| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Na polski rynek z przytupem wjeżdża najnowsza generacja dużego koreańskiego SUV-a – KII Sorento. Model jest jeszcze większy od poprzednika, a przy tym zaskakująco przyjazny w prowadzeniu. Do tego dostępny za przystępną cenę!

Najnowsza generacja Kii Sorrento mierzy aż 4,78 m i jest dłuższa od poprzednika o 9,5 cm. Konstruktorzy zdecydowali się nieznacznie rozszerzyć karoserię (do 189 cm), a także o 1,5 cm ją obniżyć, co pozytywnie wpłynęło na proporcje.

Producent przyłożył dużą wagę projektu wnętrza. Tablica przyrządów narysowana została miękką linią, wyposażono ją w szereg kolorowych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości i rozplanowano ergonomicznie. Całość wykonano z materiałów zaskakująco dobrej jakości w dodatku spasowanych z dokładnością.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Dzięki wydłużeniu aż o 8 cm (do 278 cm) rozstawu osi, przedział pasażerski nowej Sorrento jest jeszcze przestronniejszy niż był w modelu schodzącym. W dodatku na polskim rynku Sorrento będzie występowała w wersji siedmiomiejscowej, w której dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika. W takiej konfiguracji (ze schowanymi w podłodze siedzeniami) przedział bagażowy ma objętość 605 l licząc do linii rolety, to bardzo dużo.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

W gamie napędowej najnowszej Sorrento znajdą się na polskim rynku dwa silniki wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu będzie dostępny tylko w Polsce dwulitrowy CRDi rozwijający moc maksymalną 185 KM i maksymalny moment obrotowy 402 Nm, standardowo współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią i napędem na obie osie. W gamie znajdzie się również jednostka o pojemności 2,2 l, która rozwija moc maksymalną 200 KM i maksymalny moment obrotowy 441 Nm standardowo współpracująca z manualną przekładnią (automat w opcji) i napędem na obie osie.

Podczas prezentacji najnowszej Kii Sorrento mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ wersja wyposażoną w sześciobiegowy automat i mocniejszą, 200-konną jednostkę napędową.

Według danych producenta ważąca 1878 kg Kia, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 203 km/h.

Rzeczywiście, 200-konny silnik stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ogromnego Sorrento.

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

Samochód od momentu ruszenia z miejsca pewnie nabiera prędkości aż do górnych zakresów obrotów. Jednocześnie automatyczna przekładnia nie gubi się i sprawnie trafia z dobraniem odpowiedniego przełożenia.

Zalety silnika są widoczne zwłaszcza gdy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia od prędkości przewyższającej 130 km/h. Duży moment obrotowy i niezła elastyczność sprawiają, że Kia posłusznie nabiera prędkości bez chwili zawahania.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.
Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.

Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.
Podczas jazdy najnowsza Kia Sorento zaskakuje wysokim komfortem, m.in. dobrym wyciszeniem wnętrza.

Kia Sorento 2015
Kia Sorento 2015

Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.
Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.

Kia Sorento 2015
Kia Sorento 2015

W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.
W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.

Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.

System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.
System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.

Fotele kierowcy i pasażera najnowszej Kii Sorento mają wygodny profil, choć przydałyby się obszerniejsze siedziska.
Fotele kierowcy i pasażera najnowszej Kii Sorento mają wygodny profil, choć przydałyby się obszerniejsze siedziska.

Na tylnej kanapie najnowszej Kii Sorento miejsca jest pod dostatkiem. Mimo, obniżenia linii dachu, w stosunku do modelu poprzedniej generacji, ilość przestrzeni dostępnej nad głowami pasażerów, zwiększyła się.
Na tylnej kanapie najnowszej Kii Sorento miejsca jest pod dostatkiem. Mimo, obniżenia linii dachu, w stosunku do modelu poprzedniej generacji, ilość przestrzeni dostępnej nad głowami pasażerów, zwiększyła się.

Tradycyjnie, dostępn do trzeciego rzędu siedzeń jest utrudniony, niemniej Kią można przewieźć siedem osób.
Tradycyjnie, dostępn do trzeciego rzędu siedzeń jest utrudniony, niemniej Kią można przewieźć siedem osób.

Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.

Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.

Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.

Przedział pasażerski nowej Kii Sorento jest większy niż w modelu poprzedniej generacji.
Przedział pasażerski nowej Kii Sorento jest większy niż w modelu poprzedniej generacji.

Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ŻAKIEWICZ ADWOKACI Kancelaria Prawa Karnego i Gospodarczego Sp. k.

Ekspert prawa karnego, karno-skarbowego oraz procedury karnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »