| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Peugeot 301 1.6 VTi LPG na papierze wydaję się być idealnym autem dla polskiego kierowcy. Ma duży bagażnik, bardzo przestronne wnętrze, mocny motor z instalacją LPG i kosztuje ok. 50 tys. zł. Czy faktycznie jest tak dobry jak reklamuje go producent?

Peugeot 301 1.6 LPG: przestronność

Cieszy za to fakt, że francuscy projektanci zdecydowali się wykorzystać dostępne fundusze na opracowanie jak najbardziej przestronnego wnętrza. O ile bowiem do większości wcześniejszych mankamentów można z czasem przywyknąć, o tyle ilość miejsca w kabinie jest cechą niezmienną. I pod tym względem 301 pozytywnie zaskakuje. Bardzo duży rozstaw osi (większy niż w Focusie czy Corolli sedan) oraz prosta linia dachu przełożyły się na wysoką przestronność kabiny francuskiego sedana.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: jak atakuje gRypa?

Wrażenie robi przede wszystkim ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń, w którym wygodnie usiądą osoby o wzroście 185 cm. Z przodu miejsce znajdą jeszcze wyżsi pasażerowie, ale trzeba przyznać, że obicie foteli na dłuższych trasach okazuje się nieco za miękkie. Cieszy za to ich wzorowe trzymanie boczne (lepsze niż chociażby w najnowszym, sportowym  Audi S3 Limousine!).

Dużym atutem Peugeota 301 jest także jego bardzo obszerny, 506-litrowy bagażnik, którego kubaturę ogranicza w prezentowanej wersji zapasowe koło. Jego standardowe miejsce zajęła bowiem butla z gazem LPG, dlatego jeśli zależy nam na pełnej objętości bagażnika, warto wyposażyć się w dobry zestaw naprawczy opony z kompresorem.

Peugeot 301 1.6 LPG: instalacja LPG

Odnośnie samej instalacji LPG zastosowanej w Peugeocie to można rozpisywać się o niej właściwie w samych superlatywach. Przygotowana przez firmę Czakram na bazie komponentów renomowanego producenta BRC, pracuje praktycznie niezauważalnie dla kierowcy. Mimo że do rozpoczęcia pracy wymaga nagrzanego silnika, to moment w którym jego zasilanie przełącza się z benzyny na gaz LPG jest praktycznie niewyczuwalny. Także osiągi nie ulegają zauważalnej zmianie. Pochwały należą się także za estetyczne ukrycie zaworu gazu LPG pod klapką wlewu benzyny oraz porządek pod maską silnika. To co może przeszkadzać to nieprecyzyjny wskaźnik ilości gazu LPG pozostałego w zbiorniku.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Silnik 1.6 16V dysponuje akceptowalną dynamiką (0-100 km/h 9,3 s), ale wymaga używania górnych zakresów jego obrotów, a to przekłada się na podwyższony hałas w kabinie. Co więcej tylko 5-biegowa przekładnia powoduje, że jazda na autostradzie jest nieco męcząca. Przy 140 km/h silnik ma bowiem aż 4000 obr./min. Sama skrzynia biegów ma nieco za długie drogi prowadzenia drążka i brakuje jej precyzji.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 tylna kanapa
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 tylna kanapa

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 komputer pokładowy radio
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 komputer pokładowy radio

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 zegary
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 zegary

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 sterowanie bagażnik lusterka boczne
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 sterowanie bagażnik lusterka boczne

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 elektryczne szyby sterowanie
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 elektryczne szyby sterowanie

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 bagażnik koło zapasowe
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 bagażnik koło zapasowe

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 kufer bagażnik
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 kufer bagażnik

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014
Peugeot 301 1.6 LPG 2014

Peugeot 301 1.6 LPG 2014 wlew paliwa LPG paliwo
Peugeot 301 1.6 LPG 2014 wlew paliwa LPG paliwo

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Chmielniak

Specjalista prawa karnego gospodarczego, autor bloga Białe kołnierzyki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »