REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Przestronne I funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele I oszczędna jednostka napędowa. To główne atuty, które uwydatniła w teście Toyota Verso 1.6 D-4D.

Japoński producent przyzwyczaił nas do tego, że oferuje samochody o skromnym wyglądzie i stonowanym wnętrzu za to zazwyczaj stosunkowo niewiele tracące na wartości i nie zaskakujące właścicieli nieprzewidywanymi awariami.

REKLAMA

Brak porywającego designu to również widoczna cecha najnowszej generacji Toyoty Verso. Bryła nadwozia nazywana „kombivanem” nie wyróżnia się niczym szczególnym ale również nie razi brzydotą. Choć w białym kolorze z przyciemnionymi szybami i felgami ze stopów lekkich przynajmniej prezentuje się współcześnie.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – wnętrze

Przestronny przedział pasażerski Verso pomieści nawet siedem osób (dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika) ale w przypadku podróży w siódemkę należy praktycznie zrezygnować z bagażnika (do wykorzystania pozostaje jedynie 155 l).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik opisywanej Toyoty pomieści 440 l i można go powiększyć do 1645 l.

Zaskoczeniem jest design kokpitu. Jak wiemy z historii modeli marki, konstruktorzy Toyoty co jakiś czas lubią przestawiać „zegary” zza kierownicy na górę środkowej konsoli. Podobnie postąpili w tym przypadku. I choć przez ten zabieg deska rozdzielcza wygląda nietypowo nie wpłynęło to na intuicyjność obsługi, czy czytelność. Te są wzorowe.

Szkoda jedynie, że producent nie zastosował w wykończeniu wnętrza lepszej jakości tworzyw, te wciąż odstają od tego co oferują europejscy producenci.

Za to cieszy wygoda foteli, przestronność przedziału pasażerskiego i fakt, że w drugim rzędzie można regulować kąt pochylenia oparć każdego z trzech pasażerów.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Zainstalowany pod maską Verso silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min. to konstrukcja BMW. I choć wydaje się stanowczo za słaby dla ważącej 1590 kg Toyoty w rzeczywistości stanowi dla niej sprawne i oszczędne źródło napędu.

Auto ochoczo reaguje na gaz od dolnych zakresów obrotomierza i pewnie przyspiesza aż do górnych zakresów obrotów. Cieszy przy tym dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. W rezultacie zarówno podczas jazdy na wyższych obrotach, jak i podczas jazdy na niższych ale z wysoką prędkością w kabinie jest cicho.

Co więcej silnik charakteryzuje skromny apetyt na paliwo. W ruchu miejskim można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei w trasie „spalanie” spada do 5,3 l na 100 km.

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – podsumowanie

Podstawowa wersja Toyoty Verso z silnikiem benzynowym 1.6/132 KM kosztuje 75 990 zł. Z kolei Verso z opisywanym silnikiem Diesla kosztuje co 86 990 zł. Dopłata do wersji siedmioosobowej to 4300 zł (990 zł w promocji). To spora kwota, choć pomijając niewątpliwe atuty tego modelu Toyoty należy się również spodziewać stosunkowo niskiej utraty wartości.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Toyota Verso 1.6 D-4D – dane techniczne

Toyota Verso 1.6 D-4D 116 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 112 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750-2250 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 484 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 446/179/162 cm
Rozstaw osi 278 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,7 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Cena od 86 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Verso
Toyota
Toyota Verso deska rozdzielcza
Toyota
Toyota Verso deska rozdzielcza
Toyota
Toyota Verso fotele przednie
Toyota
Toyota Verso tylna kanapa
Toyota
Toyota Verso tylna kanapa
Toyota
Toyota Verso bagażnik
Toyota
Toyota Verso bagażnik
Toyota
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso
Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA