| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Niech nikogo nie zwiedzie wygląd Forda Tourneo Courier. Choć przypomina samochód dostawczy, jest komfortowym i praktycznym pojazdem rodzinnym!

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Tourneo Courier z jedyną dostępną w gamie silnikowej jednostką benzynową. To doceniony przez motoryzacyjny światek turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o mocy maksymalnej 100 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 1400 aż do 4000 obr./min.

Według danych producenta, Ford rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 173 km/h.

W praktyce napęd Tourneo sprawdza się rewelacyjnie. Auto nie zachęca do sprintu spod świateł, zatem dynamika rozpędzania nie stanowi powodów do irytacji. Tym bardziej, że dźwięk trzycylindrowego silnika jest przyjemny dla ucha i niezbyt natarczywy.

Auto bez ociągania (spokojnie acz jednostajnie) przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza zyskując nieco werwy po przekroczeniu około 3500 obr./min.

Podobnie do wersji napędzanych przez silniki wysokoprężne, także i benzynowa odmiana Couriera jest wyposażona w manualną pięciobiegową przekładnię. Jednak także i w tym przypadku nie stanowi to problemu dla jazdy w trasie, o ile nie przekraczamy prędkości 130 km/h. Do tego momentu we wnętrzu Tourneo jest cicho, a i zużycie paliwa nie przekracza wtedy 6,7 l na 100 km. W ruchu miejskim „spalanie” wzrasta do około 8 l na 100 km, ale przykładając większą wagę do ecodrivingu można uzyskać wynik na poziomie 7,2 l na 100 km.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – podsumowanie

Podstawowa odmiana Tourneo Courier z benzynową jednostką napędową kosztuje ok. 57 tys. zł. i w tej konfiguracji manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4000 tys. zł, a radioodtwarzacz 1400 zł. Ciekawiej pod względem wyposażenia wygląda najbogatsza odmiana Titanium kosztująca niespełna 67 tys. zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy w niej m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat i fotochromatyczne lusterko wsteczne, niedostępne w uboższych wersjach.

Widać jasno, że Tourneo Courier nie należy do najtańszych propozycji na rynku, niemniej charakteryzuje go ponadprzeciętna praktyczność, oszczędna jednostka napędowa i zaskakująco wysoki komfort jazdy.

Zobacz też: Test Renault Kangoo Extrem: kombivan w stylu crossovera

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – dane techniczne

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 100 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 395/1656 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,7/176,4/172,3 cm
Rozstaw osi 248,9 cm
V-max 173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,7/5,4 l/100 km
Cena od 57 072 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Tablica przyrządów Forda Tourneo Courier przypomina tę z Fiesty.
Tablica przyrządów Forda Tourneo Courier przypomina tę z Fiesty.

Na oparciach przednich foteli Forda Tourneo Courier zainstalowano praktyczne stoliki,
Na oparciach przednich foteli Forda Tourneo Courier zainstalowano praktyczne stoliki,

Na tylnej kanapie Forda Tourneo Courier siedzi się wygodnie.
Na tylnej kanapie Forda Tourneo Courier siedzi się wygodnie.

Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy. Można ją umieszczać na różnych wysokościach.
Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy. Można ją umieszczać na różnych wysokościach.

Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy.
Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy.

Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.
Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.

Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.
Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.

Ford Tourneo Courier został zaprojektowany z myślą o potrzebach rodzin.
Ford Tourneo Courier został zaprojektowany z myślą o potrzebach rodzin.

Ford Tourneo Courier - relingi dachowe występują w najbogatszej wersji wyposażeniowej.
Ford Tourneo Courier - relingi dachowe występują w najbogatszej wersji wyposażeniowej.

Ford Tourneo Courier nie nosi znamion samochodu dostawczego.
Ford Tourneo Courier nie nosi znamion samochodu dostawczego.

Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda

Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Janiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »