| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Przestronne I funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele I oszczędna jednostka napędowa. To główne atuty, które uwydatniła w teście Toyota Verso 1.6 D-4D.

Japoński producent przyzwyczaił nas do tego, że oferuje samochody o skromnym wyglądzie i stonowanym wnętrzu za to zazwyczaj stosunkowo niewiele tracące na wartości i nie zaskakujące właścicieli nieprzewidywanymi awariami.

Brak porywającego designu to również widoczna cecha najnowszej generacji Toyoty Verso. Bryła nadwozia nazywana „kombivanem” nie wyróżnia się niczym szczególnym ale również nie razi brzydotą. Choć w białym kolorze z przyciemnionymi szybami i felgami ze stopów lekkich przynajmniej prezentuje się współcześnie.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – wnętrze

Przestronny przedział pasażerski Verso pomieści nawet siedem osób (dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika) ale w przypadku podróży w siódemkę należy praktycznie zrezygnować z bagażnika (do wykorzystania pozostaje jedynie 155 l).

W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik opisywanej Toyoty pomieści 440 l i można go powiększyć do 1645 l.

Zaskoczeniem jest design kokpitu. Jak wiemy z historii modeli marki, konstruktorzy Toyoty co jakiś czas lubią przestawiać „zegary” zza kierownicy na górę środkowej konsoli. Podobnie postąpili w tym przypadku. I choć przez ten zabieg deska rozdzielcza wygląda nietypowo nie wpłynęło to na intuicyjność obsługi, czy czytelność. Te są wzorowe.

Szkoda jedynie, że producent nie zastosował w wykończeniu wnętrza lepszej jakości tworzyw, te wciąż odstają od tego co oferują europejscy producenci.

Za to cieszy wygoda foteli, przestronność przedziału pasażerskiego i fakt, że w drugim rzędzie można regulować kąt pochylenia oparć każdego z trzech pasażerów.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – napęd/układ jezdny

Zainstalowany pod maską Verso silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min. to konstrukcja BMW. I choć wydaje się stanowczo za słaby dla ważącej 1590 kg Toyoty w rzeczywistości stanowi dla niej sprawne i oszczędne źródło napędu.

Auto ochoczo reaguje na gaz od dolnych zakresów obrotomierza i pewnie przyspiesza aż do górnych zakresów obrotów. Cieszy przy tym dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. W rezultacie zarówno podczas jazdy na wyższych obrotach, jak i podczas jazdy na niższych ale z wysoką prędkością w kabinie jest cicho.

Co więcej silnik charakteryzuje skromny apetyt na paliwo. W ruchu miejskim można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei w trasie „spalanie” spada do 5,3 l na 100 km.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Verso
Toyota Verso

Toyota Verso
Toyota Verso

Toyota Verso deska rozdzielcza
Toyota Verso deska rozdzielcza

Toyota Verso deska rozdzielcza
Toyota Verso deska rozdzielcza

Toyota Verso fotele przednie
Toyota Verso fotele przednie

Toyota Verso tylna kanapa
Toyota Verso tylna kanapa

Toyota Verso tylna kanapa
Toyota Verso tylna kanapa

Toyota Verso bagażnik
Toyota Verso bagażnik

Toyota Verso bagażnik
Toyota Verso bagażnik

Toyota Verso 1.6 D-4D
Toyota Verso 1.6 D-4D

Toyota Verso 1.6 D-4D
Toyota Verso 1.6 D-4D

Toyota Verso 1.6 D-4D
Toyota Verso 1.6 D-4D

Toyota Verso
Toyota Verso

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wioletta Małota

Konsultant Międzykulturowy i HR, Executive Mentor &Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »