI z pewnością ucieszy wykończenie wnętrza. M.in. dlatego, że tę wersję napędową można zamówić jedynie w najbogatszym wariancie wyposażeniowym Highline. Przekłada się to bezpośrednio na wysoką jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych (m.in. obszyte skórą kierownica wielofunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów, tapicerka z Alcantary) i wyposażenie standardowe obejmujące m.in. tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację, wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy rozbudowany komputer pokładowy).

Rozmiary zewnętrze Volkswagena Golfa nie odstają od przeciętnych dla tego segmentu pojazdów. Ale ilość miejsca jaką oferuje pasażerom Golf siódmej generacji jest imponująca.
Rozmiary zewnętrze Volkswagena Golfa nie odstają od przeciętnych dla tego segmentu pojazdów. Ale ilość miejsca jaką oferuje pasażerom Golf siódmej generacji jest imponująca.

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Wygospodarowanie dużej przestrzeni dla przedziału pasażerskiego w przypadku Golfa nie wiązało się z ograniczeniem pojemności bagażnika. Wynik 380 l jest jednym z najlepszych w klasie.
Wygospodarowanie dużej przestrzeni dla przedziału pasażerskiego w przypadku Golfa nie wiązało się z ograniczeniem pojemności bagażnika. Wynik 380 l jest jednym z najlepszych w klasie.

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Użytkowników Golfa 2.0 TDI z pewnością ucieszy wykończenie wnętrza. M.in. dlatego, że tę wersję napędową można zamówić jedynie w najbogatszym wariancie wyposażeniowym Highline. Przekłada się to bezpośrednio na wysoką jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych (m.in. obszyte skórą kierownica wielofunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów, tapicerka z Alcantary) i wyposażenie standardowe obejmujące m.in. tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację, wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy rozbudowany komputer pokładowy).
Użytkowników Golfa 2.0 TDI z pewnością ucieszy wykończenie wnętrza. M.in. dlatego, że tę wersję napędową można zamówić jedynie w najbogatszym wariancie wyposażeniowym Highline. Przekłada się to bezpośrednio na wysoką jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych (m.in. obszyte skórą kierownica wielofunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów, tapicerka z Alcantary) i wyposażenie standardowe obejmujące m.in. tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację, wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy rozbudowany komputer pokładowy).

Volkswagen Golf VII - lampa tylna
Volkswagen Golf VII - lampa tylna

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Pazik

Doradca podatkowy Dyrektor Oddziału Wielkopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych w Poznaniu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK