| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Peugeot 508 po faceliftingu zyskał nie tylko nowy wygląd, ale i lepsze wyposażenie oraz nowe wersje silnikowe. Postanowiliśmy sprawdzić jak nowy model spisuje się z udoskonalonym motorem 1.6 THP o mocy aż 165 KM.

W trasie, przy spokojnej jeździe i średniej prędkości na poziomie 71 km/h silnik zużył zaledwie 4,4 l benzyny na 100 km! Co ciekawe nawet szybsza jazda po autostradzie ze średnią prędkością na poziomie 118 km/h nie pozwoliła przekroczyć 6,7 l paliwa na 100 km. W mieście w zależności od natężenia ruchu 1,6-litrowy motor zużywał od 6,8 do 8,0 litrów benzyny na 100 km. Jak na osiągi jakie zapewnia ten motor, wynik jest rewelacyjny i stawia pod znakiem zapytania sensowność dopłaty do droższego motoru wysokoprężnego.

Wysoka ekonomiczność silnika 1.6 THP to zasługa na pewno nie tylko niskiego współczynnika oporu powietrza auta (Cx = 0,25), ale także dobrze zestopniowanej, lecz czasem delikatnie haczącej, manualnej skrzyni biegów. Dość długie 6-te przełożenie pozwala ograniczyć obroty motoru przy 140 km/h do 3000 obr./min. Co ciekawe silnik jest tak dobrze wyciszony, że nawet przy 4 000 obr./min jego dźwięk jest prawie niesłyszalny w kabinie.

Test Peugeot 508: hamulce

W parze z mocnym motorem producent oferuje także wydajny układ hamulcowy oparty z przodu na 304- a z tyłu na 290-milimetrowych tarczach hamulcowych. Hamulce działają w sposób stanowczy, a siła ich działania jest łatwa w dozowaniu.

Test Peugeot 508: zawieszenie

Zawieszenie Peugeota 508 różni się od tego do czego przyzwyczaił klientów jego poprzednik, czyli model 407. Zapewnia lepszą kontrolę nad autem i łatwiejsze manewrowanie nawet przy dużych prędkościach. Usztywniona konstrukcja ogranicza przechyły nadwozia w zakrętach, pozostawiając pasażerom sporą dawkę komfortu. Tylko na mocniej zniszczonych nawierzchniach tylne zawieszenie nieco hałasuje.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Bardzo dobrze zestrojono także wspomaganie przekładni kierowniczej. Kierownica obraca się z subtelnym oporem i łatwo wyczuć to co dzieje się z przednimi kołami w danej chwili. Szkoda tylko, że wieniec kierownicy jest taki wąski.

Test Peugeot 508: wyposażenie

Cena i wyposażenie to niezłe strony Peugeota 508. Podstawowa wersja Access z manualną klimatyzacją, kompletem poduszek powietrznych, elektrycznie sterowanymi szybkami i lusterkami, 6-głośnikowym radiem kosztuje 81 000 zł (bez rabatów). Prezentowany egzemplarz to prawie najbogatsza odmiana Allure, która rozpoczyna się kwotą 105 500 zł. Plusem Peugeota 508 jest fakt, że aby nabyć wybrane elementy wyposażenia wystarczy do nich dopłacić.

Nie trzeba decydować się od razu na inny wariant wyposażeniowy, co jest charakterystycznym problemem np.w ofercie aut Volkswagena. Dodając do tego spore rabaty jakie można wynegocjować w salonie, może okazać się, że w cenie dobrze wyposażonego auta kompaktowego, klient może nabyć dużą limuzynę średniej klasy.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 09.02.2015

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting ogrzewanie foteli
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting ogrzewanie foteli

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting hamulec ręczny elektroniczny
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting hamulec ręczny elektroniczny

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting full LED
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting full LED

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting halogeny
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting halogeny

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting HUD
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting HUD

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting
Peugeot 508 1.6 THP 165 KM facelifting

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dittmajer i Wspólnicy sp. k.

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »