REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Lepsze jest wrogiem dobrego. Zdaje się, że ta zasada przyświecała designerom podczas modernizacji nadwozia Volkswagena Scirocco. Lifting okazał się delikatny, bo i model wciąż zbierał dobre noty za prezencję. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmłodzona wersja sportowego Volkswagena napędzana przez silnik o mocy 220 KM.

Niemieccy producenci zazwyczaj z dystansem podchodzą do śmiałych projektów designerów. A jednym z najbardziej zachowawczych w tej kwestii producentów jest Volkswagen.

REKLAMA

REKLAMA

Zdecydowanie najciekawiej zaprojektowanym modelem z wolfsburskiej stajni jest Scirocco. Wciąż powściągliwe w formie, ale jednocześnie proporcjonalne i interesujące. I choć model nadal wyglądał dobrze, od rynkowego debiutu minęło na tyle dużo czasu, że wielki minutnik stojący na biurkach marketingowców zaczął dzwonić na alarm zwiastując konieczność przeprowadzenia przynajmniej liftingu nadwozia. A ten, jak widać, był dyskretny.

Także we wnętrzu Scirocco nie przeprowadzono rewolucji. Odświeżono wygląd tablicy przyrządów, m.in. na górze środkowej konsoli zainstalowano trzy „zegary” – wskaźnik temperatury oleju, stoper oraz wskaźnik ciśnienia doładowania turbiny. Ponadto w odróżnieniu od wersji sprzed modernizacji wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza znajdujące się za kierownicą umieszczono w tubach.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I to, poza oferowaną w standardzie w wersji 220-konnej czarną podsufitką, jedyne akcenty we wnętrzu przypominające o tym, że znajdujemy się w samochodzie o zacięciu sportowym.

Scirocco jest wyposażony w obszerne, głęboko wyprofilowane fotele, które świetnie sprawdzają się nie tylko podczas szybkiej jazdy po zakrętach, lecz także w trakcie długich podróży.

REKLAMA

Na tylnej kanapie usiądą wygodnie dwie dorosłe osoby. I choć wsiada się do tyłu niewygodnie, ilość miejsca zaskakuje – konkretnie – siedzi się tam wygodniej niż można się tego spodziewać spoglądając na pojazd z zewnątrz. Osoby o wzroście około 180 cm, nie będą zahaczały fryzurą o podsufitkę.

Nieźle Scirocco wypada pod względem wielkości bagażnika. 312 l wystarczy do spakowania pary dorosłych na dłuższe wakacje. W wygodnym załadunku przeszkadza jednak wysoki próg. W razie potrzeby można powiększyć przestrzeń bagażową składając oparcia tylnej kanapy podzielone w stosunku 50/50.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Scirocco dostępne są trzy jednostki napędowe ale w pięciu wariantach mocy. Podstawowym źródłem napędu jest silnik 1.4 TSI/125 KM. Pośrednimi wariantami są wersje napędzane przez silnik 2.0 TSI o mocach 180 i 220 KM. W ofercie jest również silnik Diesla 2.0 TDI w wariantach 150 i 184 KM.

Dla osób, którym moc 220 KM nie wystarczy, producent przygotował wersję R, wyposażoną w dwulitrowy silnik TSI, który rozwija moc maksymalną 280 KM.

Do redakcji trafił egzemplarz napędzany przez benzynowy silnik o mocy 220 KM, wyposażony m.in. w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS (930 zł) oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię DSG.

Opisywane Scirocco, według danych producenta rozpędza się o d 0 do 100 km/h w 6,5 s. Nie ma wątpliwości, że auto jest bardzo szybkie, choć przedni napęd i duży moment obrotowy – 350 Nm dostępny przy 1500 obr./min. (!) sprawiają, że na wilgotnej nawierzchni auto podczas prób dynamicznego startu buksuje kołami.

Niemniej, sportowy Volkswagen od najniższych obrotów z werwą wyrywa do przodu i rozpędza się z coraz większą ochotą aż do górnych zakresów pola obrotomierza. Nabieraniu prędkości towarzyszy przyjemny dla ucha pomruk silnika.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Podczas jazdy po zakrętach do gry wkracza system XDS, który znacznie poprawia trakcję w przypadku aut przednionapędowych. Ale nie ma się co oszukiwać, w Scirocco brakuje napędu na obie osie i choć pojazd ma dalej niż w przypadku tradycyjnych samochodów z przednim napędem przesuniętą granicę podsterowności, z 4Motion byłoby dużo lepiej.

Opisywany egzemplarz został wyposażony w zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC. Oznacza to, że kierujący może wybrać stopień tłumienia nierówności od najtwardszego (Sport), poprzez Normal do najbardziej komfortowego (Comfort).

W praktyce różnice pomiędzy nastawami są odczuwalne, a w codziennym użytkowaniu najwygodniej jeździ się w pozycji Comfort.

Auto wciąż zachowuje przyjemną sztywność, ale pokonywanie wszelkiego rodzaju nierówności poprzecznych nie jest przesadnie uciążliwe.

Inżynierowie Volkswagena przy okazji modernizacji modelu nie tylko zwiększyli nieco moc opisywanej wersji silnikowej (o 10 KM) ale również odczuwalnie ograniczyli zużycie paliwa.

W ruchu miejskim bez problemu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie ok. 10 l/100 km. Podczas jazdy ze stałą prędkością ok. 120 km/h można uzyskać wynik na poziomie 6,7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG - podsumowanie

Odmłodzony Volkswagen Scirocco w wersji 220-konnej jeździ lepiej od poprzednika. Doświadczony kierowca będzie w stanie czerpać więcej przyjemności z jazdy nim, niż modelem poprzedniej generacji. Samochód jest dynamiczniejszy, bardziej dopracowany.

W codziennej eksploatacji sprawdzą się dość „komfortowy” układ kierowniczy, nie nazbyt twarde zawieszenie, czy umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo.

Scirocco ma w sobie dwie natury. Gdy delikatniej obchodzimy się z pedałem gazu, jazda nim nie różni się wiele od przemieszczania się Golfem. Dla wielu ten zbyt stonowany charakter może być wadą. Ale tkwiący w nim potencjał wydobędzie kierowca, który wie jak obchodzić się z autem sportowym.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 220 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 312/1008 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,6/181/140,6 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 244 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,3/6,4 l/100 km
Cena od 118 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Tomasz Korniejew
Kokpit najnowszego Volkswagena Scirocco w wersji z manualną przekładnią.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Bagażnik Scirocco ma objętość 312 l, to dużo, jak na pojazd którego eksploatacja przeznaczona jest głównie dla dwóch osób. Wygodny załadunek bagażnika utrudnia wysoki próg.
Tomasz Korniejew
Fotel kierowcy Volkswagena Scirocco jest głęboko wyprofilowany i zachęca do długich przejażdżek.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA