| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

Mercedes-Benz C200 to wyraźna alternatywa dla osób ceniących świetne prowadzenie BMW 3, ale przywiązujących też ogromną wagę do wizerunku marki auta. Czy niesztampowa limuzyna średniej klasy ze Stuttgartu ma jakieś słabe strony? Czy 184-konny silnik nie jest za słaby do tak dużego pojazdu?

Najsłabsze wrażenie sprawia materiał użyty do wykończenia konsoli centralnej. Błyszczący plastik imitujący lakier fortepianowy wygląda z początku efektownie, ale jest niezwykle podatny na zarysowania i już po kilkunastu tysiącach kilometrów wygląda mało estetycznie. Nauki i obycia wymaga także dość skomplikowany system sterowania systemem multimedialnym obsługiwany za pomocą obrotowego pokrętła i dotykowego touchpada. Sporo kontrowersji wzbudza także umieszczony na stałe duży, 7-calowy ekran umieszczony na konsoli centralnej przypominający swym kształtem pierwsze tablety. Wyraźnie odcina się  stylem od projektu deski rozdzielczej, ale za to wyświetla obraz o niezwykle wysokiej rozdzielczości i świetnych barwach, przez co z nawiązką rekompensuje swój nieco kontrowersyjny design. Szkoda tylko, że pozbawiony jest dotykowej matrycy, która ułatwiłaby posługiwanie się nawigacją.

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: przestronność

Wysokie oceny Mercedes klasy C zyskuje za to za przestronność kabiny i bardzo dobre jej wyciszenie. Nareszcie w obu rzędach siedzeń mogą jednocześnie zasiąść pasażerowie o wzroście 185 cm i cieszyć się pełną swobodą ruchów. Miejsca nie powinno im zabraknąć ani nad głową, ani tym bardziej na wysokości kolan. Pod tym względem C-klasa deklasuje zarówno wspomniane wcześniej Infiniti Q50, jak i Volvo S60 czy nowego Lexusa IS. Wygodę podróży poprawia także przyjemnie wyprofilowana tylna kanapa, której oparcia można całkowicie złożyć tworząc zupełnie płaską powierzchnię bagażnika. Ten ostatni jest naprawdę spory, ale 480-litrowy kufer powinien mieć bardziej regularne kształty.

Zobacz też: Test Infiniti Q50 2.2d: szlacheckie aspiracje

Nowoczesny projekt nadwozia i niesztampowy projekt kokpitu nowej C-klasy wydają się być zabiegami, które przyciągnąć mają do tego auta młodych kierowców. Problem w tym, że ta specyficzna grupa odbiorców, oprócz prestiżu,m którego oczekuje od auta, ceni przede wszystkim jego dobre osiągi i prowadzenie. Pod tym względem nowa C-klasa pozytywnie zaskakuje.

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: zawieszenie

Pierwsze skrzypce w niemieckiej orkiestrze gra podwozie. Mercedes C200 z usztywnionym i obniżonym o 15 mm zawieszeniem (opcja) oraz ze świetnie skalibrowaną przekładnią kierowniczą wyraźnie odcina się od swoich poprzedników. W sposób stanowczy i zdecydowany reaguje na każdy ruch kierownicy, zachowując przy tym oczekiwaną po tej klasie auta stabilność. Świetna trakcja na mokrej nawierzchni i czterowahaczowa konstrukcja przedniego zawieszenia pozwalają płynnie przechodzić kolejne sekwencje ostrych zakrętów bez poczucia wynoszenia przodu auta z łuku czy kołysania nadwoziem. Choć tył auta ma tendencję do lekkich przechyłów, to stabilność auta, przyczepność opon do drogi oraz szybkość przenoszenia ruchów kierownicy na przednie koła są po prostu znakomite. Nawet przy częściowo wyłączonym ESP, C-klasa pozwala bez strachu pokonywać kolejne szykany z dużą prędkością, a ewentualny uślizg tylnej osi jest czynnością tak łatwą w opanowaniu, że z czasem staje się zjawiskiem nie tyle niepożądanym co wręcz kuszącym! Komfort jazdy na opcjonalnych 18-calowych kołach obutych w opony typu runflat jest przyzwoity i spada wyraźnie tylko na głębokich wyrwach czy szybko następujących po sobie poprzecznych nierównościach. Na tle CLA ze sportowym zawieszeniem, prezentowane C200 ma dużo płynniejszy skok amortyzatorów.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 31.03.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 alufelga tarcza hamulcowa
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 alufelga tarcza hamulcowa

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 opona koło felga tarcza hamulcowa
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 opona koło felga tarcza hamulcowa

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 wnętrze
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 wnętrze

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 system multimedialny
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 system multimedialny

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 reflektor
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014 reflektor

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014
Mercedes-Benz C200 7G-Tronic 2014

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Witold Florczak

Aktuariusz, Ekspert ds. wyceny rezerw na świadczenia pracownicze

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »