| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Volkswagen Golf Sportsvan to następca Golfa Plusa. Auto jest zupełnie nową konstrukcją, a zakres zmian jakie wprowadzono na tle poprzednika jest bardzo szeroki. Postanowiliśmy sprawdzić jak nowy Golf Sportsvan zachowuje się na drodze, będąc wyposażonym w nowy silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. Oto nasze wrażenia z testu.

Oprócz logicznie umiejscowionych pokręteł, przejrzystego projektu deski rozdzielczej oraz miękkich plastików z jakich wykonano górną część kokpitu Sportsvana (poniżej ich zastosowano twardsze materiały), warto pochwalić projektantów auta za zastosowanie w kabinie bardzo wydajnego oświetlenia LED. Pozwala ono na swobodne czytanie prasy czy książek w podróży zarówno osobie siedzącej w pierwszym, jak i w drugim rzędzie siedzeń (szkoda, że to wyposażenie opcjonalne). Bardzo wysokie noty należą Golfowi za prawidłowo wyciszoną kabinę. Do prędkości ok. 150 km/h we wnętrzu jest zadziwiająco cicho.

Test Golf Sportsvan 1.4 TSI: silnik z rodziny EA211

Nowa seria silników EA211 powoli zaciera niekorzystne wrażenie jakiego dostarczyły pierwsze generacje małolitrażowych motorów 1.4 TSI. Zmieniona m.in. konstrukcja rozrządu (napęd obsługiwany za pomocą paska wielorowkowego a nie łańcucha) oraz niższe spalanie pozwalają czerpać przyjemność z posiadania niedużego, ale mocnego silnika 1.4 TSI. Motor dysponujący mocą 150 KM ma bardzo płynny przebieg momentu obrotowego i pozwala na jednostajne przyspieszanie już od ok. 1500 obr./min aż do 5000 obr./min. Zapewnia bardzo dobrą dynamikę nawet powyżej 120 km/h, a dźwięk jego pracy jest przyjemny dla ucha. Co ciekawe silnik 1.4 TSI z nowej rodziny EA211 jest także wyraźnie oszczędniejszy przy spokojnej jeździe od swoich poprzedników. W mieście można zmieścić się ze spalaniem na poziomie 8,0 litrów na 100 km, na trasie nawet w 6,6 l/100 km. W trakcie jazdy autostradowej Sportsvan zużywał średnio 7,7 l benzyny na 100 km. Jak na auto o takich gabarytach i osiągach to naprawdę dobre wyniki.

Trudno także mieć zastrzeżenia do pracy 6-biegowej, manualnej przekładni. Poszczególne przełożenia są wystarczająco długie, a ich wybór niezwykle przyjemny. Lewarek pracuje z lekkim oporem, a jego skok jest krótki.

Test Golf Sportsvan 1.4 TSI: prowadzenie

Z silnikiem bardzo dobrze współgra podwozie auta. Zawieszenie oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na konstrukcji 4-wahaczowej zapewnia wrażenia z jazdy zbliżone do tych z aut kompaktowych, lecz wysokie nadwozie ma skłonności do przechyłów w zakrętach. Na tle konkurentów w postaci Citroena C4 Picasso czy Kii Carens, Sportsvan prowadzi się jednak nieporównywalnie stabilniej i pewniej, skutecznie i cicho wybierając przy tym nierówności.

Zobacz też: Test Renault Kangoo Extrem: kombivan w stylu crossovera

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 26.01.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

GACH MIZIŃSKA Kancelaria prawna

Kancelaria GACH MIZIŃSKA spółka jawna to kancelaria specjalizująca się w doradztwie podatkowym oraz w doradztwie prawnym na rzecz przedsiębiorców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »