| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Lepsze jest wrogiem dobrego. Zdaje się, że ta zasada przyświecała designerom podczas modernizacji nadwozia Volkswagena Scirocco. Lifting okazał się delikatny, bo i model wciąż zbierał dobre noty za prezencję. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmłodzona wersja sportowego Volkswagena napędzana przez silnik o mocy 220 KM.

Niemieccy producenci zazwyczaj z dystansem podchodzą do śmiałych projektów designerów. A jednym z najbardziej zachowawczych w tej kwestii producentów jest Volkswagen.

Zdecydowanie najciekawiej zaprojektowanym modelem z wolfsburskiej stajni jest Scirocco. Wciąż powściągliwe w formie, ale jednocześnie proporcjonalne i interesujące. I choć model nadal wyglądał dobrze, od rynkowego debiutu minęło na tyle dużo czasu, że wielki minutnik stojący na biurkach marketingowców zaczął dzwonić na alarm zwiastując konieczność przeprowadzenia przynajmniej liftingu nadwozia. A ten, jak widać, był dyskretny.

Także we wnętrzu Scirocco nie przeprowadzono rewolucji. Odświeżono wygląd tablicy przyrządów, m.in. na górze środkowej konsoli zainstalowano trzy „zegary” – wskaźnik temperatury oleju, stoper oraz wskaźnik ciśnienia doładowania turbiny. Ponadto w odróżnieniu od wersji sprzed modernizacji wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza znajdujące się za kierownicą umieszczono w tubach.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

I to, poza oferowaną w standardzie w wersji 220-konnej czarną podsufitką, jedyne akcenty we wnętrzu przypominające o tym, że znajdujemy się w samochodzie o zacięciu sportowym.

Scirocco jest wyposażony w obszerne, głęboko wyprofilowane fotele, które świetnie sprawdzają się nie tylko podczas szybkiej jazdy po zakrętach, lecz także w trakcie długich podróży.

Na tylnej kanapie usiądą wygodnie dwie dorosłe osoby. I choć wsiada się do tyłu niewygodnie, ilość miejsca zaskakuje – konkretnie – siedzi się tam wygodniej niż można się tego spodziewać spoglądając na pojazd z zewnątrz. Osoby o wzroście około 180 cm, nie będą zahaczały fryzurą o podsufitkę.

Nieźle Scirocco wypada pod względem wielkości bagażnika. 312 l wystarczy do spakowania pary dorosłych na dłuższe wakacje. W wygodnym załadunku przeszkadza jednak wysoki próg. W razie potrzeby można powiększyć przestrzeń bagażową składając oparcia tylnej kanapy podzielone w stosunku 50/50.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Scirocco dostępne są trzy jednostki napędowe ale w pięciu wariantach mocy. Podstawowym źródłem napędu jest silnik 1.4 TSI/125 KM. Pośrednimi wariantami są wersje napędzane przez silnik 2.0 TSI o mocach 180 i 220 KM. W ofercie jest również silnik Diesla 2.0 TDI w wariantach 150 i 184 KM.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Scirocco 2.0 TSI o mocy 220 KM, wyposażony w elektroniczną szperę ma dość daleko przesuniętą granicę podsterowności.
Scirocco 2.0 TSI o mocy 220 KM, wyposażony w elektroniczną szperę ma dość daleko przesuniętą granicę podsterowności.

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Kokpit najnowszego Volkswagena Scirocco w wersji z manualną przekładnią.
Kokpit najnowszego Volkswagena Scirocco w wersji z manualną przekładnią.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Bagażnik Scirocco ma objętość 312 l, to dużo, jak na pojazd którego eksploatacja przeznaczona jest głównie dla dwóch osób. Wygodny załadunek bagażnika utrudnia wysoki próg.
Bagażnik Scirocco ma objętość 312 l, to dużo, jak na pojazd którego eksploatacja przeznaczona jest głównie dla dwóch osób. Wygodny załadunek bagażnika utrudnia wysoki próg.

Fotel kierowcy Volkswagena Scirocco jest głęboko wyprofilowany i zachęca do długich przejażdżek.
Fotel kierowcy Volkswagena Scirocco jest głęboko wyprofilowany i zachęca do długich przejażdżek.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Prometeia

Grupa doradczo-inwestycyjna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »