| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

Mercedes-Benz C200 to wyraźna alternatywa dla osób ceniących świetne prowadzenie BMW 3, ale przywiązujących też ogromną wagę do wizerunku marki auta. Czy niesztampowa limuzyna średniej klasy ze Stuttgartu ma jakieś słabe strony? Czy 184-konny silnik nie jest za słaby do tak dużego pojazdu?

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic

O tym jak ważny dla Mercedesa jest najnowszy model klasy C, dobitnie świadczy jego bezsprzeczne podobieństwo do króla aut ze Stuttgartu czyli S-klasy. Samochód oznaczony symbolem W205 czerpie garściami ze stylizacji swojego najdostojniejszego z braci, zarówno w przedniej jak i tylnej części nadwozia. Przednie reflektory z widowiskowo rozbłyskującymi najpierw na fioletowo, a potem na biało diodami LED, chromowany grill z charakterystyczną gwiazdą umieszczoną w jego centrum (w wersjach usportowionych) oraz ledowe, tylne lampy są szalenie podobne do tego, czym szczyci się najnowsza S-klasa. Różnice dotyczą oczywiście wymiarów zewnętrznych, ale i pod tym względem najnowsza C-klasa przeszła naprawdę spore zmiany, które zapisać można na poczet tych korzystnych.

Zobacz też: Test BMW 428i xDrive - utalentowany debiutant 

Mercedes-Benz klasy C W205 znacznie urósł w stosunku do poprzednika. Jest od niego dłuższy (o 9,5 cm) i szerszy (o 4 cm), a przy tym dysponuje powiększonym aż o 8 cm rozstawem osi. Wynik na poziomie 2840 mm stawia Mercedesa pod tym względem na drugim miejscu w klasie (tuż za Infiniti Q50). Warto jednak zauważyć, że klasa C jest przy tym znacznie lżejsza swoich konkurentów, w tym od japońskiego auta. Mimo sporych gabarytów i tylnego napędu podstawowa wersja C200 waży zaledwie 1390 kg (Infiniti Q50 2.0T aż 1678 kg!). Efekt ten udało się uzyskać zwiększając udział elementów aluminiowych w konstrukcji W205 z 10-ściu do aż 50-ściu procent.

Prezentowany egzemplarz jest nieco cięższy od standardowej wersji, ale to efekt m.in. bardzo rozbudowanego pakietu aerodynamicznego AMG,  potężnych 18-calowych kół oraz bogatego dodatkowego wyposażenia.

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: wnętrze

Wnętrze nowej klasy C przeszło radykalne zmiany względem starego W204, ale nie obyło się bez kilku kontrowersyjnych zabiegów (zauważalnych zwłaszcza w prezentowanym egzemplarzu). Kierowcy zapewne spodoba się ergonomiczna, półleżąca pozycja za kierownicą (podobna do tej z BMW 3), świetna widoczność do przodu i na boki pojazdu oraz bardzo wygodny fotel z częściową regulacją elektryczną. Świetna jest także trójramienna kierownica z idealnie wyprofilowanym na dłonie wieńcem, przejrzyste zegary i efektowna, a przy tym czytelna, grafika komputera pokładowego.

Zobacz też: Test Lexus IS250 AT6

Nowoczesny projekt deski rozdzielczej wprawia w zachwyt za sprawą niesztampowego projektu okrągłych wlotów powietrza oraz zastosowaniem do jej wykończenia dużych połaci syntetycznej skóry i prawdziwego aluminium. Przyjemne odczucia pogłębiają także eleganckie przyciski służące sterowaniu bocznych okien (z niezwykle szybkimi siłownikami), czarna podsufitka (opcja) oraz bardzo wydajne ledowe oświetlenie wnętrza (także w drugim rzędzie siedzeń). Przyzwyczajenia wymaga obsługa skrzyni biegów za pomocą dźwigienki ulokowanej z prawej strony kierownicy oraz uruchamianie hamulca postojowego przyciskiem po lewej stronie kokpitu. Co zatem budzi wspomniane kontrowersje w nowej klasie C?

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 31.03.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 alufelga tarcza hamulcowa
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 alufelga tarcza hamulcowa

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 opona koło felga tarcza hamulcowa
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 opona koło felga tarcza hamulcowa

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 wnętrze
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 wnętrze

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 system multimedialny
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 system multimedialny

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 reflektor
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 reflektor

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ELPIGAZ

ELPIGAZ jest czołowym producentem i dostawcą nowoczesnych rozwiązań dla motoryzacji w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK