REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Lancia Voyager to bliźniacza siostra legendy minivanów – Chryslera Voyagera. I jak na Voyagera przystało trudno znaleźć jej bezpośredniego konkurenta. Ta indywidualistka, która gra w swojej lidze.

Lancia Voyager ma nadwozie o długości 521 cm. Dla porównania Mercedes-Benz Klasy V jest długi na 514 cm, Volkswagen Multivan ma nadwozie długości 489,2 cm, a Seat Alhambra 485,4 cm.

REKLAMA

Porównując rozstaw osi Voyagera (307,8 cm) z rozstawem osi Mercedesa-Benza klasy V – 320 cm, Volkswagena Multivana – 300 cm i Seata Alhambry 291,9 cm widać, że minivan z logiem Lancii to jedna z największych tego typu konstrukcji dostępnych na polskim rynku.

Jest to zaskakujące bo spoglądając na sylwetkę Voyagera samochód nie wydaje się aż tak duży.

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza wersja wyposażeniowa Lancii Voyager – Platinum. Oznacza to, że lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje dopłatę za kolor nadwozia (4000 zł), system monitorujący martwe pole w lusterkach bocznych (3500 zł) oraz pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe za łączną kwotę 12 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Poza tym lista wyposażenia nie wymagającego dopłaty jest długa i zawiera m.in. automatyczną trzystrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, elektrycznie ustawianą wysokość pedałów, automatyczną przekładnię, fotochromatyczne lusterko z wbudowanym mikrofonem, elektrycznie składaną kanapę trzeciego rzędu, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, elektrycznie otwierane szyby w trzech rzędach siedzeń (w ostatnim uchylane), stoliki w oparciach foteli, tempomat, wzmacniacz 506 W i 9 głośników z Subwooferem, lampy ksenonowe, elektrycznie otwierane drzwi tylne (kontrola również pilotem), tylne czujniki parkowania, nawigację satelitarną GPS, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele oraz system chowania foteli drugiego i kanapy z trzeciego rzędu w podłodze.

Producent nie pozostawił wątpliwości, że Voyager powstał po to, by przewozić ludzi w jak najbardziej komfortowych warunkach.

REKLAMA

Zasiadając na dużym, wygodnym fotelu wyposażonym w podłokietniki, kierowca Lancii ma przed sobą ładny zestaw wskaźników i zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania, kamera oraz duże lusterka boczne. Nie bez znaczenia jest również regularny, kanciasty kształt bryły nadwozia.

Ilość przestrzeni we wnętrzu zadowoli nawet największych malkontentów. A bagażnik? Według danych producenta w wersji ośmioosobowej (z rozłożoną kanapą trzeciego rzędu) do wykorzystania pozostaje 638 l przestrzeni. W wersji ze złożoną tylną kanapą pojemność bagażnika Voyagera rośnie do 934 l. Z kolei po złożeniu dwóch rzędów tylnych siedzeń, kierowca ma do wykorzystania bagażnik o pojemności 3912 l. Imponujące.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Lancii Voyager znalazły się dwie jednostki napędowe. Wolnossąca, zasilana benzyną V6 o pojemności 3,6 l, rozwijająca moc maksymalną 283 KM oraz turbodoładowana, wysokoprężna o pojemności 2,8 l, rozwijająca moc maksymalną 178 KM.

Do redakcji trafiła odmiana napędzana silnikiem wysokoprężnym, który według danych producenta rozpędza Voyagera od 0 do 100 km/h w 11,9 s.

Choć dane techniczne nie są powalające, trudno oczekiwać od samochodu tego typu sportowych osiągów. Te zagwarantowane przez napęd Lancii są wystarczające do wygodnego przemieszczania się zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

REKLAMA

Bo choć wysokoprężna jednostka napędowa mogłaby być lepiej wyciszona w górnych zakresach obrotów, to w dolnych odgłos pracy nie jest natarczywy. A to w połączeniu z nieźle wyciszoną kabiną pozwala na komfortową podróż z prędkościami autostradowymi.

Podczas jazdy w trasie Lancia „spala” około 7,5 l oleju napędowego na 100 km. To przyzwoity wynik. W ruchu miejskim zużycie paliwa wzrasta do 10,5-11 l na 100 km. To wciąż akceptowalny poziom biorąc pod uwagę komfort jaki oferuje.

Długi rozstaw osi i dość miękko zestrojone zawieszenie sprawiają, że Voyager dostojnie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni. Duże koła dodają też pewności podczas podjeżdżania pod krawężniki, choć nie ukrywajmy – znalezienie miejsca do zaparkowania w centrum miasta dla auta wielkości Lancii Voyager to zadanie trudne do wykonania.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - podsumowanie

Użytkowanie samochodu wielkości Lancii Voyager w ruchu miejskim może na dłuższą metę stać się irytujące. To samochód, który doskonale sprawdzi się w roli wakacyjnego pojazdu dla rodziny albo hotelowego shuttle busu.

Opisywana wersja Lancii Voyager kosztuje 202 400 zł. Dodatkowe 19 500 zł kosztuje zainstalowane w niej wyposażenie opcjonalne.

Za podstawową odmianę Voyagera z benzynową jednostką napędową trzeba zapłacić 158 400 zł.

To wciąż sporo ale niewiele jest na rynku minivanów, które oferują tak wiele jak Lancia.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - dane techniczne

Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2768 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 178 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1400-3400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 638/934/3912 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 521,8/199,8/181,8 cm
Rozstaw osi 307,8 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Zużycie paliwa* 10,5/6,3/7,9 l/100 km
Cena od 172 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Do redakcji trafiła odmiana napędzana silnikiem wysokoprężnym, który według danych producenta rozpędza Lancię Voyager od 0 do 100 km/h w 11,9 s.
Lancia
Porównując rozstaw osi Voyagera (307,8 cm) z rozstawem osi Mercedesa-Benza klasy V – 320 cm, Volkswagena Multivana – 300 cm i Seata Alhambry 291,9 cm widać, że minivan z logiem Lancii to jedna z największych tego typu konstrukcji dostępnych na polskim rynku.
Lancia
Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM
Lancia
Pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe kosztuje 12 tys. zł.
Lancia
Ilość przestrzeni we wnętrzu zadowoli nawet największych malkontentów. A bagażnik? Według danych producenta w wersji ośmioosobowej (z rozłożoną kanapą trzeciego rzędu) do wykorzystania pozostaje 638 l przestrzeni. W wersji ze złożoną tylną kanapą pojemność bagażnika Voyagera rośnie do 934 l. Z kolei po złożeniu dwóch rzędów tylnych siedzeń, kierowca ma do wykorzystania bagażnik o pojemności 3912 l. Imponujące.
Lancia
Pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe kosztuje 12 tys. zł.
Lancia
Zasiadając na dużym, wygodnym fotelu wyposażonym w podłokietniki, kierowca Lancii ma przed sobą ładny zestaw wskaźników i zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania, kamera oraz duże lusterka boczne. Nie bez znaczenia jest również regularny, kanciasty kształt bryły nadwozia.
Lancia
Fotele Lancii Voyager są obszerne i sprzyjają dalekim podróżom.
Lancia
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA