| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Lepsze jest wrogiem dobrego. Zdaje się, że ta zasada przyświecała designerom podczas modernizacji nadwozia Volkswagena Scirocco. Lifting okazał się delikatny, bo i model wciąż zbierał dobre noty za prezencję. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmłodzona wersja sportowego Volkswagena napędzana przez silnik o mocy 220 KM.

Dla osób, którym moc 220 KM nie wystarczy, producent przygotował wersję R, wyposażoną w dwulitrowy silnik TSI, który rozwija moc maksymalną 280 KM.

Do redakcji trafił egzemplarz napędzany przez benzynowy silnik o mocy 220 KM, wyposażony m.in. w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS (930 zł) oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię DSG.

Opisywane Scirocco, według danych producenta rozpędza się o d 0 do 100 km/h w 6,5 s. Nie ma wątpliwości, że auto jest bardzo szybkie, choć przedni napęd i duży moment obrotowy – 350 Nm dostępny przy 1500 obr./min. (!) sprawiają, że na wilgotnej nawierzchni auto podczas prób dynamicznego startu buksuje kołami.

Niemniej, sportowy Volkswagen od najniższych obrotów z werwą wyrywa do przodu i rozpędza się z coraz większą ochotą aż do górnych zakresów pola obrotomierza. Nabieraniu prędkości towarzyszy przyjemny dla ucha pomruk silnika.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Podczas jazdy po zakrętach do gry wkracza system XDS, który znacznie poprawia trakcję w przypadku aut przednionapędowych. Ale nie ma się co oszukiwać, w Scirocco brakuje napędu na obie osie i choć pojazd ma dalej niż w przypadku tradycyjnych samochodów z przednim napędem przesuniętą granicę podsterowności, z 4Motion byłoby dużo lepiej.

Opisywany egzemplarz został wyposażony w zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC. Oznacza to, że kierujący może wybrać stopień tłumienia nierówności od najtwardszego (Sport), poprzez Normal do najbardziej komfortowego (Comfort).

W praktyce różnice pomiędzy nastawami są odczuwalne, a w codziennym użytkowaniu najwygodniej jeździ się w pozycji Comfort.

Auto wciąż zachowuje przyjemną sztywność, ale pokonywanie wszelkiego rodzaju nierówności poprzecznych nie jest przesadnie uciążliwe.

Inżynierowie Volkswagena przy okazji modernizacji modelu nie tylko zwiększyli nieco moc opisywanej wersji silnikowej (o 10 KM) ale również odczuwalnie ograniczyli zużycie paliwa.

W ruchu miejskim bez problemu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie ok. 10 l/100 km. Podczas jazdy ze stałą prędkością ok. 120 km/h można uzyskać wynik na poziomie 6,7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG - podsumowanie

Odmłodzony Volkswagen Scirocco w wersji 220-konnej jeździ lepiej od poprzednika. Doświadczony kierowca będzie w stanie czerpać więcej przyjemności z jazdy nim, niż modelem poprzedniej generacji. Samochód jest dynamiczniejszy, bardziej dopracowany.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Scirocco 2.0 TSI o mocy 220 KM, wyposażony w elektroniczną szperę ma dość daleko przesuniętą granicę podsterowności.
Scirocco 2.0 TSI o mocy 220 KM, wyposażony w elektroniczną szperę ma dość daleko przesuniętą granicę podsterowności.

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Kokpit najnowszego Volkswagena Scirocco w wersji z manualną przekładnią.
Kokpit najnowszego Volkswagena Scirocco w wersji z manualną przekładnią.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.

Bagażnik Scirocco ma objętość 312 l, to dużo, jak na pojazd którego eksploatacja przeznaczona jest głównie dla dwóch osób. Wygodny załadunek bagażnika utrudnia wysoki próg.
Bagażnik Scirocco ma objętość 312 l, to dużo, jak na pojazd którego eksploatacja przeznaczona jest głównie dla dwóch osób. Wygodny załadunek bagażnika utrudnia wysoki próg.

Fotel kierowcy Volkswagena Scirocco jest głęboko wyprofilowany i zachęca do długich przejażdżek.
Fotel kierowcy Volkswagena Scirocco jest głęboko wyprofilowany i zachęca do długich przejażdżek.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

e-agropodatki.pl

Pierwszy w Polsce podatkowy serwis informacyjny dla rolników indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »