| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Peugeot 301 1.6 VTi LPG na papierze wydaję się być idealnym autem dla polskiego kierowcy. Ma duży bagażnik, bardzo przestronne wnętrze, mocny motor z instalacją LPG i kosztuje ok. 50 tys. zł. Czy faktycznie jest tak dobry jak reklamuje go producent?

Peugeot 301 1.6 LPG

Polska, mimo szumnie głoszonej propagandy, nie należy do bogatych krajów europejskich o czym dobitnie świadczą chociażby rankingi najchętniej kupowanych w naszym kraju samochodów. Polacy najczęściej poszukują pojazdów w cenie od 15-45 tys. zł dlatego nadal największą popularnością cieszą się samochody używane. Trudno bowiem znaleźć w tej cenie wystarczająco duży, nowy samochód, z mocnym a zarazem oszczędnym silnikiem, który odnajdzie się w roli pojazdu dla całej rodziny. Okazuje się jednak, że są koncerny, które potrafią zrozumieć trendy panujące na rynkach takich krajów jak Polska i zaproponować ich klientom pojazd łączący wszystkie wymienione cechy w jedną spójną całość. Przykładem takiego samochodu jest m.in. Peugeot 301 1.6 VTi z instalacją gazu LPG.

Peugeot 301 1.6 LPG: nadwozie

Francuski pomysł na samochód rodzinny to sedan o długości 4,44 m, szerokości 1,75 m i wysokości 1,47 m dysponujący rozstawem osi równym 2652 mm. Stonowana linia zewnętrzna, proporcjonalna bryła, nieduże reflektory oraz spore płaszczyzny blachy urozmaicone mocnym, bocznym przetłoczeniem ciągnącym się od przedniego błotnika aż po tylne światła to główne cechy opisujące nowego Peugeota 301. Choć francuski samochód nie jest stylizacyjnym odkryciem, to trudno odmówić mu schludnej elegancji. Gdyby tylko wyposażyć go w nieco większe alufelgi wyglądałby na pewno jeszcze bardziej okazale.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Peugeot 301 1.6 LPG: wnętrze

Zdecydowanie słabszą stroną Peugeota 301 jest za to jego wnętrze. O ile do projektu centralnej części kokpitu trudno mieć większe zastrzeżenia –wyświetlacz systemu audio i komputera pokładowego jest czytelny, sterowanie radiem łatwe, a panel manualnej klimatyzacji ciekawy - o tyle nie brakuje w kabinie 301 elementów, które trzeba by poprawić. Plastiki są twarde (wszystkie bez wyjątku), miejscami bardzo tandetne, ale za to dobrze spasowane. Przeszkadza brak poziomej regulacji kolumny kierowniczej, słabe wyciszenie powyżej 100 km/h, bardzo skromne oświetlenie kabiny, tylne zagłówki zintegrowane na stałe z kanapą i ulokowane zdecydowanie za nisko oraz brak regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Umiejscowienie przycisków służących sterowaniu bocznymi szybami na tunelu środkowym także jest nieco dziwnym pomysłem. Trzeba jednak pamiętać, że większość tych mankamentów lub cech wynika przede wszystkim z jednego – konieczności obniżenia kosztów produkcji Peugeota 301.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 tylna kanapa
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 tylna kanapa

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 komputer pokładowy radio
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 komputer pokładowy radio

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 zegary
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 zegary

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 sterowanie bagażnik lusterka boczne
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 sterowanie bagażnik lusterka boczne

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 elektryczne szyby sterowanie
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 elektryczne szyby sterowanie

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 bagażnik koło zapasowe
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 bagażnik koło zapasowe

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 kufer bagażnik
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 kufer bagażnik

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 wlew paliwa LPG paliwo
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 wlew paliwa LPG paliwo

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Pietrusiński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK