REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Citroena C1 wyróżnia się proporcjonalnym nadwoziem, odważną kolorystyką i ciekawie zaprojektowanymi przednimi i tylnymi lampami. Sprawdziliśmy, jak jeździ jeden z najładniejszych modeli w swojej klasie.

Podobnie do poprzedniej generacji modelu C1, najnowsza, również jest jednym z trojaczków. Powstała przy współpracy z Toyotą I Peugeotem. Tym samym dzieli rozwiązania konstrukcyjne z najnowszą Toyotą Aygo i Peugeotem 108.

REKLAMA

Niemniej, mimo że wspomniane modele konkurencyjnych marek są praktycznie identyczne pod względem konstrukcyjnym, to jednak maluch Citroena naszym zdaniem prezentuje się najładniej.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - wnętrze

Dlatego lekkie rozczarowanie następuje po zajęciu miejsca wewnątrz. Chodzi o kolorystykę. Stonowane barwy tworzyw sztucznych i tapicerki można próbować przełamać zamawiając wykończenie środkowej konsoli w jednym z wyrazistych kolorów ale mimo to przedział pasażerski i tak pozostanie „smutny”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niemniej cieszy wyposażenie kokpitu w duży, dotykowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z funkcją Mirror Link (wyświetla funkcje z ekranu smarfona).

Na pochwałę zasługuje wygoda przednich foteli i ilość dostępnego miejsca w przedniej części kabiny. Z tyłu jest dość ciasno, zwłaszcza w wersji Airscape, z materiałowym, odsuwanym poszyciem dachu, którego mechanizm ogranicza w tylnej części przestrzeń nad głową. Pisząc o minusach warto odnotować, że w wersji pięciodrzwiowej nie da się otworzyć w pełni tylnych szyb, są jedynie uchylane.

Bagażnik Citroena C1 ma objętość 196 l i w podstawowej wersji wyposażeniowej tylna kanapa nie jest standardowo dzielona.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza C1 znalazła się trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1 l, rozwijająca moc maksymalną 68 KM. Jest to silnik produkowany przez zakład Toyoty w Wałbrzychu.

REKLAMA

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,3 s. Nie jest to mistrz sprintu, ale w przypadku samochodu miejskiego nie dynamika jest najważniejsza. Tym bardziej, że C1 jest przyjemny w prowadzeniu. Specyficzny dźwięk trzycylindrowej jednostki dodaje pojazdowi sportowego sznytu, a układ kierowniczy zapewnia optymalną dla tej klasy precyzję prowadzenia.

Citroen nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale gdy już prowadzący postanowi przejechać dynamiczniej kręty odcinek nie będzie zaskoczony jego zachowaniem. Na łukach jest przewidywalnie podsterowny.

Zawieszenie zostało zestrojone zaskakująco komfortowo. Co prawda krótki rozstaw osi ma wpływ na ograniczenie komfortu pokonywania nierówności, ale ustawienie zawieszenia sprawia, że C1 sprawnie pochłania torowiska i tzw. śpiących policjantów.

Wygodę w miejskich podróżach zapewniają nie tylko wspomniane wcześniej wygodne fotele ale też niewielki promień skrętu, co znacznie ułatwia parkowanie i zawracanie na zatłoczonych ulicach.

Zobacz też: Test Ford KA 1.2 69 KM

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - podsumowanie

REKLAMA

Citroen C1 przekonuje do siebie ładnym wyglądem i wysokim komfortem jazdy. Niewielkie rozmiary i promień skrętu ułatwiają jazdę po mieście, a bardzo wygodny fotel znacznie uprzyjemnia przestoje wymuszone przez korki. Cieszy dodatkowe wyposażenie typu dotykowy wyświetlacz z funkcją Mirror Link, czy automatyczna klimatyzacja.

Jakie są wady? Oprócz braku opuszczanych szyb w tylnych drzwiach zbyt małe wyciszenie kabiny i trochę za wysokie zużycie paliwa. Powyżej 7 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim to dla tej klasy pojazdów stanowczo za dużo.

Zobacz też: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Citroen C1 1.0 VTI Airscape - dane techniczne

Citroen C1 1.0 VTi Airscape
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 68 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 196/780 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 346,6/161,5/146 cm
Rozstaw osi 234 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,3 s
Zużycie paliwa* 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 47 900 zł (42 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA