| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

Mercedes-Benz C200 to wyraźna alternatywa dla osób ceniących świetne prowadzenie BMW 3, ale przywiązujących też ogromną wagę do wizerunku marki auta. Czy niesztampowa limuzyna średniej klasy ze Stuttgartu ma jakieś słabe strony? Czy 184-konny silnik nie jest za słaby do tak dużego pojazdu?

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: silnik 2.0 Turbo 184 KM

Z podwoziem auta dobrze współpracuje benzynowy motor Mercedesa o pojemności 2,0-litrów i mocy 184 KM. Silnik wyposażony w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk benzyny zachwyca płynnym przebiegiem momentu obrotowego i brakiem niepożądanego, nagłego przyrostu mocy, mogącego zakłócić trakcję tylnych opon. Na tle obecnie produkowanych turbodoładowanych jednostek napędowych ma zaskakujący, wysokoobrotowy charakter. Nie boi się górnych zakresów prędkości obrotowych (choć osiąga je dość spokojnie), a pełny swój wigor motor odkrywa po przekroczeniu 4 tys. obr./min!

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Dźwięk towarzyszący jego pracy jest przyjemny, lecz pozbawiony rasowego warkotu. Gdy wskazówka obrotomierza dotrze do czerwonego jego pola, do akcji wkracza 7-stopniowy automat Mercedesa. Zmienia biegi szybko i sprawnie, choć prędkością działania ustępuje 8-stopniowemu automatowi ZF stosowanemu w BMW 3. W trybie sport jest jednak na tyle skuteczny w działaniu, że kierowca nie czuje wyraźnej potrzeby wspomagania się wygodnymi manetkami do sterowania przekładnią umieszczonymi tuż za kierownicą.

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: zużycie paliwa

Silnik nieźle wypada także pod względem zużycia paliwa. W trakcie spokojnej jazdy po mieście zużywa średnio od 9,7 do 10,7 l benzyny na 100 km, natomiast poza nim można ograniczyć jego apetyt do zaledwie 6,0 l na 100 km. Nieźle jak na prawie 200-konny silnik. Duża w tym zasług automatu, którego długie, 7-me przełożenie, wyraźnie ogranicza obroty silnika (przy 140 km/h ma on tylko 2600 obr./min.)

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: hamulce

Jeszcze lepsze wrażenia z jazd testowych pozostawiły hamulce jakich użyto w prezentowanym egzemplarzu Mercedesa C200. Pedał hamulca ma bardzo krótki skok, a siła hamowania jest ogromna. Odczucia potęguję także fakt, że C-klasa nie przejawia tendencji do nurkowania w trakcie hamownia.

Praca układu hamulcowego w C200 na tle rozwiązań BMW i Audi jest moim zdaniem najbardziej zbliżona do aut o sportowym charakterze.

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: cena i wyposażenie

Mercedesy zawsze kojarzone były z równie wysoką jakością jak i ceną. W przypadku prezentowanego egzemplarza C200, koszt zakupu nie jest niski, bowiem sięga aż 220 tys. zł. Biorąc jednak pod uwagę, że słabiej wyposażone i sporo mniejsze Audi A3 Limousine udostępnione nam do testów kosztowało ok. 180 tys. zł, a mniej przestronne Infiniti Q50 2.0 T kosztowało podobnie co Mercedes, to cena C-klasy wydaję się być skalkulowana adekwatnie do klasy auta. Co więcej, jeśli klientowi zależy na sportowo skonfigurowanym C200 może on zrezygnować chociażby z automatycznej przekładni (8 940 zł) czy panoramicznego okna dachowego (4 470 zł), a zaoszczędzoną kwotę przeznaczyć albo na lepsze wyposażenie z zakresy komfortu, albo na pokrycie kosztów związanych z przyszłą eksploatację auta.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 31.03.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 alufelga tarcza hamulcowa
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 alufelga tarcza hamulcowa

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 opona koło felga tarcza hamulcowa
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 opona koło felga tarcza hamulcowa

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 wnętrze
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 wnętrze

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 system multimedialny
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 system multimedialny

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 reflektor
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 reflektor

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kawałko

Prawnik.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK