| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Audi A7 po faceliftingu zyskało zupełnie nowe reflektory, unowocześnione silniki oraz innowacyjne rozwiązania z zakresu czynnego bezpieczeństwa. Jak sprawuje się wersja z 3,0-litrowym silnikiem wyposażonym w kompresor i stały napęd quattro?

Audi A7 Sportback facelifting

Pragmatyzm w jakim przez lata trwali styliści projektujący limuzyny wyższej klasy skończył się w 2004 roku wraz z pojawieniem się na rynku Mercedesa CLS. Audi długo zwlekało z przygotowaniem konkurencyjnego auta łączącego cechy limuzyny i samochodu coupe, ale w 2010 roku przedstawiło model A7. Opadający tył przywodzący na myśl Porsche, drzwi bez ramek, wysuwany przy 130 km/h tylny spoiler oraz wyraźne przetłoczenie ciągnące się od reflektorów aż po tylne światła spodobały się klientom marki.

W 2013 roku Audi A7 poddane zostało liftingowi. Przyglądając się zmodernizowanemu autu, trudno nie odnieść wrażenia, że tak powinien wyglądać ten model od samego początku. Przednie i tylne światła wyposażone w diody LED, nowy kształt zderzaków z większymi wlotami powietrza, zmodyfikowana osłona chłodnicy Singleframe, piękne 21-calowe alufelgi (do tej pory dostępne były „tylko” 20-calowe), a do tego opcjonalne reflektory Matrix LED.

Nadwozie A7 wykonane przy dużym udziale stopów aluminium wygląda okazale, a przy tym jest bardzo aerodynamiczne - współczynnik Cx=0,28. Najważniejsze jednak, że skutecznie skupia na sobie uwagę, nie pozostając anonimowe na drodze.

Audi A7 Sportback facelifting: wnętrze

Audi A7 oprócz niebanalnej sylwetki, oferuje przede wszystkim bardzo wygodne warunki podróżowania. Przednie fotele (sportowe) sterowane elektrycznie są obszerne, dobrze podpierają uda i kręgosłup na całej ich długości oraz są przyjemnie sprężyste. Mogły by być jednak mocniej wyprofilowane na odcinku barkowym bowiem w ostrych zakrętach ciało nie jest idealnie podparte. Z tyłu dwóm osobom nie zabraknie miejsca na szerokość, ale pasażerowie o wzroście ponad 180 cm będą dotykać głową podsufitki. Także ilość miejsca na nogi jest mniejsza niż sugerowałyby na to gabaryty pojazdu. Godny pochwały jest za to bagażnik o pojemności 535 litrów. Ma regularne kształty, otwór do przewozu nart oraz w siatki do transportu mniejszych przedmiotów.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Deska rozdzielcza nie przytłacza swoimi kształtami, poszczególne przyciski i pokrętła są czytelnie opisane, a centralny ekran systemu multimedialnego ma dobrą rozdzielczość i kolorystykę (choć ustępuje on nieco tym stosowanym obecnie w BMW). Spasowanie poszczególnych elementów kokpitu jest tak doskonałe, że nawet napieranie z niemałą siłą na tunel środkowy nie pozwala by ten drgnął czy wydobył z siebie choćby najmniejszy dźwięk. Zarówno BMW jak i Mercedes-Benz są pod tym względem daleko za Audi. Pokrętła w A7 obracają się z przyjemnym oporem, a umiejscowienie potencjometru służącemu sterowaniu głośnością po prawej stronie lewarka skrzyni biegów, jest po prostu doskonałe (mój ulubiony element wnętrz w samochodach Audi). Nieco zbyt angażująca jest za to manualna obsługa klimatyzacji,którą producent wyjątkowo mocno skomplikował. Lepiej zdać się na "automat".

Co się tyczy zaś samego sprzętu audio, to zestaw przygotowany przez markę Bang&Olufsen nie daje powodów do narzekań. Dźwięk odtwarzany zarówno z nośników pamięci Flash jak i płyt CD jest bardzo dynamiczny i czysty, choć nie przesycony niskimi tonami. System multimedialny nie jest jednak wolny od wad. Brakuje w nim możliwości odtwarzania zdjęć z pamięci zewnętrznej (wyłącznie pliki filmowe i muzyczne), a umiejscowienie zmieniarki płyt CD w schowku utrudnia jej obsługę w czasie jazdy.

Audi wyposażono w szereg nowoczesnych rozwiązań, z których największe wrażenie robi ekran umieszczony między zegarami, prezentujący obraz z kamery na podczerwień. System wyświetla obiekty generujące ciepło (np. ludzi, zwierzęta, maszyny) ale jest na tyle inteligentny, że potrafi wyselekcjonować z obrazu ludzi i zwierzęta po czym oznaczyć ich żółtymi prostokątami jako potencjalne niebezpieczeństwo. Mając taką kamerę na wyposażeniu, nocna jazda przez las jest dużo bezpieczniejsza.

Zobacz też: Test BMW 435i: przepiękna moc!

Rewelacyjne są także opcjonalne reflektory diodowe Audi Matrix LED, które w sposób dynamiczny sterują strumieniem światła, umożliwiając nieprzerwaną jazdę na światłach drogowych bez obawy o oślepienie innych kierowców na drodze. Jeszcze ciekawszy jest fakt, że reflektory te potrafią współpracować z nawigacją i doświetlać pobocze zakrętu jeszcze zanim kierowca skręci kierownicą.

reklama

Aktualizacja: 02.12.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 21-calowa alufelga z oponą 275/30
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 21-calowa alufelga z oponą 275/30

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 wydech tłumik alufelga
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 wydech tłumik alufelga

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 tylne światła zostały zmienione
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 tylne światła zostały zmienione

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 21-calowa alufelga z oponą 275/30
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 21-calowa alufelga z oponą 275/30

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 tylny spoiler wysuwa się po przekroczeniu 130 km/h
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 tylny spoiler wysuwa się po przekroczeniu 130 km/h

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 kokpit
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 kokpit

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 zegary
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 zegary

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 podgrzewana kierownica
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 podgrzewana kierownica

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 klimatyzacja
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 klimatyzacja

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 kamery umieszczone w rogach auta
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 kamery umieszczone w rogach auta

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 kamera cofania
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 kamera cofania

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 bagażnik oraz siatka na ruchome przedmioty
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 bagażnik oraz siatka na ruchome przedmioty

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 skrzynia biegów
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 skrzynia biegów

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 głośnik wysokotonowy
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 głośnik wysokotonowy

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 kamera na podczerwień
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 kamera na podczerwień

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 komora silnika
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 komora silnika

Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 silnik posiada odłączany kompresor
Audi A7 facelifting 3.0 TFSI 333 KM 2014 silnik posiada odłączany kompresor

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »