| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Peugeot 301 1.6 VTi LPG na papierze wydaję się być idealnym autem dla polskiego kierowcy. Ma duży bagażnik, bardzo przestronne wnętrze, mocny motor z instalacją LPG i kosztuje ok. 50 tys. zł. Czy faktycznie jest tak dobry jak reklamuje go producent?

Peugeot 301 1.6 LPG:zużycie paliwa

Średnie zużycie paliwa na trasie (90-110 km/h) kształtuje się na poziomie 6,3 l/100 km, na autostradzie wzrasta do 7,7 l ,a w mieście waha pomiędzy 7,4-8,8 l w zależności od natężenia ruchu i dynamiki jazdy. Spalanie na gazie LPG jest większe średnio o ok. 1,5 l. Ogromną zaletą hybrydowego układu zasilania paliwem jest fakt, że przy pełnym wykorzystaniu obu zbiorników paliwa (50 l Pb, 30 LPG) zasięg Peugeota może sięgnąć na trasie nawet 1200-1300 km.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Peugeot 301 1.6 LPG: zawieszenie

Peugeot 301 to auto, które choć tanie, oferuje zaskakująco miękkie i komfortowe zawieszenie. Taka charakterystyka świetnie wpisuje się w realia polskich dróg. Choć z roku na rok przybywa świetnych jakościowo autostrad, to nadal przeważają u nas drogi mocno zniszczone. W takich warunkach „301-nka” spisuje się bardzo dobrze. Choć ceną komfortu są przechyły nadwozia w zakrętach, to praktycznie trudno zarzucić francuskiemu sedanowi wyraźne braki w prowadzeniu. Nawet w slalomie auto pozwala się prowadzić całkiem precyzyjnie, pewnie i stabilnie. Duża w tym także zasługa układu kierowniczego, którego wspomaganie nie jest przesadnie silne, i który nieźle przekazuje ruchy kierownicy na przednie koła.

Peugeot 301 1.6 LPG: hamulce

Niezłe noty Peugeot 301 zebrał za układ hamulcowy. Pedał hamulca działa w sposób typowy dla francuskich aut – szybko i zdecydowanie. Nie ma przy tym problemu z dozowaniem siły hamowania, ale skuteczność w wytracaniu prędkości powinna być większa.

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Peugeot 301 1.6 LPG: cena i wyposażenie

Aby przekonać do siebie polskich klientów, Peugeot 301 musi mieć dobrze skalkulowaną cenę. Prezentowana, najbogatsza wersja Allure po rabacie kosztuje ok. 52 300 zł (z lakierem metalicznym). Jeśli dodać do tego montaż instalacji LPG (3100 zł) to jego cena wzrośnie do ponad 55 tys. zł. Dużo jak na polskie realia, ale warto pamiętać, że mówimy o aucie nowym, przestronnym z gwarancją i przyzwoitym wyposażeniem (manualna klimatyzacja sterowana elektronicznie, pełna elektryka szyb i lusterek, tempomat, 4 poduszki powietrzna, system audio z 4 głośnikami, skórzane wykończenie kierownicy). Biorąc pod uwagę, że znacznie mniejsza Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG kosztuje przy zbliżonym wyposażeniu ok. 51 tys. zł to cena Peugeota wydaję się być uczciwie skalkulowana.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 tylna kanapa
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 tylna kanapa

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 komputer pokładowy radio
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 komputer pokładowy radio

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 zegary
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 zegary

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 sterowanie bagażnik lusterka boczne
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 sterowanie bagażnik lusterka boczne

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 elektryczne szyby sterowanie
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 elektryczne szyby sterowanie

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 bagażnik koło zapasowe
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 bagażnik koło zapasowe

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 kufer bagażnik
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 kufer bagażnik

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 wlew paliwa LPG paliwo
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 wlew paliwa LPG paliwo

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łatwe podatki

Portal „Łatwe podatki” pozwala zrozumieć trudne zagadnienia związane z podatkami (takimi jak np. VAT, CIT czy PIT) w sposób stosunkowo przystępny, podparty ciekawymi przykładami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »