| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Złośliwcy przykleili Audi TT łatkę pozerskiego samochodu pseudosportowego. Trzecią generacją modelu, konstruktorzy z Ingolstadt ostatecznie zamknęli usta hejterom.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic - napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Audi TT znalazły się dwie jednostki napędowe. Podstawowy napęd stanowi benzynowy silnik 2.0 TFSI rozwijający moc maksymalną 230 KM. Oprócz tego dostępny jest silnik wysokoprężny z serii TDI, również o pojemności 2l, ale dysponujący mocą maksymalną 184 KM.

Z kolei najmocniejszą odmianę TTS napędzi wspomniany silnik 2.0 TFSI ale w wersji rozwijającej moc maksymalną 310 KM z dostępną funkcją Launch Control, umożliwiającą możliwie najdynamiczniejszy start.

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję zapoznać się z możliwościami Audi TT napędzanego przez 230-konny silnik, współpracujący z automatyczną sześciobiegową przekładnią S tronic oraz napędem na obie osie ze sprzęgłem Haldex.

230 KM to niby niedużo, jak na pojazd sportowy. Ale dzięki lekkiej konstrukcji (TT waży tylko 1335 kg) według deklaracji producenta Audi rozpędza się od 0 do 100 km/h jedynie w 5,3 s.

Rzeczywiście, bez względu na to w jaki tryb jazdy ustawimy (czy bardziej sportowy, czy może taki, w którym priorytetem ma być niskie zużycie paliwa) samochód bez zwłoki i bardzo dynamicznie nabiera prędkości.

Na pochwałę zasługuje też sprawność działania najnowszej generacji napędu Haldex. Krytykowany przez wielu miłośników Audi, że to takie udawane Quattro w najnowszym TT się sprawdza.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Przede wszystkim, komputer sterujący szybko rozdziela moment obrotowy pomiędzy osiami, tak że podczas ostrej jazdy czuć, że Audi bywa napędzane od tyłu, pozwalając nawet do pewnego momentu na zarzucanie tyłem.

Ale TT to pojazd, który daje najwięcej radości na bardzo krętych odcinkach. „Tetetka” to mistrzyni slalomu, a nie driftu.

Precyzyjny układ kierowniczy i lekka konstrukcja w połączeniu z nisko umieszczonym środkiem ciężkości sprawiają, że Audi bliżej do gokarta, który imponuje tym, jak szybko może przejechać zakręt nie będąc wytrąconym z toru jazdy.

Kunszt inżynierów Audi czuć podczas jazdy po nierównościach. Nawet w ustawieniu najbardziej sportowym, zawieszenie nieźle radzi sobie z tłumieniem nierówności. Czyni to z TT samochód przyjazny do użytkowania na co dzień.

Przy tym samochód okazuje się stosunkowo oszczędny. W ruchu miejskim bez trudu można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie, podróżując żwawo, wynik zużycia paliwa nie przekroczy 7,5 l na 100 km. A przecież chodzi o samochód, z automatyczną przekładnią, napędem na obie osie, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s.

reklama

Aktualizacja: 25.02.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi TT 2.0 TFSI Quattro.
Audi TT 2.0 TFSI Quattro.

Audi TT 2.0 TFSI Quattro - przód.
Audi TT 2.0 TFSI Quattro - przód.

W przedniej części nadwozia charakterystycznym elementem testowanego egzemplarza są nowatorskie (dostępne w opcji) reflektory LED.
W przedniej części nadwozia charakterystycznym elementem testowanego egzemplarza są nowatorskie (dostępne w opcji) reflektory LED.

Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro
Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro

Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro
Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro

linia nadwozia Audi TT najnowszej generacji mocno nawiązuje do tradycji modelu.
linia nadwozia Audi TT najnowszej generacji mocno nawiązuje do tradycji modelu.

Napęd Quattro w najnowszym Audi TT jest skonstruowany na bazie sprzęgła Haldex. Najnowsza generacja działa bardzo sprawnie.
Napęd Quattro w najnowszym Audi TT jest skonstruowany na bazie sprzęgła Haldex. Najnowsza generacja działa bardzo sprawnie.

Audi TT najnowszej generacji ma nisko umieszczony środek ciężkości, konstrukcja jest lekka dzięki zastosowaniu wielu elementów z aluminium.
Audi TT najnowszej generacji ma nisko umieszczony środek ciężkości, konstrukcja jest lekka dzięki zastosowaniu wielu elementów z aluminium.

Audi TT 2.0 TFSI Quattro w akcji.
Audi TT 2.0 TFSI Quattro w akcji.

Audi TT Quattro to mistrz slalomu.
Audi TT Quattro to mistrz slalomu.

Audi TT - wnętrze
Audi TT - wnętrze

Pięknie zaprojektowane wloty powietrza w desce rozdzielczej najnowszego Audi TT skrywają w sobie wyświetlacze.
Pięknie zaprojektowane wloty powietrza w desce rozdzielczej najnowszego Audi TT skrywają w sobie wyświetlacze.

Obsługa komputera pokładowego może się odbywać z poziomu kierownicy lub pokrętła z touch padem umieszczonego pomiędzy fotelami.
Obsługa komputera pokładowego może się odbywać z poziomu kierownicy lub pokrętła z touch padem umieszczonego pomiędzy fotelami.

Audi TT - nawiewy
Audi TT - nawiewy

Audi TT - nowatorski wyświetlacz "zegarów"
Audi TT - nowatorski wyświetlacz "zegarów"

Audi TT - pięknie zaprojektowany kokpit
Audi TT - pięknie zaprojektowany kokpit

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łatwe podatki

Portal „Łatwe podatki” pozwala zrozumieć trudne zagadnienia związane z podatkami (takimi jak np. VAT, CIT czy PIT) w sposób stosunkowo przystępny, podparty ciekawymi przykładami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »